Mazurska Manufaktura S.A. wraca na rynek z kultowym piwem Jurand
Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w rzemieślniczych alkoholach mocnych, reaktywuje legendarne na Warmii i Mazurach piwo Jurand. Pierwszy rozlew Juranda Pils jest dostępny od 11 lutego w wybranych sklepach sieci Biedronka. Od połowy marca na rynku pojawi się także Jurand Jasne Pełne i Ciemne, w pojemnościach 0,5 oraz 0,33 l.
Piwo Jurand to kultowa, regionalna marka dla mieszkańców Warmii i Mazur, stworzona przez Browary Warmińsko-Mazurskie, które powołano życia po 1989 roku w Szczytnie, Olsztynie oraz Biskupcu. Juranda produkowano w Szczytnie, w ponad 100-letnim, zabytkowym Browarze, gdzie Mazurska Manufaktura S.A. ma obecnie swoją siedzibę, do końca 2000 roku. Właściciele spółki od początku zakładali, że poza produkcją kraftowych alkoholi wysokoprocentowych, wskrzeszą też w Szczytnie tradycję browarnictwa. Po kilkumiesięcznych staraniach udało im się przejąć prawa do marki oraz recepturę trunku. Pierwszy, próbny rozlew Juranda został zrealizowany w ramach niespodzianki dla obecnych i potencjalnych akcjonariuszy spółki w czasie kampanii crowdfundingowej, realizowanej przez Mazurską Manufakturę S.A. w lipcu 2019 roku. – Nakład prawie 130 tys. butelek rozszedł się w błyskawicznym tempie, co utwierdziło nas w przekonaniu, że Jurand to wciąż silna, lokalna marka, która powinna wrócić do sprzedaży na stałe. Stąd pomysł na rewitalizację naszego browaru i docelowe wznowienie w oryginalnym miejscu produkcji piwa – mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.
Powrót Juranda do źródeł
Od miesięcy trwają pracę remontowe, mające na celu rewitalizację Browaru. Spółka planuje także wznowienie produkcji w oparciu o innowacje. Z końcem grudnia, po otrzymaniu promesy z banku, Mazurska Manufaktura S.A. złożyła wniosek o dofinansowanie na innowacje technologiczne. W jej ramach odpady będące wynikiem procesu produkcji zostaną w całości przekształcone na granulat białkowy, stanowiący jakościową paszę dla zwierząt gospodarczych. Obecnie trwa też przetarg na instalację warzelniczą i rozlewniczą. Finalizacja rewitalizacji Browaru jest planowana jeszcze w 2021 roku. Część środków na remont pozyskano w ostatnim kwartale 2020 roku, w ramach rekordowej pod kątem wysokości finansowania emisji crowdinvestingowej, na kwotę niemal 4,4 mln zł.
Na początek in-out w Biedronce
Jurand Pils w objętości 0,5 l zadebiutował, w ramach akcji in-out, na półkach wybranych placówkach sieci Biedronka w województwie warmińsko-mazurskich oraz podlaskim. Jest dostępny w sprzedaży od 11 lutego aż do wyczerpania zapasów. Na tę chwilę jego rozlew jest realizowany poza Szczytnem. – Nie zakończymy rewitalizacji do czasu rozpoczęcia sezonu piwnego, stąd też decyzja o rozlewie w innym, wydzierżawionym przez nas zakładzie w Kamionkach. Nadzór nad całym procesem pełnią nasi pracownicy, którzy docelowo będą koordynować produkcję Juranda w Browarze w Szczytnie. Pierwsze butelki piwa trafiły do lokalnych Biedronek, ale pracujemy już na pełnych obrotach, by przygotować się na ogólnopolską dystrybucję – dodaje Jakub Gromek. W drugiej połowie marca, w ofercie spółki będą dostępne już trzy rodzaje piwa: Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne, w objętościach 0,5 oraz 0,33 litra. W sklepie zakładowym Mazurskiej Manufaktury S.A. w Szczytnie będzie można także nabyć niepasteryzowane piwo prosto z tanka.
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. Spółka rozwija także markę MM Hygienic, pod którą dostępna jest seria środków do dezynfekcji.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.