Mięso roślinne nowej generacji - marka Heura już w Polsce
Hiszpańska Heura jest najszybciej rozwijającą się marką mięsa roślinnego w Europie. Za jej powstaniem stoi dwóch aktywistów jedzeniowych: Marc Coloma i Bernat Añaños. Heura działa na rzecz przyśpieszenia zmiany systemu żywieniowego na bardziej zrównoważony, a dzięki swoim innowacyjnym produktom ma wymierny wpływ na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych.
Globalny trend ograniczenia spożycia mięsa rośnie w siłę, na co wpływ ma też kryzys zdrowotny spowodowany koronawirusem. Coraz więcej osób wybiera dietę wegańską, wegetariańską lub ogranicza mięso, kierując się nie tylko zdrowiem, ale też troską o planetę. Już ok. 40% Europejczyków redukuje ilość mięsa zwierzęcego w diecie (BEUC 2020). Przewiduje się, że światowy rynek mięsa roślinnego do 2030 roku osiągnie wartość 140 miliardów dolarów (Barclays Analysis, 2019).
Na rzecz przyspieszenia zmiany systemu żywienia na bardziej zrównoważony działają aktywiści, tacy jak Marc Coloma i Bernat Añaños, którzy w kwietniu 2017 roku w Barcelonie stworzyli markę Heura. Produkowane przez nich innowacyjne mięso roślinne jest wynikiem dwóch lat badań prowadzonych wspólnie ze specjalistami ds. rozwoju produktu i dietetykami, w celu osiągnięcia najlepszej konsystencji i smaku.
Mięso roślinne Heura zostało stworzone w duchu diety śródziemnomorskiej, która jest jedną z najzdrowszych na świecie. Produkty Heura mają wysokie wartości odżywcze, czystą etykietę, są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Jako pierwsze i jedyne w swoim segmencie na rynku zawierają oliwę z oliwek extra virgin. Marka dba, by wszystkie surowce pochodziły ze sprawdzonych źródeł. Wykorzystywane w produkcji soja i groszek pochodzą ze zrównoważonych upraw, rośliny są wolne od GMO. Produkty Heura mają niską zawartość soli i tłuszczu, są bezglutenowe, niskokaloryczne, bogate w białko, błonnik i żelazo. Dzięki smakowi i strukturze mięso roślinne Heura trudno odróżnić od mięsa zwierzęcego.
Ograniczanie spożycia mięsa jest korzystne nie tylko dla zdrowia. Marc Coloma, CEO i współzałożyciel Heury, podkreśla: „Zmiana diety na roślinną daje realne korzyści: chroni zwierzęta, zmniejsza emisję CO2 i ogranicza zużycie wody. Naszym celem jest zastąpienie białka zwierzęcego białkiem roślinnym. Heura to nie substytut mięsa, ale jego następca.”
Twórcy i ich zespół mówią o sobie „buntownicy z powodu”, bo Heura to coś więcej niż produkty. To ruch społeczny promujący działania na rzecz zmiany systemu żywienia na bardziej odpowiedzialny, szacujący dobrostan zwierząt i ograniczający zużycie zasobów naturalnych.
„Budujemy świadomość, jakie są koszty masowych hodowli zwierząt dla ludzi i środowiska naturalnego. Pokazujemy, że jest alternatywa w postaci produktów roślinnych. Dajemy ludziom siłę do zmian, które pozytywnie wpływają na zdrowie i planetę” – mówi Bernat Añaños, współzałożyciel i Chief Social Movement Officer marki Heura.
Markę i jej wartości docenił rynek, Heura znajduje się już w pierwszej dwójce najpopularniejszych marek mięsa roślinnego w Europie. Produkty marki są dostępne w 16 krajach na całym świecie: Polsce, Hiszpanii, Andorze, Portugalii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Włoszech, Singapurze, Hongkongu, Wietnamie, Malezji, Egipcie, Kanadzie i Chile. Od momentu wejścia na rynek, wartość sprzedaży produktów Heura rośnie rok do roku.
Produkty marki: Heura Burger wegański (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański klasyczny (cena sugerowana 14,99), Heura Kurczak wegański śródziemnomorski (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański kawałki (cena sugerowana 14,99 zł) są dostępne we Frisco, Auchan, Organic Farma Zdrowia i wybranych sklepach w całym kraju.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.