Mniej plastiku w opakowaniach Diamant
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
23 stycznia obchodzimy Dzień bez Opakowań Foliowych, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na negatywne skutki używania opakowań z tworzyw sztucznych. Warto przyjrzeć się działaniom firm, które konsekwentnie redukują ilość plastiku w swoich opakowaniach. Jedną z nich jest Pfeifer & Langen Polska, producent marki Diamant, która m.in. stawia na papier i zmniejsza gramatury swoich materiałów opakowaniowych.
Stosunek opakowań papierowych do plastikowych produktów Diamant w handlu detalicznym to 79% do 21%. Firma Pfeifer& Langen w ostatnich 10 latach zmniejszyła także gramatury opakowań, aby ograniczyć zużycie surowców. W przypadku białego papieru jest to ograniczenie na poziomie 11%, w pudełkach kartonowych papieru jest mniej o 18%, zaś w przypadku worków o pojemności 25 kg firma zrezygnowała z jednej warstwy i tym samym również zredukowała papier o 11%. Zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do produkcji opakowań przyczynia się także do powstawania mniejszej ilości odpadów.
Jeśli chodzi o ogólne podejście do procesu pakowania, magazynowania oraz sprzedaży cukru producent marki Diamant w świadomy i konsekwentny sposób działa na rzecz ograniczania oddziaływania na środowisko. Przede wszystkim zwiększa ilości cukru sprzedawanego luzem tam, gdzie jest to możliwe, co zmniejsza ilość wykorzystywanych opakowań. Dzięki budowaniu nowych silosów i zbiorników na cukier płynny, firma ogranicza wysyłki produktu do magazynów zewnętrznych. Pfeifer & Langen współpracuje także z organizacjami odzysku, co zapewnia zgodne z prawem zagospodarowanie odpadów opakowaniowych.
- Dyskusje dotyczące negatywnego wpływu plastiku na środowisko trwają już od dawna. W 2019 r. Unia Europejska uchwaliła bardzo konkretne przepisy, które mają ograniczać produkcję opakowań plastikowych. I choć z roku na rok ilość tworzyw sztucznych używanych do produkcji opakowań się zmniejsza to przed nami jeszcze długa droga do ich całkowitego wyeliminowania. Dlatego jako firma, która szczególną wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju staramy się konsekwentnie działać w tym temacie i wdrażać dobre praktyki ograniczające zużycie plastiku. W handlu detalicznym postawiliśmy na papier i obecnie opakowania z tworzyw sztucznych to mniej niż ¼ naszej produkcji. Skupiamy się także na recyklingu i poprzez współpracę z odpowiednimi partnerami dążymy do odzyskiwania jak największej ilości materiałów – mówi Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska.
Producent marki Diamant wydał obszerny raport zrównoważonego rozwoju, w którym m.in. informuje o redukowaniu ilości plastiku. Można się z nim zapoznać tutaj:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.