MLEKOVITA wspiera polską gospodarkę - międzynarodowa ekspansja lidera
Grupa MLEKOVITA jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej nie zwalnia tempa, odnotowując znaczne zwiększenie zainteresowania jej produktami ze strony rynków międzynarodowych.
Grupa MLEKOVITA od wielu lat utrzymuje pozycję największego eksportera produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiedzie prym nie tylko pod względem wartości produktów wysyłanych za granicę, ale także liczby obsługiwanych krajów. Obecnie na eksport, w sumie do już 167 krajów na świecie, kierowanych jest około 40% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa MLEKOVITA jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
Ten sukces, nie tylko na polu eksportowym, możliwy jest dzięki pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, gdzie codziennie przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników.
- Sprzedaż żywności ma coraz większe znaczenie w obrotach polskiego handlu zagranicznego. Cieszy nas, że MLEKOVITA ma w tym swój znaczny udział, a dzięki temu jest postrzegana jako ambasador Polski na świecie. Nasze charakterystyczne logo jest rozpoznawane na całym świecie, a marka znana i ceniona od lat. Partnerzy biznesowi postrzegają MLEKOVITĘ jako solidnego partnera, z którym można bezpiecznie finalizować nawet największe transakcje – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Przy tym rośnie zainteresowanie naszym pełnym asortymentem, doceniana jest nie tylko jakość naszych produktów, ale i profesjonalizm prowadzonego przez nas biznesu. Poprzez rozwój na światowych rynkach rośnie siła i rozpoznawalność marki MLEKOVITA, co w obecnej sytuacji rynkowej szczególnie przekłada się na utrzymanie miejsc pracy oraz możliwość odbioru mleka od polskich rolników, a także wzmacnia wizerunek polskiego przedsiębiorcy i całej polskiej gospodarki za granicą.
Rosnące zainteresowanie produktami marki MLEKOVITA to zatem nie tylko rosnące przychody i rozwój biznesu, ale również wsparcie dla całej polskiej gospodarki. Firma, korzystając z wielu ścieżek rozwoju, może coraz lepiej eksploatować potencjał oferowanego asortymentu. W związku z tym obok hitów eksportowych, takich jak: sery twarde dojrzewające, serwatka w proszku, mleko w proszku czy koncentrat białek serwatkowych (WPC), swoim klientom zagranicznym oferuje także kolejne pojawiające się nowości, takie jak lody w proszku, stworzone specjalnie na rozpoczynający się sezon wiosenno-letni. To gotowe mieszanki do przygotowania tradycyjnych lodów włoskich i rzemieślniczych. Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii produkcji oraz starannie wyselekcjonowanym składnikom, posiadają one doskonałe właściwości. Szybka i łatwa rozpuszczalność pozwala zminimalizować czas przygotowania popularnych lodów o naturalnie śmietankowym smaku i kremowej konsystencji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.