Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura S.A. nawiązała współpracę z Wolf and Oak Distillery

2023-12-31  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl

Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w produkcji kraftowych alkoholi mocnych i regionalnego piwa, kontynuuje swój projekt rynkowej konsolidacji. W grudniu firma nawiązała współpracę z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz z hurtownią Czeskie Piwa. Ma ona na celu budowanie wspólnej struktury sprzedażowej w rynku i zwiększenie zasięgu dystrybucji. Spółka nawiązała też współpracę dystrybucyjną z niemieckim gigantem z rynku alkoholowego - firmą Schwarze und Schlichte.

Projekt konsolidacji to inicjatywa Mazurskiej Manufaktury realizowana od końca 2022 roku. Pomysł na współpracę producentów alkoholi wraz z lokalnymi hurtownikami i dystrybutorami to odpowiedź na coraz więcej wyzwań, z jakimi mierzy się rynek alkoholi w ostatnich latach.

- Nie jest tajemnicą, że z roku na rok spada spożycie alkoholu, a jednocześnie rosną koszty jego produkcji. Aby walczyć, nawet o mały kawałek udziału w rynku, trzeba łączyć siły. Wspólnie z innymi podmiotami, którzy nawiązali z nami dotychczas współpracę, koncentrujemy się przede wszystkim na rozwijaniu sprzedaży i dystrybucji. Łącząc struktury sprzedaży i poszerzając portfolio mamy większą siłę przebicia na półki największych sieci handlowych. Dochodzą do tego wartości dodane, jak wymiana wiedzy i doświadczeń - mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.

Nowi partnerzy Mazurskiej Manufaktury

W grudniu Mazurska Manufaktura podpisała umowę o współpracy z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz hurtownią Czeskie Piwa. Wolf and Oak Distillery to rzemieślniczy producent bardzo cenionych na rynku polskim trunków. Są wśród nich między innymi wódki, giny, brandy, okowity i likiery. Właściciel historycznej destylarni w Stanicy na Dolnym Śląsku. Z kolei Czeskie Piwa to hurtownia specjalizująca się w dystrybucji piw z Czech, które cieszą się w Polsce dużą popularnością.

W przeciwieństwie do dotychczasowych członków grupy konsolidacyjnej, w tym przypadku Mazurska Manufaktura nie przejmie pakietu udziałów obu podmiotów. Firmy będą konsolidować dystrybucję poprzez wspólne budowanie struktury sprzedażowej i łączenie portfolio. W ramach współpracy z Wolf and Oak Distillery, w sklepie MOJADESTYLARNIA.PL, prowadzonym przez tę firmę, pojawi się dodatkowo kilkadziesiąt produktów Mazurskiej Manufaktury. Z kolei wspólnie z hurtownią Czeskie Piwa Mazurska Manufaktura ma w planach budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego w Szczytnie w ramach składu podatkowego spółki.

Rozwój grupy konsolidacyjnej oraz portfolio

Jak dotąd, w grupie konsolidacyjnej, która powstała z inicjatywy Mazurskiej Manufaktury, znalazły się: hurtownia Sajon specjalizująca się w imporcie czeskim piw, Kujawianka Inter S.A (dystrybutor spożywczy w województwie kujawsko-pomorskim), producent piw rzemieślniczych AleBrowar oraz hurtownia Westtrade. Dzięki współpracy, Spółki powiększyły znacznie zarówno swoje portfolio, jak i zasięg dystrybucji.

Mazurska Manufaktura ma w planach na 2024 roku dalszy rozwój projektu rynkowej konsolidacji. Spółka stawia także na współpracę z zagranicznymi podmiotami. W ostatnim czasie podpisana została umowa na wyłączną dystrybucję dwóch marek alkoholowych firmy Schwarze und Schlichte. To niemiecki gigant z branży alkoholi z historią sięgającą 1664 roku. Już w styczniu na polski rynek wejdzie aperitif marki DÉJÀ-VU. W kwietniu Mazurska Manufaktura wprowadzi także do sprzedaży gotowe koktajle marki Shatler’s w wersji alkoholowej oraz bezalkoholowej.

Mazurska Manufaktura to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja oraz lęborski AleBrowar.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Wiosenne nowości WSP „Społem” Biuro prasowe
2024-05-08 | 01:00

Wiosenne nowości WSP „Społem”

Na sklepowe półki trafiły dwa nowe sosy produkowane przez WSP „Społem”. Sos Kielecki prażona cebulka oraz Sos Kielecki sałatkowy z oliwkami idealnie komponują się z
Przemysł spożywczy Queris rozpoczyna kampanię MESOZOIK. Nowa era produkcji
2024-05-07 | 13:30

Queris rozpoczyna kampanię "MESOZOIK. Nowa era produkcji"

Producent i dostawca systemu Queris MES oraz innych rozwiązań dla produkcji, rozpoczął szeroką kampanię kierowaną do producentów branży spożywczej i FMCG. W ramach działań
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.