Mięso roślinne nowej generacji - marka Heura już w Polsce
Hiszpańska Heura jest najszybciej rozwijającą się marką mięsa roślinnego w Europie. Za jej powstaniem stoi dwóch aktywistów jedzeniowych: Marc Coloma i Bernat Añaños. Heura działa na rzecz przyśpieszenia zmiany systemu żywieniowego na bardziej zrównoważony, a dzięki swoim innowacyjnym produktom ma wymierny wpływ na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych.
Globalny trend ograniczenia spożycia mięsa rośnie w siłę, na co wpływ ma też kryzys zdrowotny spowodowany koronawirusem. Coraz więcej osób wybiera dietę wegańską, wegetariańską lub ogranicza mięso, kierując się nie tylko zdrowiem, ale też troską o planetę. Już ok. 40% Europejczyków redukuje ilość mięsa zwierzęcego w diecie (BEUC 2020). Przewiduje się, że światowy rynek mięsa roślinnego do 2030 roku osiągnie wartość 140 miliardów dolarów (Barclays Analysis, 2019).
Na rzecz przyspieszenia zmiany systemu żywienia na bardziej zrównoważony działają aktywiści, tacy jak Marc Coloma i Bernat Añaños, którzy w kwietniu 2017 roku w Barcelonie stworzyli markę Heura. Produkowane przez nich innowacyjne mięso roślinne jest wynikiem dwóch lat badań prowadzonych wspólnie ze specjalistami ds. rozwoju produktu i dietetykami, w celu osiągnięcia najlepszej konsystencji i smaku.
Mięso roślinne Heura zostało stworzone w duchu diety śródziemnomorskiej, która jest jedną z najzdrowszych na świecie. Produkty Heura mają wysokie wartości odżywcze, czystą etykietę, są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Jako pierwsze i jedyne w swoim segmencie na rynku zawierają oliwę z oliwek extra virgin. Marka dba, by wszystkie surowce pochodziły ze sprawdzonych źródeł. Wykorzystywane w produkcji soja i groszek pochodzą ze zrównoważonych upraw, rośliny są wolne od GMO. Produkty Heura mają niską zawartość soli i tłuszczu, są bezglutenowe, niskokaloryczne, bogate w białko, błonnik i żelazo. Dzięki smakowi i strukturze mięso roślinne Heura trudno odróżnić od mięsa zwierzęcego.
Ograniczanie spożycia mięsa jest korzystne nie tylko dla zdrowia. Marc Coloma, CEO i współzałożyciel Heury, podkreśla: „Zmiana diety na roślinną daje realne korzyści: chroni zwierzęta, zmniejsza emisję CO2 i ogranicza zużycie wody. Naszym celem jest zastąpienie białka zwierzęcego białkiem roślinnym. Heura to nie substytut mięsa, ale jego następca.”
Twórcy i ich zespół mówią o sobie „buntownicy z powodu”, bo Heura to coś więcej niż produkty. To ruch społeczny promujący działania na rzecz zmiany systemu żywienia na bardziej odpowiedzialny, szacujący dobrostan zwierząt i ograniczający zużycie zasobów naturalnych.
„Budujemy świadomość, jakie są koszty masowych hodowli zwierząt dla ludzi i środowiska naturalnego. Pokazujemy, że jest alternatywa w postaci produktów roślinnych. Dajemy ludziom siłę do zmian, które pozytywnie wpływają na zdrowie i planetę” – mówi Bernat Añaños, współzałożyciel i Chief Social Movement Officer marki Heura.
Markę i jej wartości docenił rynek, Heura znajduje się już w pierwszej dwójce najpopularniejszych marek mięsa roślinnego w Europie. Produkty marki są dostępne w 16 krajach na całym świecie: Polsce, Hiszpanii, Andorze, Portugalii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Włoszech, Singapurze, Hongkongu, Wietnamie, Malezji, Egipcie, Kanadzie i Chile. Od momentu wejścia na rynek, wartość sprzedaży produktów Heura rośnie rok do roku.
Produkty marki: Heura Burger wegański (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański klasyczny (cena sugerowana 14,99), Heura Kurczak wegański śródziemnomorski (cena sugerowana 14,99 zł), Heura Kurczak wegański kawałki (cena sugerowana 14,99 zł) są dostępne we Frisco, Auchan, Organic Farma Zdrowia i wybranych sklepach w całym kraju.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.