Najsłodsze wydarzenie w rejonie – piknik rodzinny na terenie Cukrowni Środa
Już 17 czerwca zapraszamy na najsłodsze wydarzenie w Środzie Wielkopolskiej – piknik rodzinny połączony z Dniem Otwartym Cukrowni Środa. Nie zabraknie mocy atrakcji, strefy animacji, dmuchańców, ale i merytorycznych prelekcji i ciekawostek nt. produkcji cukru. Zapowiedzi wraz z relacją mogą usłyszeć Państwo w radio Eska, w programie „Miasto na czasie”.
Zbliżający się sobotni dzień to idealna okazja by poznać, jak wygląda „od środka” jeden z największych zakładów produkcyjnych w naszym regionie. Na tę okazję przygotowano specjalne spacery po cukrowni, podczas których goście poznają infrastrukturę obiektu, ale i sam proces produkcji cukru. Wstęp na wydarzenie jest całkowicie bezpłatny.
Oprócz tego Pfeifer & Langen Polska z marką Diamant przygotowali dla gości moc atrakcji: pokazy na żywo z udziałem finalisty „MasterChef” z TVN, zabawy i konkursy dla dzieci, taniec i zabawy na świeżym powietrzu. Będą też darmowe smakołyki: lemoniada, wata cukrowa i popcorn. Na rodziny czeka strefa animacji i 3-metrowy Tańczący Miś Słodziak! Będą też występy m.in. Szkoły Podstawowej nr 2 i 3 w Środzie Wielkopolskiej, a także koncert chóru „Na Głosy”. Nie zabraknie pokazów sportowych, m.in. pokazu klubu Karate czy klubu szachowego „Hetman”. Na wydarzeniu pojawi się też Akademia Żeglarska, która nie tylko zaprezentuję swoje łodzie, ale i opowie m.in. o rejsie 10-lecia, który Diamant dofinansował w zeszłym roku w programie Dobre Działania. Tego dnia będą rozdawane też kolejne17 czerwca na terenie Cukrowni w Środzie Wlkp. pojawi się też dość spora wystawa lokalnych rzemieślników, którzy zaprezentują swoje wyroby, a także gastronomia i food trucki.
-To unikalna okazja do zwiedzenia naszej średzkiej cukrowni od wewnątrz i poznania tajników produkcji cukru. To także wspaniała okazja aby miło spędzić czas z całą rodziną. Zapraszamy wszystkich mieszkańców naszego powiatu. Cieszymy się, że możemy wspólnie spędzić ten czas, zapraszamy! – powiedziała Kamila Sikorska, Marketing Manager w Pfeifer & Langen Polska.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.