Pierwsza restauracja L’Osteria już latem w Warszawie
L’Osteria – marka, która podbiła już serca wielbicieli włoskiej kuchni w ośmiu europejskich krajach - wchodzi na polski rynek. Otwarcie pierwszej restauracji jest planowane na lato 2023 roku w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Marka przewiduje dynamiczny rozwój na polskim rynku i planuje otworzyć dziesięć lokali w ciągu 5 najbliższych lat.
L'Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach - Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu, które zatrudniają łącznie około 6500 pracowników. Firma wierzy we współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój tych ostatnich. Goście również czują ducha La Famiglia: obsługa i gościnność są priorytetem w L'Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepszą pizzę i makaron d'amore, wyjątkowa atmosfera serdeczności w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają całości.
W Niemczech, gdzie działają już sto trzydzieści dwie restauracje, w 2022 roku L’Osteria zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu. W minionym roku firma osiągnęła przychód w wysokości 320,9 milionów euro. Obecnie L’Osteria ma 33 franczyzobiorców i partnerów w siedmiu krajach. W marcu bieżącego roku marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie Założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają znaczącymi akcjonariuszami mniejszościowymi firmy. W roku 2023 L’Osteria planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.
W grudniu 2022 roku FR L'Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku.
„Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wkroczyć na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii - zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora naszej marki” – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.
Adam Mularuk, reprezentujący fundusz Arena Capital, ma wieloletnie doświadczenie w branży gastronomicznej. Jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, gdzie odpowiadał za 12 rynków, 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. W Starbucks odegrał ważną rolę w rozwoju firmy – za jego kadencji liczba kawiarni wzrosła z 70 do 400 w ośmiu krajach. Pracował również dla IKEA jako Country Sales Director Polska i Store Director odpowiadając za lokalizacje w Madrycie, Barcelonie, Jankach, Warszawie. Był również Food Service Directorem.
L’Osteria zakłada dynamiczny rozwój na polskim rynku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.
„Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L'Osteria jest marką o dużym potencjale, oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych Gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku” – mówi partner joint venture Adam Mularuk.
„Sekretem sukcesu L’Osteria są ludzie. Niebywała kultura organizacyjna połączona z atmosferą pracy
i bliskimi, rodzinnymi relacjami to u nas podstawa, w ten sposób tworzymy ducha La Famiglia. Naszą receptą na sukces jest dzielenie się tym, co najlepsze - naszą gościnnością, radością z bycia razem
i miłością do włoskiego jedzenia. Klienci i pracownicy to czują i odwzajemniają” – dodaje Adam Mularuk.
Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce zaoferuje ponad sto siedemdziesiąt miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim także dodatkowe sto miejsc w pięknym, pełnym drzewek oliwnych, cytrynowych i oleandrów, ogródku. W tym iście toskańskim, pełnym optymizmu otoczeniu, smakując naszych pysznych potraw i win, można poczuć się jak na wymarzonych wakacjach we Włoszech. Unikalne będzie też stylowe wnętrze lokalu, z efektownymi lampami i eleganckimi elementami kamiennymi, a także
z charakterystyczną, przyciągającą wzrok, otwartą kuchnią.
W warszawskiej restauracji Klienci będą mogli na własne oczy zobaczyć, jak pizzaiolos i kucharze z wprawą
i zaangażowaniem przygotowują wszystkie dania. Nie zabraknie oczywiście doskonałych przystawek, makaronu z naszej własnej fabryki oraz baru wypełnionego najlepszymi włoskimi alkoholami, a także świeżo mielonej, unikalnej mieszanki kawy L'Osteria.
„Wszystko to składa się na pełną ciepła i pozytywnej energii atmosferę w naszych restauracjach – miejscach idealnych do spędzania wyjątkowego czasu z rodziną i przyjaciółmi” – dodaje Adam Mularuk.
O firmie L'Osteria
Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, aż do 2011 roku, kiedy to otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni. Aktualnie L'Osteria to 158 restauracji w ośmiu krajach. Firma wierzy we współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Goście również czują atmosferę La Famiglia: obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L'Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d'amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię marki. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.