Mazurska Manufaktura S.A. wraca na rynek z kultowym piwem Jurand

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w rzemieślniczych alkoholach mocnych, reaktywuje legendarne na Warmii i Mazurach piwo Jurand. Pierwszy rozlew Juranda Pils jest dostępny od 11 lutego w wybranych sklepach sieci Biedronka. Od połowy marca na rynku pojawi się także Jurand Jasne Pełne i Ciemne, w pojemnościach 0,5 oraz 0,33 l.
Piwo Jurand to kultowa, regionalna marka dla mieszkańców Warmii i Mazur, stworzona przez Browary Warmińsko-Mazurskie, które powołano życia po 1989 roku w Szczytnie, Olsztynie oraz Biskupcu. Juranda produkowano w Szczytnie, w ponad 100-letnim, zabytkowym Browarze, gdzie Mazurska Manufaktura S.A. ma obecnie swoją siedzibę, do końca 2000 roku. Właściciele spółki od początku zakładali, że poza produkcją kraftowych alkoholi wysokoprocentowych, wskrzeszą też w Szczytnie tradycję browarnictwa. Po kilkumiesięcznych staraniach udało im się przejąć prawa do marki oraz recepturę trunku. Pierwszy, próbny rozlew Juranda został zrealizowany w ramach niespodzianki dla obecnych i potencjalnych akcjonariuszy spółki w czasie kampanii crowdfundingowej, realizowanej przez Mazurską Manufakturę S.A. w lipcu 2019 roku. – Nakład prawie 130 tys. butelek rozszedł się w błyskawicznym tempie, co utwierdziło nas w przekonaniu, że Jurand to wciąż silna, lokalna marka, która powinna wrócić do sprzedaży na stałe. Stąd pomysł na rewitalizację naszego browaru i docelowe wznowienie w oryginalnym miejscu produkcji piwa – mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.
Powrót Juranda do źródeł
Od miesięcy trwają pracę remontowe, mające na celu rewitalizację Browaru. Spółka planuje także wznowienie produkcji w oparciu o innowacje. Z końcem grudnia, po otrzymaniu promesy z banku, Mazurska Manufaktura S.A. złożyła wniosek o dofinansowanie na innowacje technologiczne. W jej ramach odpady będące wynikiem procesu produkcji zostaną w całości przekształcone na granulat białkowy, stanowiący jakościową paszę dla zwierząt gospodarczych. Obecnie trwa też przetarg na instalację warzelniczą i rozlewniczą. Finalizacja rewitalizacji Browaru jest planowana jeszcze w 2021 roku. Część środków na remont pozyskano w ostatnim kwartale 2020 roku, w ramach rekordowej pod kątem wysokości finansowania emisji crowdinvestingowej, na kwotę niemal 4,4 mln zł.
Na początek in-out w Biedronce
Jurand Pils w objętości 0,5 l zadebiutował, w ramach akcji in-out, na półkach wybranych placówkach sieci Biedronka w województwie warmińsko-mazurskich oraz podlaskim. Jest dostępny w sprzedaży od 11 lutego aż do wyczerpania zapasów. Na tę chwilę jego rozlew jest realizowany poza Szczytnem. – Nie zakończymy rewitalizacji do czasu rozpoczęcia sezonu piwnego, stąd też decyzja o rozlewie w innym, wydzierżawionym przez nas zakładzie w Kamionkach. Nadzór nad całym procesem pełnią nasi pracownicy, którzy docelowo będą koordynować produkcję Juranda w Browarze w Szczytnie. Pierwsze butelki piwa trafiły do lokalnych Biedronek, ale pracujemy już na pełnych obrotach, by przygotować się na ogólnopolską dystrybucję – dodaje Jakub Gromek. W drugiej połowie marca, w ofercie spółki będą dostępne już trzy rodzaje piwa: Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne, w objętościach 0,5 oraz 0,33 litra. W sklepie zakładowym Mazurskiej Manufaktury S.A. w Szczytnie będzie można także nabyć niepasteryzowane piwo prosto z tanka.
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. Spółka rozwija także markę MM Hygienic, pod którą dostępna jest seria środków do dezynfekcji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.