Komunikaty PR

Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu

2023-04-07  |  01:00
Biuro prasowe

Nałęczowianka wprowadziła na rynek nowe butelki o pojemności 1l. Wyróżnia je to, że są w całości wykonane z recyklingowego PETu, czyli rPETu. Dodatkowo nadają się do recyklingu, a po przetworzeniu mogą z nich powstać kolejne butelki. Pojawienie się produktu na półkach zbiegło się ze Światowym Dniem Wody, co podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju w działalności marki.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem w działaniach Nałęczowianki, która zobowiązała się, że do 2025 roku udział tworzywa z recyklingu we wszystkich jej butelkach PET sięgnie 50%, a do 2030 roku będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. Naturalnym następstwem tej strategii jest najnowsze opakowanie w portfolio marki – butelka 1 L wykonana w 100% z rPETu. Premiera produktu zbiegła się w czasie ze Światowym Dniem Wody. Święto to ma na celu szerzenie świadomości na temat prawidłowej gospodarki wodnej oraz ekologicznej. Obie te kwestie są ważną częścią zrównoważonej misji Nałęczowianki pod hasłem „Jak nie NAŁ to kiedy?”.

Jak nie NAŁ to kiedy?

PET jest obecnie preferowanym opakowaniem w branży napojów, gdyż łączy w sobie lekkość, wytrzymałość oraz przezroczystość, a przede wszystkim w pełni nadaje się do recyklingu. Wyrzucone w prawidłowy sposób butelki – do żółtego pojemnika na odpady – mogą więc otrzymać „nowe życie”, a po przetworzeniu stać się kolejnymi opakowaniami.

Także pojemność nowej butelki została wybrana nie bez przyczyny – format 1 L dynamicznie zdobywa popularność, dzięki czemu ma szansę pogłębiać wiedzę konsumentów na temat recyklingu oraz realnie utrwalać ich nawyki.

Wprowadzając do naszej oferty butelki wykonane z materiałów wtórnych, chcemy pokazać, że dbałość o środowisko może iść w parze z biznesem. Opakowania z plastiku PET z recyklingu gwarantują wytrzymałość i bezpieczeństwo, ale ponad wszystko są cennym surowcem, który nie powinien kończyć swojej drogi jako odpad. Na ten moment nowe rozwiązanie obejmuje poręczne butelki 1 L, ale nie jest to nasze ostatnie słowo w tym temacie. Naszą ambicją jest, aby własnym przykładem promować założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Już teraz obieg zamknięty został wprowadzony w warszawskim biurze oraz w fabryce w Nałęczowie. Dzięki temu pracownicy każdego dnia mogą mieć swój wkład w dbanie o planetę – mówi Karolina Cyburt, PR Koordynator Nestlé Waters.

Wspólnie dla Ziemi

Istotność odpowiedniej segregacji butelek jest podkreślana we wszystkich działaniach marki, np. w ramach kampanii „Uwierz w recykling”. Nałęczowianka, jako pierwsza marka wody w Polsce, wprowadziła dla wszystkich swoich formatów niegazowanych butelki wykonane w 50% z przetworzonego plastiku. Swoją misję realizuje także poprzez edukację najmłodszych – przedszkolaki z Nałęczowa zostały zaangażowane w sadzenie drzew, warsztaty z sortowania odpadów oraz recyklingu, a na wszystkich sponsorowanych przez markę eventach pojawiają się kosze ułatwiające prawidłowe pozbycie się butelek. Budowanie nawyków związanych z recyklingiem może mieć pozytywny wpływ na nasze najbliższe otoczenie, a w rezultacie na całą planetę.

Butelki PET powinno wrzucać się do właściwego kosza przeznaczonego na tworzywa sztuczne, oznaczonego kolorem żółtym. Stamtąd trafiają one do specjalnych zakładów, które oczyszczają opakowania i przetwarzają je na granulat. Następnie może być on wykorzystany przy produkcji kolejnych butelek. Wszystko w ramach modelu gospodarki obiegu zamkniętego.

Nowe butelki 100% rPET są już dostępne w szerokiej dystrybucji na terenie całej Polski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.