Mazurska Manufaktura S.A. nawiązała współpracę z Wolf and Oak Distillery

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w produkcji kraftowych alkoholi mocnych i regionalnego piwa, kontynuuje swój projekt rynkowej konsolidacji. W grudniu firma nawiązała współpracę z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz z hurtownią Czeskie Piwa. Ma ona na celu budowanie wspólnej struktury sprzedażowej w rynku i zwiększenie zasięgu dystrybucji. Spółka nawiązała też współpracę dystrybucyjną z niemieckim gigantem z rynku alkoholowego - firmą Schwarze und Schlichte.
Projekt konsolidacji to inicjatywa Mazurskiej Manufaktury realizowana od końca 2022 roku. Pomysł na współpracę producentów alkoholi wraz z lokalnymi hurtownikami i dystrybutorami to odpowiedź na coraz więcej wyzwań, z jakimi mierzy się rynek alkoholi w ostatnich latach.
- Nie jest tajemnicą, że z roku na rok spada spożycie alkoholu, a jednocześnie rosną koszty jego produkcji. Aby walczyć, nawet o mały kawałek udziału w rynku, trzeba łączyć siły. Wspólnie z innymi podmiotami, którzy nawiązali z nami dotychczas współpracę, koncentrujemy się przede wszystkim na rozwijaniu sprzedaży i dystrybucji. Łącząc struktury sprzedaży i poszerzając portfolio mamy większą siłę przebicia na półki największych sieci handlowych. Dochodzą do tego wartości dodane, jak wymiana wiedzy i doświadczeń - mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.
Nowi partnerzy Mazurskiej Manufaktury
W grudniu Mazurska Manufaktura podpisała umowę o współpracy z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz hurtownią Czeskie Piwa. Wolf and Oak Distillery to rzemieślniczy producent bardzo cenionych na rynku polskim trunków. Są wśród nich między innymi wódki, giny, brandy, okowity i likiery. Właściciel historycznej destylarni w Stanicy na Dolnym Śląsku. Z kolei Czeskie Piwa to hurtownia specjalizująca się w dystrybucji piw z Czech, które cieszą się w Polsce dużą popularnością.
W przeciwieństwie do dotychczasowych członków grupy konsolidacyjnej, w tym przypadku Mazurska Manufaktura nie przejmie pakietu udziałów obu podmiotów. Firmy będą konsolidować dystrybucję poprzez wspólne budowanie struktury sprzedażowej i łączenie portfolio. W ramach współpracy z Wolf and Oak Distillery, w sklepie MOJADESTYLARNIA.PL, prowadzonym przez tę firmę, pojawi się dodatkowo kilkadziesiąt produktów Mazurskiej Manufaktury. Z kolei wspólnie z hurtownią Czeskie Piwa Mazurska Manufaktura ma w planach budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego w Szczytnie w ramach składu podatkowego spółki.
Rozwój grupy konsolidacyjnej oraz portfolio
Jak dotąd, w grupie konsolidacyjnej, która powstała z inicjatywy Mazurskiej Manufaktury, znalazły się: hurtownia Sajon specjalizująca się w imporcie czeskim piw, Kujawianka Inter S.A (dystrybutor spożywczy w województwie kujawsko-pomorskim), producent piw rzemieślniczych AleBrowar oraz hurtownia Westtrade. Dzięki współpracy, Spółki powiększyły znacznie zarówno swoje portfolio, jak i zasięg dystrybucji.
Mazurska Manufaktura ma w planach na 2024 roku dalszy rozwój projektu rynkowej konsolidacji. Spółka stawia także na współpracę z zagranicznymi podmiotami. W ostatnim czasie podpisana została umowa na wyłączną dystrybucję dwóch marek alkoholowych firmy Schwarze und Schlichte. To niemiecki gigant z branży alkoholi z historią sięgającą 1664 roku. Już w styczniu na polski rynek wejdzie aperitif marki DÉJÀ-VU. W kwietniu Mazurska Manufaktura wprowadzi także do sprzedaży gotowe koktajle marki Shatler’s w wersji alkoholowej oraz bezalkoholowej.
Mazurska Manufaktura to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja oraz lęborski AleBrowar.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.