Mazurska Manufaktura nawiązała współpracę z siecią handlową Netto

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Mazurska Manufaktura, producent kraftowych alkoholi mocnych oraz regionalnych i rzemieślniczych piw, nawiązała współpracę z siecią handlową Netto. W ramach umowy, na półki sklepów w całej Polsce, sygnowanych tą marką, trafi na stałe regionalne piwo Jurand oraz czeskie piwa: Holba i Litovel.
Mazurska Manufaktura S.A. działa na rynku alkoholowym od 2019 roku. Specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych wódek, likierów i nalewek, jak również regionalnych piw. Spółka ma swoją siedzibę w zabytkowym Browarze Szczytno, gdzie niegdyś produkowano historyczne piwo Jurand. Wraz z odzyskaniem przez Mazurską Manufakturę praw do marki Jurand, firma rozpoczęła jeden ze swoich flagowych projektów, czyli przywracanie na rynek kolejnych historycznych marek piw z różnych regionów. W międzyczasie Spółka budowała dystrybucję, nawiązując współpracę z sieciami handlowymi oraz hurtowniami i dystrybutorami. Z końcem 2022 roku rozpoczęła też proces konsolidacji rynku alkoholowego, w wyniku którego przejęła m.in. część udziałów hurtowni Sajon importującej czeskie piwa z grupy Pivovary Cz Group.
Trzy marki w sieci Netto
W październiku Mazurska Manufaktura S.A. podpisała umowę o współpracy z Netto - jedną z najbardziej znanych sieci handlowych w Polsce. W sklepach Netto pojawią się, tym samym trzy piwne marki: Jurand, Holba i Litovel.
Jurand to legendarna marka piwa z Warmii i Mazur, która została reaktywowana przez Mazurską Manufakturę na bazie historycznych receptur. Równocześnie firma konsekwentnie działa na rzecz wskrzeszenia i przywrócenia dawnej, piwowarskiej świetności wspomnianemu Browarowi Szczytno. Od kilku lat trwa więc rewitalizacja tego ponad 120-letniego, zabytkowego kompleksu budynków Browaru. Piwo z rycerzem ciężkiej jazdy na etykiecie jest dostępne w trzech wersjach: Jurand Jasne Pełne, Jurand Pils oraz Jurand Ciemne, a także w opcji bezalkoholowej.
Litovel to jedne z najpopularniejszych piw z morawskiego browaru słynącego z tradycyjnych metod warzenia piwa, którego historia sięga końca XIX wieku. Równie znany miłośnikom czeskich piw jest kolejny morawski Browar - Holba, założony w 1874 roku u podnóża gór jesionickich, na granicy polsko-czeskiej. Holba znany jest z kunsztu piwowarstwa wzbogaconego o nowoczesne technologie.
- Nie jest tajemnicą, że budowanie szerokiej dystrybucji w niepewnych gospodarczo czasach jest dla małych producentów piwa sporym wyzwaniem. Cieszymy się, że pozyskaliśmy kolejnego, tak dużego partnera handlowego. To dla nas szansa na dalszy rozwój i generowanie pozytywnych wyników finansowych, zwłaszcza wobec planowanego debiutu na giełdzie. Liczymy na to, że dzięki tej współpracy Jurand, który ma wielu zwolenników na warmińsko-lokalnym rynku, zyska jeszcze większe grono fanów w całej Polsce - mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.
Poza siecią Netto produkty Mazurskiej Manufaktury można znaleźć, na stałe czy w ramach akcji in-out, w takich sieciach, jak: Biedronka, Carrefour, Auchan, Kaufland, Stokrotka, POLO Market czy Aldi. Ponadto spółka współpracuje z hurtowniami w całej Polsce, a także ze sklepami specjalistycznymi, takimi jak: Duży Ben, Al Capone czy Winoteka.
Mazurska Manufaktura to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja oraz lęborski AleBrowar.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.