Komunikaty PR

Mięso roślinne nowej generacji - marka Heura już w Polsce

2021-05-11  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Heura ( 0.92 MB )

Hiszpańska Heura jest najszybciej rozwijającą się marką mięsa roślinnego w Europie. Za jej powstaniem stoi dwóch aktywistów jedzeniowych: Marc Coloma i Bernat Añaños. Heura działa na rzecz przyśpieszenia zmiany systemu żywieniowego na bardziej zrównoważony, a dzięki swoim innowacyjnym produktom ma wymierny wpływ na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych.

Globalny trend ograniczenia spożycia mięsa rośnie w siłę, na co wpływ ma też kryzys zdrowotny spowodowany koronawirusem. Coraz więcej osób wybiera dietę wegańską, wegetariańską lub ogranicza mięso, kierując się nie tylko zdrowiem, ale też troską o planetę. Już ok. 40% Europejczyków redukuje ilość mięsa zwierzęcego w diecie (BEUC 2020). Przewiduje się, że światowy rynek mięsa roślinnego do 2030 roku osiągnie wartość 140 miliardów dolarów (Barclays Analysis, 2019).

Na rzecz przyspieszenia zmiany systemu żywienia na bardziej zrównoważony działają aktywiści, tacy jak Marc Coloma i Bernat Añaños, którzy w kwietniu 2017 roku w Barcelonie stworzyli markę Heura. Produkowane przez nich innowacyjne mięso roślinne jest wynikiem dwóch lat badań prowadzonych wspólnie ze specjalistami ds. rozwoju produktu i dietetykami, w celu osiągnięcia najlepszej konsystencji i smaku.

Mięso roślinne Heura zostało stworzone w duchu diety śródziemnomorskiej, która jest jedną z najzdrowszych na świecie. Produkty Heura mają wysokie wartości odżywcze, czystą etykietę, są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Jako pierwsze i jedyne w swoim segmencie na rynku zawierają oliwę z oliwek extra virgin. Marka dba, by wszystkie surowce pochodziły ze sprawdzonych źródeł. Wykorzystywane w produkcji soja i groszek pochodzą ze zrównoważonych upraw, rośliny są wolne od GMO. Produkty Heura mają niską zawartość soli i tłuszczu, są bezglutenowe, niskokaloryczne, bogate w białko, błonnik i żelazo. Dzięki smakowi i strukturze mięso roślinne Heura trudno odróżnić od mięsa zwierzęcego.

Ograniczanie spożycia mięsa jest korzystne nie tylko dla zdrowia. Marc Coloma, CEO i współzałożyciel Heury, podkreśla: „Zmiana diety na roślinną daje realne korzyści: chroni zwierzęta, zmniejsza emisję CO2 i ogranicza zużycie wody. Naszym celem jest zastąpienie białka zwierzęcego białkiem roślinnym. Heura to nie substytut mięsa, ale jego następca.”

Twórcy i ich zespół mówią o sobie „buntownicy z powodu”, bo Heura to coś więcej niż produkty. To ruch społeczny promujący działania na rzecz zmiany systemu żywienia na bardziej odpowiedzialny, szacujący dobrostan zwierząt i ograniczający zużycie zasobów naturalnych.

„Budujemy świadomość, jakie są koszty masowych hodowli zwierząt dla ludzi i środowiska naturalnego. Pokazujemy, że jest alternatywa w postaci produktów roślinnych. Dajemy ludziom siłę do zmian, które pozytywnie wpływają na zdrowie i planetę” – mówi Bernat Añaños, współzałożyciel i Chief Social Movement Officer marki Heura.

Markę i jej wartości docenił rynek, Heura znajduje się już w pierwszej dwójce najpopularniejszych marek mięsa roślinnego w Europie. Produkty marki są dostępne w 16 krajach na całym świecie: Polsce, Hiszpanii, Andorze, Portugalii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Włoszech, Singapurze, Hongkongu, Wietnamie, Malezji, Egipcie, Kanadzie i Chile.  Od momentu wejścia na rynek, wartość sprzedaży produktów Heura rośnie rok do roku.

Produkty marki: Heura Burger wegański (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański klasyczny (cena sugerowana 14,99), Heura Kurczak wegański śródziemnomorski (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański kawałki (cena sugerowana 14,99 zł) są dostępne we Frisco, Auchan, Organic Farma Zdrowia i wybranych sklepach w całym kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.