Nawet ćwierć miliona cząsteczek plastiku w litrze butelkowanej wody

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najnowsze badania naukowe ujawniają, że w butelkowanej wodzie znajduje się o wiele więcej cząsteczek plastiku, niż wcześniej szacowano. Jednak Polacy coraz chętniej decydują się na korzystanie z bardziej ekologicznych tworzyw i opakowań. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Waterdrop wskazują, że aż 65,4 proc. naszych rodaków wybiera picie wody filtrowanej lub z kranu. W tego rodzaju rozwiązania wpisuje się nowa, limitowana szklana butelka Waterdrop Blackberry. Dostępna jest również nowa edycja Microdrinków bez cukru i kalorii.
Rewolucja w postrzeganiu wody butelkowej
Naukowcy udowodnili, że jeden litr wody butelkowanej może zawierać nawet do 240 tysięcy cząsteczek plastiku. To niemal 1000 razy więcej niż dotychczas sądzono. Analizę na ten temat opublikowano w styczniu tego roku w amerykańskim czasopiśmie Proceedings of the National Academy of Sciences. W trakcie badania wykorzystano lasery do sprawdzenia składu chemicznego próbek. Raport naukowców podkreśla, że nawet w trakcie wykonywania codziennych czynności, każdy z nas uwalnia do środowiska ogromne ilości mikro i nanoplastiku. Wyniki te zwracają uwagę na pilną potrzebę zmiany nawyków konsumenckich oraz metod produkcji. Rozwiązaniami mogą być picie większej ilości wody z kranu oraz korzystanie z produktów firm ograniczających zużycie plastiku.
Polacy coraz rzadziej piją z plastikowych opakowań
Ślady mikroplastiku możemy obecnie znaleźć zarówno w ludzkiej krwi, jak i również na szczycie Mount Everestu. To globalny problem, przez który coraz więcej osób decyduje się na bardziej zrównoważone rozwiązania. Firma Waterdrop postanowiła zapytać respondentów o to, jaką wodę piją. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że aż 65,4 proc. Polaków wybiera wodę filtrowaną lub z kranu. Natomiast 23,6 proc. pije wodę z plastikowych opakowań, równocześnie 9,3 proc. preferuje ją ze szklanych butelek, a 1,7 proc. wybiera inne opakowania. Waterdrop wprowadził limitowaną edycję butelki w czerwonym kolorze, z wytrzymałego i ekologicznego szkła borokrzemowego o pojemności 600 ml. Dodatkowo powraca Microdrink Snow, z nową nazwą i designem: Blackberry. To rozpuszczalne kapsułki o smaku jeżyny, jagody oraz jabłka.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop dba o to, aby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. W ubiegłym roku firma podjęła współpracę z Rosie Huntington Whiteley oraz Conchitą Wurst. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i wprowadza butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.
Metodologia badania
Badanie przeprowadzono na grupie 671 osób w dniu 31.07.2023. Ankietowani to osoby w wieku - mniej niż 18 lat (0,9 proc.) 18-24 lata (10,1 proc.), 25-34 lata (41,8 proc.) 35-44 lata (31,9 proc.) 45-54 lata (12,4 proc.) oraz 55 lat i więcej (2,8 proc.). 90,1 proc. respondentów to kobiety, a 9,6 proc. to mężczyźni.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.