Nowość od Alpro: roślinne napoje kawowe – idealne na letnie dni
Konsumenci coraz częściej decydują się na włączanie do codziennej diety produktów roślinnych. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi marka Alpro, wprowadzając na rynek kolejne nowości. Na półki sklepowe trafiły właśnie roślinne napoje kawowe w trzech wariantach smakowych i dwóch pojemnościach – również w formacie „on-the-go”. Produkty roślinne, które będą dostępne od czerwca do września, to nie tylko przepyszny smak orzeźwiającej, mrożonej kawy, ale i element diety planetarnej, korzystnej zarówno dla zdrowia, jak i dla planety[1].
Polacy coraz chętniej sięgają po artykuły spożywcze na bazie roślin. W 2022 roku co już niemal co trzecie gospodarstwo domowe w Polsce przynajmniej raz sięgnęło po produkty roślinne[2]. – Tegoroczne dane również potwierdzają wysoki poziom konsumpcji produktów roślinnych, co przekłada się na wielkościowy wzrost rynku alternatyw dla mleka i jego przetworów. Konsumenci oczekują różnorodności, dlatego kierując się tymi preferencjami, do oferty marki Alpro wprowadzamy nowe, sezonowe produkty – kawy mrożone na bazie soi i migdałów w wyjątkowych wariantach smakowych. To doskonały sposób na orzeźwienie podczas nadchodzących letnich dni – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik marki Alpro.
Roślinne orzeźwienie
Niezależnie od stylu życia i ulubionej formy odpoczynku – latem potrzebujemy ochłodzenia. Zapewnią je nowości od Alpro – 100 % roślinne, chłodzone napoje kawowe. Jednym z nich jest napój sojowy macchiato z ekstraktem kawy - Alpro Iced Coffee. Jego przygotowanie jest niezmiernie proste – aby cieszyć się kawowym smakiem i delikatną konsystencją, wystarczy schłodzić napój w lodówce. Produkty w opakowaniu o pojemności 1 l to perfekcyjny towarzysz długich rozmów o poranku oraz wakacyjnych chwil w gronie przyjaciół.
Marka Alpro przygotowała propozycję również dla tych, którym lato upływa pod znakiem nowych projektów, podróży czy spacerów. Mały, wygodny, w sam raz do ręki - format „on-the-go” to doskonały pomysł na orzeźwienie tu i teraz. W nowej pojemności (235 ml) dostępne są dwa smaki - napój kawowo-migdałowy oraz kawowo-sojowy z karmelem. Zarówno Alpro Iced Coffee, jak i napoje kawowe „on-the-go” to nie tylko doskonały smak, ale i źródło białka roślinnego[3], wapnia, witamin B2 i B12 oraz witaminy D[4]. Dzięki niskiej zawartości tłuszczów nasyconych, a także braku laktozy i glutenu w składzie, sprawdzą się w każdej diecie.
Napoje roślinne w diecie przyszłości
Włączenie produktów roślinnych do codziennego menu to także odpowiedni sposób, aby zatroszczyć się o stan środowiska naturalnego, ponieważ wszystko, co pojawia się na naszych talerzach, wpływa nie tylko na zdrowie, ale także na planetę. Wprowadzanie większej ilości roślin do naszego menu to jedna z podstawowych zasad diety planetarnej. Zakłada ona m.in., że białko w większości powinno być czerpane z produktów pochodzenia roślinnego, np. nasion roślin strączkowych czy nasion i orzechów[5]. Odżywanie zgodnie z zasadami „diety przyszłości”, m.in. w wydaniu polskim, promuje raport „Talerz przyszłości” opracowany przez Interdyscyplinarne Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości. Jak wskazują jego autorzy, na zwiększanie liczby lat przeżytych w zdrowiu wpływ mają czynniki związane z prawidłową dietą, opartą o produkty pochodzenia roślinnego[6].
W założenia diety planetarnej wpisują się także dotychczas dostępne napoje roślinne Alpro - sojowe, owsiane, migdałowe czy kokosowe, a także Alpro PSST!... TO NIE MLEK* oraz warianty smakowe. Dzięki poszerzeniu oferty o produkty sezonowe konsumenci mogą cieszyć się także smakiem mrożonej kawy.
[1] e-book-Talerz-Zdrowego-Zywienia.pdf (pzh.gov.pl), str.8
[2] Panel Gospodarstw Domowych GFK, roczna penetracja w kategorii produktów roślinnych w (napoje roślinne oraz roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan) w 2022 roku.
[3] Dotyczy napoju kawowo-sojowego z karmelem i napoju sojowego macchiato z ekstraktem kawy.
[4] Dotyczy napoju sojowego macchiato z ekstraktem kawy.
[5] e-book-Talerz-Zdrowego-Zywienia.pdf (pzh.gov.pl),
[6] Raport „Talerz przyszłości”, https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.