MLEKOVITA wspiera polską gospodarkę - międzynarodowa ekspansja lidera
Grupa MLEKOVITA jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej nie zwalnia tempa, odnotowując znaczne zwiększenie zainteresowania jej produktami ze strony rynków międzynarodowych.
Grupa MLEKOVITA od wielu lat utrzymuje pozycję największego eksportera produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiedzie prym nie tylko pod względem wartości produktów wysyłanych za granicę, ale także liczby obsługiwanych krajów. Obecnie na eksport, w sumie do już 167 krajów na świecie, kierowanych jest około 40% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa MLEKOVITA jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
Ten sukces, nie tylko na polu eksportowym, możliwy jest dzięki pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, gdzie codziennie przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników.
- Sprzedaż żywności ma coraz większe znaczenie w obrotach polskiego handlu zagranicznego. Cieszy nas, że MLEKOVITA ma w tym swój znaczny udział, a dzięki temu jest postrzegana jako ambasador Polski na świecie. Nasze charakterystyczne logo jest rozpoznawane na całym świecie, a marka znana i ceniona od lat. Partnerzy biznesowi postrzegają MLEKOVITĘ jako solidnego partnera, z którym można bezpiecznie finalizować nawet największe transakcje – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Przy tym rośnie zainteresowanie naszym pełnym asortymentem, doceniana jest nie tylko jakość naszych produktów, ale i profesjonalizm prowadzonego przez nas biznesu. Poprzez rozwój na światowych rynkach rośnie siła i rozpoznawalność marki MLEKOVITA, co w obecnej sytuacji rynkowej szczególnie przekłada się na utrzymanie miejsc pracy oraz możliwość odbioru mleka od polskich rolników, a także wzmacnia wizerunek polskiego przedsiębiorcy i całej polskiej gospodarki za granicą.
Rosnące zainteresowanie produktami marki MLEKOVITA to zatem nie tylko rosnące przychody i rozwój biznesu, ale również wsparcie dla całej polskiej gospodarki. Firma, korzystając z wielu ścieżek rozwoju, może coraz lepiej eksploatować potencjał oferowanego asortymentu. W związku z tym obok hitów eksportowych, takich jak: sery twarde dojrzewające, serwatka w proszku, mleko w proszku czy koncentrat białek serwatkowych (WPC), swoim klientom zagranicznym oferuje także kolejne pojawiające się nowości, takie jak lody w proszku, stworzone specjalnie na rozpoczynający się sezon wiosenno-letni. To gotowe mieszanki do przygotowania tradycyjnych lodów włoskich i rzemieślniczych. Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii produkcji oraz starannie wyselekcjonowanym składnikom, posiadają one doskonałe właściwości. Szybka i łatwa rozpuszczalność pozwala zminimalizować czas przygotowania popularnych lodów o naturalnie śmietankowym smaku i kremowej konsystencji.
![Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2016450656,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!
![Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_195651198,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
![Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1854986866,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.