Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura S.A. wraca na rynek z kultowym piwem Jurand

2021-02-28  |  21:00
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.19 MB )

Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w rzemieślniczych alkoholach mocnych, reaktywuje legendarne na Warmii i Mazurach piwo Jurand. Pierwszy rozlew Juranda Pils jest dostępny od 11 lutego w wybranych sklepach sieci Biedronka. Od połowy marca na rynku pojawi się także Jurand Jasne Pełne i Ciemne, w pojemnościach 0,5 oraz 0,33 l.

Piwo Jurand to kultowa, regionalna marka dla mieszkańców Warmii i Mazur, stworzona przez Browary Warmińsko-Mazurskie, które powołano życia po 1989 roku w Szczytnie, Olsztynie oraz Biskupcu. Juranda produkowano w Szczytnie, w ponad 100-letnim, zabytkowym Browarze, gdzie Mazurska Manufaktura S.A. ma obecnie swoją siedzibę, do końca 2000 roku. Właściciele spółki od początku zakładali, że poza produkcją kraftowych alkoholi wysokoprocentowych, wskrzeszą też w Szczytnie tradycję browarnictwa. Po kilkumiesięcznych staraniach udało im się przejąć prawa do marki oraz recepturę trunku. Pierwszy, próbny rozlew Juranda został zrealizowany w ramach niespodzianki dla obecnych i potencjalnych akcjonariuszy spółki w czasie kampanii crowdfundingowej, realizowanej przez Mazurską Manufakturę S.A. w lipcu 2019 roku. – Nakład prawie 130 tys. butelek rozszedł się w błyskawicznym tempie, co utwierdziło nas w przekonaniu, że Jurand to wciąż silna, lokalna marka, która powinna wrócić do sprzedaży na stałe. Stąd pomysł na rewitalizację naszego browaru i docelowe wznowienie w oryginalnym miejscu produkcji piwa – mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.

Powrót Juranda do źródeł

Od miesięcy trwają pracę remontowe, mające na celu rewitalizację Browaru. Spółka planuje także wznowienie produkcji w oparciu o innowacje. Z końcem grudnia, po otrzymaniu promesy z banku, Mazurska Manufaktura S.A. złożyła wniosek o dofinansowanie na innowacje technologiczne.  W jej ramach odpady będące wynikiem procesu produkcji zostaną w całości przekształcone na granulat białkowy, stanowiący jakościową paszę dla zwierząt gospodarczych. Obecnie trwa też przetarg na instalację warzelniczą i rozlewniczą. Finalizacja rewitalizacji Browaru jest planowana jeszcze w 2021 roku. Część środków na remont pozyskano w ostatnim kwartale 2020 roku, w ramach rekordowej pod kątem wysokości finansowania emisji crowdinvestingowej, na kwotę niemal 4,4 mln zł.

Na początek in-out w Biedronce

Jurand Pils w objętości 0,5 l zadebiutował, w ramach akcji in-out, na półkach wybranych placówkach sieci Biedronka w województwie warmińsko-mazurskich oraz podlaskim. Jest dostępny w sprzedaży od 11 lutego aż do wyczerpania zapasów. Na tę chwilę jego rozlew jest realizowany poza Szczytnem. – Nie zakończymy rewitalizacji do czasu rozpoczęcia sezonu piwnego, stąd też decyzja o rozlewie w innym, wydzierżawionym przez nas zakładzie w Kamionkach. Nadzór nad całym procesem pełnią nasi pracownicy, którzy docelowo będą koordynować produkcję Juranda w Browarze w Szczytnie. Pierwsze butelki piwa trafiły do lokalnych Biedronek, ale pracujemy już na pełnych obrotach, by przygotować się na ogólnopolską dystrybucję – dodaje Jakub Gromek. W drugiej połowie marca, w ofercie spółki będą dostępne już trzy rodzaje piwa: Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne, w objętościach 0,5 oraz 0,33 litra. W sklepie zakładowym Mazurskiej Manufaktury S.A. w Szczytnie będzie można także nabyć niepasteryzowane piwo prosto z tanka.

Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. Spółka rozwija także markę MM Hygienic, pod którą dostępna jest seria środków do dezynfekcji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.