Komunikaty PR

Najnowsze trendy na rynku sosów i przypraw: przegląd rynku

2023-11-15  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

W 2023 roku jedną z najbardziej zauważalnych tendencji na polskim rynku spożywczym jest dynamiczny wzrost cen dodatków spożywczych, zwłaszcza ketchupów, majonezów, musztard i przypraw. Analiza rynku sosów i przypraw wskazuje na znaczny wzrost cen w sklepach detalicznych, który w lipcu 2023 roku wyniósł imponujące 22,4% w porównaniu do roku poprzedniego. Dowiedz się więcej o rynku sosów i przypraw z przeglądu rynku firmy MarketHub.


Różnorodność sezonowych wzrostów sprzedaży

Rynek sosów i przypraw wykazuje znaczne zróżnicowanie w sprzedaży w poszczególnych okresach roku, a te sezonowe wzloty sprzedaży obejmują między innymi okresy wielkanocny, bożonarodzeniowy, grillowy i ogórkowy. Wzmożony popyt w przedświątecznym okresie jest szczególnie zauważalny w przypadku majonezu, który notuje wzrost sprzedaży nawet 3-4-krotnie w stosunku do innych miesięcy. Jednakże, mimo wzrostu popytu, cena majonezu w porównaniu z ubiegłym rokiem podrożała o 30-40%, w zależności od wielkości opakowania.

Popularność ketchupów i majonezu

Kategoria ketchupów stanowi duży rynek, gdzie dominują trzej główni producenci: Heinz, Maspex i Unilever. W lutym 2023 roku wartość sprzedaży ketchupu przekroczyła 685 mln zł, z rocznym wzrostem o 14,6%. Dyskonty odpowiadają za ponad 46% wartości sprzedaży ketchupów, co świadczy o rosnącym znaczeniu tego kanału dystrybucji.

Rynek majonezu w Polsce wart był w 2022 roku nawet 775 mln zł, z dominacją marek Nestle, WSP "Społem" i Unilever, które posiadają ponad 80% udziału. Musztarda, obok ketchupu i majonezu, jest jednym z najpopularniejszych sosów na polskich stołach, szczególnie podczas świąt.

Eksport i import: Polska na arenie międzynarodowej

W 2022 roku Polska była piątym największym eksporterem produktów z kategorii sosy, ketchupy i musztardy w UE. Głównymi odbiorcami były Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Czechy. Importowano głównie z Niemiec, Włoch i Holandii.

Jeśli chodzi o przyprawy (pieprz, papryka), Polska importowała głównie z Wietnamu i Chin, eksportując przede wszystkim do Rumunii, Niemiec i Czech.

Trendy: Zdrowe, wegańskie i orientalne

Ostatnie lata przyniosły zmiany w preferencjach konsumentów, co skłania producentów do dostosowywania oferty. Produkty niskotłuszczowe, wegańskie i bezglutenowe zdobywają coraz większą popularność. Dodatkowo, obserwuje się wzrost zainteresowania kuchnią orientalną, co skutkuje wprowadzaniem nowych linii sosów odpowiednich do tych potraw.

Rynek sosów i przypraw

Przegląd rynku sosów i przypraw w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany, z wyraźnym wzrostem cen, rosnącym znaczeniem marek i dostosowywaniem się do zmieniających się preferencji konsumentów. Producentom zależy na innowacyjnych rozwiązaniach i elastyczności, aby sprostać oczekiwaniom rynku spożywczego.

Więcej danych na temat rynku sosów i przypraw znajdziesz w przeglądzie rynkowym firmy MarketHub: www.markethub.pl/analiza-sosow-i-przypraw

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.