Komunikaty PR

MLEKOVITA odnotowała 10-krotny wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną

2021-04-13  |  12:20
Biuro prasowe

Produkty mleczne odgrywają istotną rolę w diecie każdego człowieka, także we wspieraniu funkcjonowania układu odpornościowego. Zawierają bowiem wiele ważnych składników odżywczych, m.in. najwyższej jakości białko i wapń, witaminy, makro- i mikroelementy. Tylko w ostatnim roku MLEKOVITA odnotowała znaczny wzrost zainteresowania produktami funkcjonalnymi, o bardzo wysokich naturalnych wartościach odżywczych.

MLEKOVITA w swoim portfolio posiada najszerszy asortyment produktów wykazujących prozdrowotny wpływ na organizm. Jednocześnie dotrzymuje kroku bieżącym trendom w rozwoju produktów funkcjonalnych i wspiera edukację w zakresie zdrowego odżywiania, wskazując na korzyści dla zdrowia wynikające z codziennego spożywania nabiału. Wśród produktów, które można zaliczyć do żywności funkcjonalnej, zarówno konwencjonalnej, jak i wzbogacanej, pod marką MLEKOVITA można znaleźć m.in.:

  • produkty bez laktozy, czyli produkty dla osób z zaburzeniami metabolizmu i trawienia,
  • produkty fermentowane – produkty wspomagające funkcjonowanie przewodu pokarmowego i układu odpornościowego,
  • produkty wysokobiałkowe – dla osób aktywnych fizycznie i wymagających diety bogatej w białko.


Zdrowy tryb życia i dobre samopoczucie Polaków znacząco wpływają na ich wybory konsumenckie. Zwłaszcza w obecnej sytuacji, w trakcie pandemii, dostrzegli oni w produktach mlecznych szansę na wsparcie zdrowia czy zwiększenie odporności. Cieszy nas, że coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na prozdrowotne walory codziennego spożywania nabiału, do czego sam konsekwentnie zachęcam – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. Ważną rolę w kształtowaniu odporności organizmu odgrywają mleczne wyroby fermentowane. Wśród nich szczególnie polecamy produkty z wartością dodaną, jak np. serwatkę DarPRO, która zawiera unikalny szczep probiotyczny L.plantarum PL4 i jest naturalnym źródłem witamin D, B6, B12 i B2, opartym na innowacyjnej technologii. To produkt wzmacniający odporność – podobnie jak mleko acidofilne. Warto sięgnąć także po nowość w naszej ofercie, czyli jogurty pitne Dar Pure o tzw. prostym składzie, które są bez laktozy i bez dodatku cukrów oraz zawierają aż 39% owoców.

Warto tu zauważyć, że aby zwrócić uwagę konsumentów na aspekty prozdrowotne związane ze spożywaniem mlecznych napojów fermentowanych, MLEKOVITA odświeżyła szatę graficzną swoich produktów o szczególnych właściwościach w tym zakresie: linii DarPro i mleka acidofilnego, komunikując na opakowaniu ich pozytywny wpływ na odporność i wzbogacenie w witaminy.

Serwatka DarPRO zawiera bakterie należące do szczepu Lactobacillus plantarum PL4, których aktywność korzystnie modyfikuje skład mikroflory jelita, zmienionej w wyniku działania czynników zaburzających jej skład. Bakterie te występują w przewodzie pokarmowym zdrowych ludzi, są oporne na działanie soku żołądkowego i soli żółci, aby mogły w stanie żywym dotrzeć do jelit i spełniać tam swoją korzystną rolę. Zawartość witamin D, B6, B12 pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Witaminy B2 (ryboflawina), B6, B12 wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i przyczyniają się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia, a witamina D pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów oraz prawidłowym funkcjonowaniu mięśni. Co ważne, produkt nie zawiera glutenu. Dostępny jest w dwóch smakach: truskawkowym i cytrynowym. Mogą go spożywać zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci powyżej 3. roku życia.

Kolejną propozycją MLEKOVITY w kategorii mlecznych napojów fermentowanych jest mleko acidofilne, zawierające kultury bakterii fermentacji mlekowej oraz Lactobacillus acidophilus, które wywierają korzystny wpływ na organizm człowieka, m.in. wspomagają proces trawienia oraz pobudzają aktywność komórek odpornościowych. Dzięki temu mleko acidofilne polecane jest nie tylko jako produkt na każdą porę dnia: śniadanie, przerwę w pracy, przekąskę, podwieczorek czy kolację, ale również m.in. po leczeniu antybiotykami czy dla pobudzenia odporności organizmu. To również źródło naturalnie obecnych w mleku, ważnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych, głównie białka. W asortymencie MLEKOVITY dostępne jest w 3 wariantach smakowych: naturalne, truskawkowe i owoce leśne.

Nowością w ofercie MLEKOVITY są natomiast jogurty pitne Dar Pure o tzw. prostym składzie i bez dodatku cukrów. Zawierają tylko 3 składniki: jogurt, owoce (aż 39%) i owies, nie zawierają laktozy. Oferowane są w wygodnych  butelkach w optymalnej porcji 250 g, w atrakcyjnej szacie graficznej, komunikującej naturalność i funkcjonalność produktów. Sprawdzą się jako zdrowe śniadanie, kolacja czy szybka przekąska. Dostępne  są w trzech wariantach smakowych: mango - banan, brzoskwinia - banan, truskawka – banan.

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów oraz rosnące zapotrzebowanie z uwagi na coraz większą świadomość w kwestii nietolerancji pokarmowych, MLEKOVITA oferuje też szeroką gamę produktów bez laktozy. Na wybór tego typu wyrobów decydują się głównie osoby, które nie mogą cieszyć się naturalnym smakiem mleka ze względu na nietolerancję dwucukru mlecznego występującego w ich składzie, czyli właśnie laktozy.  Obecnie oferta pod marką MLEKOVITA liczy już blisko 30 indeksów. W proponowanym asortymencie dostępne są m.in. mleko, masło, śmietana, sery żółte, serki homogenizowane, ser kanapkowo-sałatkowy, twaróg oraz jogurty naturalne i smakowe (zarówno w kubeczkach, jak i pitne). Największą popularnością cieszy się mleko Wydojone bez laktozy 2% i 3,2% tł. 1 l. W ostatnim czasie MLEKOVITA rozszerzyła linię produktów bez laktozy o jogurt Polski bez laktozy w dwóch wariantach smakowych – gruszka i truskawka w kubku 150 g.

W produkty funkcjonalne od MLEKOVITY można zaopatrzyć się m.in. w hurtowniach firmowych i sklepach Mlekovitka oraz w sklepie internetowym mlekovitka.pl, który oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju.

Jednym z najważniejszych makroelementów jest białko, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, wzrostu i regeneracji organizmu. Jest głównym materiałem budulcowym organizmu: stanowi około 20% masy ciała człowieka, w tym głównie układu mięśniowego. Białko pełni także role transportowe i magazynujące. Odpowiednia ilość białka dostarczanego do organizmu wpływa nie tylko na prawidłowy wzrost i rozwój ciała człowieka oraz regenerację uszkodzonych tkanek, ale jest szczególnie ważna dla osób aktywnych. MLEKOVITA oferuje szereg produktów wysokobiałkowych w linii Super Body Active, w tym SBA WPC 80, o wyjątkowej przyswajalności i doskonałym profilu aminokwasowym, oraz mleczne napoje proteinowe SBA, które zawierają najwyższej jakości kompleks białek (białka kazeinowe i serwatkowe). Poza sklepami Mlekovitka oraz hurtowniami firmowymi można je szybko i wygodnie zamówić nie tylko w sklepie internetowym mlekovitka.pl, ale również w sklepie sba.com.pl dedykowanym produktom wysokobiałkowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.