Mazurska Manufaktura S.A. rozwija portfolio

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się jak dotąd w kraftowych alkoholach wysokoprocentowych, rozpoczęła zapowiadaną od jakiegoś czasu produkcję reaktywowanego, regionalnego piwa Jurand. Na rynku dostępny jest już Jurand w wersji pils, jasne pełne oraz ciemne. Spółka poszerza także portfolio alkoholi mocnych. Flagowa wódka Bielik, z kategorii trunków premium, doczekała się nowej odsłony, w wersji ziemniaczanej.
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna spółka działająca w zabytkowym Browarze w Szczytnie, specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi kraftowych oraz środków dezynfekujących. Firma ma za sobą dwie kampanie crowdinvestingowe. Środki z pierwszej z nich zostały zainwestowane w rozwój portfolio rzemieślniczych alkoholi wysokoprocentowych. Z kolei pozyskane w listopadzie 4,4 mln z kolejnej akcji equity crowdfundingowej mają na celu rewitalizację wspomnianego Browaru w Szczytnie i wznowienie na miejscu, po latach, produkcji legendarnego na Warmii i Mazurach piwa Jurand.
Jurand w trzech odsłonach
Od miesięcy trwają pracę remontowe, mające na celu rewitalizację Browaru. Spółka planuje także wznowienie produkcji w oparciu o innowacje. Zakończony został także przetarg na instalację warzelniczą i rozlewniczą. Finalizacja prac jest planowana jeszcze w tym roku, w ostatnim kwartale. Właściciele spółki postanowili zrobić niespodziankę swoim klientom, czekającym na odrodzenie marki Jurand, a także skorzystać z faktu, że powoli startuje sezon piwny, stąd decyzja o okresowym rozlewie Juranda kontraktowo. Nad całością projektu czuwają pracownicy, którzy będą koordynować produkcję Juranda na miejscu, w Szczytnie. – Pierwsze butelki Juranda w wersji pils trafiły w lutym, w ramach akcji in-out, do sieci Biedronka i rozeszły się w bardzo szybkim tempie. Na tę chwilę mamy już dostępne w sprzedaży kolejne rodzaje naszego piwa – jasne pełne i ciemne. Jak dotąd, docierają do nas z rynku bardzo pozytywne głosy dotyczące reaktywowanej marki, co bardzo mnie cieszy - mówi Jakub Gromek, prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury S.A.. Juranda można kupić w objętościach 0,5 oraz 0,33 litra. W sklepie zakładowym spółki w Szczytnie jest także dostępne niepasteryzowane piwo prosto z tanka.
Wódka Bielik w wersji ziemniaczanej
Mazurska Manufaktura S.A. wprowadza z końcem marca do sprzedaży wódkę Bielik Potato, czyli nowy rodzaj swojej reprezentacyjnej i najbardziej znanej marki premium. Bielik jest doceniany za swój smak na międzynarodowych konkursach branżowych. Za jego sukcesem stoi m.in. powolny, wielokrotny proces filtracji z użyciem węgla drzewnego aktywowanego srebrem, a także własne ujęcie najczystszej mazurskiej wody. – W naszych produktach odnosimy się do tradycji, lokalności, stąd też pomysł na wprowadzenie kolejnego rodzaju Bielika na bazie spirytusu ziemniaczanego. Wódka ziemniaczana była kiedyś w naszym kraju bardzo popularnym trunkiem, dzisiaj, ze względu na wysoki koszt produkcji, jest dużo rzadziej spotykana. A szkoda, bo charakteryzuje się ona bardzo szlachetnym, łagodniejszym niż wódki zbożowe, smakiem – dodaje Jakub Gromek. Bielik Potato jest wytwarzana na bazie polskich ziemniaków z Wielkopolski. Nowy produkt z portfolio firmy wchodzi do sprzedaży z końcem marca br.
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu oraz serię kraftowych nalewek. Spółka rozwija także markę MM Hygienic, pod którą dostępna jest seria środków do dezynfekcji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.