Pierwsza edycja International V-Labels Awards

Barbara Rożyńska
ProVeg
ul. Dygata 2/3
01-748 Warszawa
barbara.rozynska|proveg.com| |barbara.rozynska|proveg.com
668448566
https://proveg.com/pl/
Nagrody V-Label promują: jakość, innowacyjność i pozytywny wpływ na branżę produktów roślinnych.
International V-Label Awards powstały po to, aby wyróżnić innowacyjne sposoby, dzięki którym przedsiębiorstwa przyczyniają się do powiększania bogatej i zróżnicowanej gamy produktów roślinnych, oraz aby docenić firmy, które dokonują pozytywnych zmian w swoich lokalnych społecznościach, jak również działają na rzecz globalnego zrównoważonego rozwoju. Nagrody przyznawane będa w 9 kategoriach takich jak m.in. najlepsza alternatywa mięsa, najlepsza alternatywa mleczna, innowacje czy zrównoważony rozwój . Zgłoszenia konkursowe można przesyłać do 31 lipca.
Jako lider branży, V-Label ma na celu zwiększanie świadomości w mediach na temat postępu i rozwoju przemysłu opartego produktach roślinnych i zrównoważonych praktykach biznesowych, zachęcając więcej organizacji do wejścia do sektora roślinnego i zaangażowania się w odpowiedzialne praktyki biznesowe.
Doświadczamy obecnie bezprecedensowej zmiany w przemyśle spożywczym - w miejsce żywności roślinnej przeznaczonej do karmienia zwierząt, opracowuje się coraz więcej produktów do bezpośredniego spożycia przez ludzi, bez niepotrzebnego uboju zwierząt - mówi Renato Pichler, dyrektor generalny V-Label GmbH. Takie działanie nie tylko skraca łańcuch pokarmowy, ale ma wiele innych zalet - chroni zasoby naturalne, ogranicza cierpienia zwierząt, a nawet pozytywnie wpływa na zdrowie.
Nagrody przyznawane będą w 9 kategoriach, w tym kategoriach produktowych, takich jak najlepsza alternatywa mięsna lub najlepsza alternatywa mleczna, a także kategoriach, które mają na celu promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych, takich jak zrównoważony rozwój, innowacje i pozytywny wpływ. Kategoria innowacji będzie otwarta dla każdej firmy oferującej produkty wegańskie, poza bazą klientów V-Label. W panelu jury zasiądą doświadczeni liderzy z branży, mediów oraz organizacji pozarządowych. International V-Label Awards będą również obejmowały rundę publicznego głosowania oraz nagrodę specjalną przyznawaną przez panel influencerów, w skład którego wchodzą zyskujące popularność profile, takie jak Addicted to Humus, jak również strony o ugruntowanej pozycji, takie jak Danza de Fogones, najbardziej poczytny blog o wegańskich przepisach w Hiszpanii.
Zgłoszenia można przesyłać do 31 lipca 2021 roku. Finaliści zostaną ogłoszeni w październiku 2021, po podjęciu ostatecznej decyzji przez jury, natomiast zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas wirtualnej ceremonii wręczenia nagród w listopadzie 2021 roku.
Aby zachęcić uczestników do zgłaszania się do konkursu V-Label postanowił, że udział będzie bezpłatny. Naszym celem jest pokazanie najlepszych przykładów z branży i zainspirowanie większej liczby firm do podążania za nimi. - mówi Przemysław Chojnicki dyrektor ds. certyfikacji V-Label w Polsce
Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy zalogować się na stronie awards.v-label.com i przesłać zgłoszenie, wyjaśniając, dlaczego i w jaki sposób spełnia się wymagania poszczególnej kategorii.
Finaliści i zwycięzcy International V-Label Awards będą mogli pochwalić się swoim sukcesem za pomocą specjalnie zaprojektowanego na tę okazję logo. Będą również aktywnie promowani poprzez kanały V-Label oraz kanały partnerów. Dodatkowe nagrody to bezpłatna roczna licencja V-Label, pakiet medialny do dzielenia się swoim sukcesem, trofea oraz gotówka na wsparcie wybranych przez siebie organizacji charytatywnych.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej wydarzenia: awards.v-label.com

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.