Komunikaty PR

Mniej plastiku w opakowaniach Diamant

2023-10-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Kawiecka
Soul&Mind

ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/

23 stycznia obchodzimy Dzień bez Opakowań Foliowych, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na negatywne skutki używania opakowań z tworzyw sztucznych. Warto przyjrzeć się działaniom firm, które konsekwentnie redukują ilość plastiku w swoich opakowaniach. Jedną z nich jest Pfeifer & Langen Polska, producent marki Diamant, która m.in. stawia na papier i zmniejsza gramatury swoich materiałów opakowaniowych.

Stosunek opakowań papierowych do plastikowych produktów Diamant w handlu detalicznym to 79% do 21%. Firma Pfeifer& Langen w ostatnich 10 latach zmniejszyła także gramatury opakowań, aby ograniczyć zużycie surowców. W przypadku białego papieru jest to ograniczenie na poziomie 11%, w pudełkach kartonowych papieru jest mniej o 18%, zaś w przypadku worków o pojemności 25 kg firma zrezygnowała z jednej warstwy i tym samym również zredukowała  papier o 11%. Zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do produkcji opakowań przyczynia się także do powstawania mniejszej ilości odpadów.

Jeśli chodzi o ogólne podejście do procesu pakowania, magazynowania oraz sprzedaży cukru producent marki Diamant w świadomy i konsekwentny sposób działa na rzecz ograniczania oddziaływania na  środowisko. Przede wszystkim zwiększa ilości cukru sprzedawanego luzem tam, gdzie jest to możliwe, co zmniejsza ilość wykorzystywanych opakowań. Dzięki budowaniu nowych silosów i zbiorników na cukier płynny, firma ogranicza wysyłki produktu do magazynów zewnętrznych. Pfeifer & Langen współpracuje także z organizacjami odzysku, co zapewnia zgodne z prawem zagospodarowanie odpadów opakowaniowych.

- Dyskusje dotyczące negatywnego wpływu plastiku na środowisko trwają już od dawna. W 2019 r. Unia Europejska uchwaliła bardzo konkretne przepisy, które mają ograniczać produkcję opakowań plastikowych. I choć z roku na rok ilość tworzyw sztucznych używanych do produkcji opakowań się zmniejsza to przed nami jeszcze długa droga do ich całkowitego wyeliminowania. Dlatego jako firma, która szczególną wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju staramy się konsekwentnie działać w tym temacie i wdrażać dobre praktyki ograniczające zużycie plastiku. W handlu detalicznym postawiliśmy na papier i obecnie opakowania z tworzyw sztucznych to mniej niż ¼ naszej produkcji. Skupiamy się także na recyklingu i poprzez współpracę z odpowiednimi partnerami dążymy do odzyskiwania jak największej ilości materiałów  – mówi Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska.

Producent marki Diamant wydał obszerny raport zrównoważonego rozwoju, w którym m.in. informuje o redukowaniu ilości plastiku. Można się z nim zapoznać tutaj:

https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Soul&Mind
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.