Komunikaty PR

MLEKOVITA odnotowała 10-krotny wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną

2021-04-13  |  12:20
Biuro prasowe

Produkty mleczne odgrywają istotną rolę w diecie każdego człowieka, także we wspieraniu funkcjonowania układu odpornościowego. Zawierają bowiem wiele ważnych składników odżywczych, m.in. najwyższej jakości białko i wapń, witaminy, makro- i mikroelementy. Tylko w ostatnim roku MLEKOVITA odnotowała znaczny wzrost zainteresowania produktami funkcjonalnymi, o bardzo wysokich naturalnych wartościach odżywczych.

MLEKOVITA w swoim portfolio posiada najszerszy asortyment produktów wykazujących prozdrowotny wpływ na organizm. Jednocześnie dotrzymuje kroku bieżącym trendom w rozwoju produktów funkcjonalnych i wspiera edukację w zakresie zdrowego odżywiania, wskazując na korzyści dla zdrowia wynikające z codziennego spożywania nabiału. Wśród produktów, które można zaliczyć do żywności funkcjonalnej, zarówno konwencjonalnej, jak i wzbogacanej, pod marką MLEKOVITA można znaleźć m.in.:

  • produkty bez laktozy, czyli produkty dla osób z zaburzeniami metabolizmu i trawienia,
  • produkty fermentowane – produkty wspomagające funkcjonowanie przewodu pokarmowego i układu odpornościowego,
  • produkty wysokobiałkowe – dla osób aktywnych fizycznie i wymagających diety bogatej w białko.


Zdrowy tryb życia i dobre samopoczucie Polaków znacząco wpływają na ich wybory konsumenckie. Zwłaszcza w obecnej sytuacji, w trakcie pandemii, dostrzegli oni w produktach mlecznych szansę na wsparcie zdrowia czy zwiększenie odporności. Cieszy nas, że coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na prozdrowotne walory codziennego spożywania nabiału, do czego sam konsekwentnie zachęcam – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. Ważną rolę w kształtowaniu odporności organizmu odgrywają mleczne wyroby fermentowane. Wśród nich szczególnie polecamy produkty z wartością dodaną, jak np. serwatkę DarPRO, która zawiera unikalny szczep probiotyczny L.plantarum PL4 i jest naturalnym źródłem witamin D, B6, B12 i B2, opartym na innowacyjnej technologii. To produkt wzmacniający odporność – podobnie jak mleko acidofilne. Warto sięgnąć także po nowość w naszej ofercie, czyli jogurty pitne Dar Pure o tzw. prostym składzie, które są bez laktozy i bez dodatku cukrów oraz zawierają aż 39% owoców.

Warto tu zauważyć, że aby zwrócić uwagę konsumentów na aspekty prozdrowotne związane ze spożywaniem mlecznych napojów fermentowanych, MLEKOVITA odświeżyła szatę graficzną swoich produktów o szczególnych właściwościach w tym zakresie: linii DarPro i mleka acidofilnego, komunikując na opakowaniu ich pozytywny wpływ na odporność i wzbogacenie w witaminy.

Serwatka DarPRO zawiera bakterie należące do szczepu Lactobacillus plantarum PL4, których aktywność korzystnie modyfikuje skład mikroflory jelita, zmienionej w wyniku działania czynników zaburzających jej skład. Bakterie te występują w przewodzie pokarmowym zdrowych ludzi, są oporne na działanie soku żołądkowego i soli żółci, aby mogły w stanie żywym dotrzeć do jelit i spełniać tam swoją korzystną rolę. Zawartość witamin D, B6, B12 pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Witaminy B2 (ryboflawina), B6, B12 wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i przyczyniają się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia, a witamina D pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów oraz prawidłowym funkcjonowaniu mięśni. Co ważne, produkt nie zawiera glutenu. Dostępny jest w dwóch smakach: truskawkowym i cytrynowym. Mogą go spożywać zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci powyżej 3. roku życia.

Kolejną propozycją MLEKOVITY w kategorii mlecznych napojów fermentowanych jest mleko acidofilne, zawierające kultury bakterii fermentacji mlekowej oraz Lactobacillus acidophilus, które wywierają korzystny wpływ na organizm człowieka, m.in. wspomagają proces trawienia oraz pobudzają aktywność komórek odpornościowych. Dzięki temu mleko acidofilne polecane jest nie tylko jako produkt na każdą porę dnia: śniadanie, przerwę w pracy, przekąskę, podwieczorek czy kolację, ale również m.in. po leczeniu antybiotykami czy dla pobudzenia odporności organizmu. To również źródło naturalnie obecnych w mleku, ważnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych, głównie białka. W asortymencie MLEKOVITY dostępne jest w 3 wariantach smakowych: naturalne, truskawkowe i owoce leśne.

Nowością w ofercie MLEKOVITY są natomiast jogurty pitne Dar Pure o tzw. prostym składzie i bez dodatku cukrów. Zawierają tylko 3 składniki: jogurt, owoce (aż 39%) i owies, nie zawierają laktozy. Oferowane są w wygodnych  butelkach w optymalnej porcji 250 g, w atrakcyjnej szacie graficznej, komunikującej naturalność i funkcjonalność produktów. Sprawdzą się jako zdrowe śniadanie, kolacja czy szybka przekąska. Dostępne  są w trzech wariantach smakowych: mango - banan, brzoskwinia - banan, truskawka – banan.

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów oraz rosnące zapotrzebowanie z uwagi na coraz większą świadomość w kwestii nietolerancji pokarmowych, MLEKOVITA oferuje też szeroką gamę produktów bez laktozy. Na wybór tego typu wyrobów decydują się głównie osoby, które nie mogą cieszyć się naturalnym smakiem mleka ze względu na nietolerancję dwucukru mlecznego występującego w ich składzie, czyli właśnie laktozy.  Obecnie oferta pod marką MLEKOVITA liczy już blisko 30 indeksów. W proponowanym asortymencie dostępne są m.in. mleko, masło, śmietana, sery żółte, serki homogenizowane, ser kanapkowo-sałatkowy, twaróg oraz jogurty naturalne i smakowe (zarówno w kubeczkach, jak i pitne). Największą popularnością cieszy się mleko Wydojone bez laktozy 2% i 3,2% tł. 1 l. W ostatnim czasie MLEKOVITA rozszerzyła linię produktów bez laktozy o jogurt Polski bez laktozy w dwóch wariantach smakowych – gruszka i truskawka w kubku 150 g.

W produkty funkcjonalne od MLEKOVITY można zaopatrzyć się m.in. w hurtowniach firmowych i sklepach Mlekovitka oraz w sklepie internetowym mlekovitka.pl, który oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju.

Jednym z najważniejszych makroelementów jest białko, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, wzrostu i regeneracji organizmu. Jest głównym materiałem budulcowym organizmu: stanowi około 20% masy ciała człowieka, w tym głównie układu mięśniowego. Białko pełni także role transportowe i magazynujące. Odpowiednia ilość białka dostarczanego do organizmu wpływa nie tylko na prawidłowy wzrost i rozwój ciała człowieka oraz regenerację uszkodzonych tkanek, ale jest szczególnie ważna dla osób aktywnych. MLEKOVITA oferuje szereg produktów wysokobiałkowych w linii Super Body Active, w tym SBA WPC 80, o wyjątkowej przyswajalności i doskonałym profilu aminokwasowym, oraz mleczne napoje proteinowe SBA, które zawierają najwyższej jakości kompleks białek (białka kazeinowe i serwatkowe). Poza sklepami Mlekovitka oraz hurtowniami firmowymi można je szybko i wygodnie zamówić nie tylko w sklepie internetowym mlekovitka.pl, ale również w sklepie sba.com.pl dedykowanym produktom wysokobiałkowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty Biuro prasowe
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz
Przemysł spożywczy DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
2024-04-23 | 14:05

DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych

DANONE zobowiązał się globalnie do redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku. Określone przez organizację cele zostały pozytywnie zweryfikowane zgodnie z metodyką SBTI. W ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.