Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia.
Zamknięcia, choć stanowią niewielki element całego opakowania, odgrywają ważną rolę w zapewnieniu świeżości produktów spożywczych i ochrony podczas przechowywania i transportu.
Dzięki nowości Silny&Salamon, papierowym klipsom wykonanym w 100% z biomateriałów i nadającym się do biodegradacji czy kompostowania, producenci żywności i sieci handlowe zyskają rozwiązanie wpisujące się w unijne wymogi opakowaniowe. Zamknięcia na rolce, wraz z urządzeniem do ręcznego klipsowania, tworzą zestaw, który ułatwia proces pakowania chleba, warzyw, owoców i innych artykułów spożywczych w siatki i torby plastikowe. Dostępna jest też opcja klipsów w kartoniku.
– Ze względu na regulacje prawne i rosnącą świadomość ekologiczną rynku stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą naszym klientom prowadzić działalność w sposób zrównoważony redukując zużycie surowców i generowanie odpadów. Dlatego zapraszam, by przetestować nowość w najbliższych dniach na naszym stoisku na Targach Warsaw Pack – zachęca Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Papierowe zamknięcia pasują do obecnych maszyn do zamykania worków, co ułatwia producentom żywności i sieciom handlowym wdrażanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego, bez konieczności zakupu dodatkowych urządzeń.
Przyjazny dla środowiska drobiazg
Nowy produkt to alternatywa dla plastikowych lub wielomateriałowych zamknięć np. drucików w syntetycznej powłoce. Jego skład eliminuje konieczność oddzielania materiałów z wieloskładnikowych produktów i zmniejsza całkowitą masę opakowań.
Klipsy dostępne są w dwóch kolorach (beżowy i biały) i różnych rozmiarach, można na nich także nanieść spersonalizowany nadruk. To proekologiczne i funkcjonalne rozwiązanie pozwoli dużym podmiotom zadbać o to, aby ich klienci korzystali ze zrównoważonych produktów w codziennych zakupach spożywczych.
Z pełną ofertę Silny&Salamon będzie można zapoznać się na stoisku F4.05 w dniach 23-25 kwietnia na Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack w Warsaw Ptak Expo w Nadarzynie.
Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć w bezpłatnym Poradniku 2023 - Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie oraz na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.
***
O firmie
Firma Silny&Salamon dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i produkcji. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: PCC Intermodal, Grupa Azoty, Carrefour czy Neuca.
Firma znalazła się w narodowym rankingu „Lider Kraju 2023”, będącym niezależnym programem oceny przedsiębiorstw w Polsce, który bazuje na danych finansowo-ekonomicznych, takich jak: dochód ze sprzedaży, zysk netto i aktywa. Spółka figuruje też na liście Diamentów 2022 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.