P&L Polska wraz z marką Diamant ponownie na Dożynkach Prezydenckich
Już drugi rok z rzędu przedstawiciele Grupy Pfeifer & Langen w Polsce wraz z marką Diamant zostali oficjalnie zaproszeni przez Parę Prezydencką do udziału w dorocznych Dożynkach Prezydenckich na terenie Pałacu Prezydenckiego w Warszawie. Takie zaproszenie to wielkie wyróżnienie i zaszczyt.
Dożynki Prezydenckie to tradycyjne zwieńczenie trudu polskich rolników, włożonego w ostatnie żniwa oraz uroczyste podziękowanie za tegoroczne zbiory. Nie mogło tu zabraknąć Grupy Pfeifer & Langen, która od ponad 25 lat w Polsce – ramię w ramię z prawie 8000 plantatorów, w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, produkuje uwielbiany przez Polaków cukier o niemal nieograniczonych możliwościach zastosowania domowego i przemysłowego.
Na gości stoiska Pfeifer & Langen i marki Diamant czekał okazały stół, uginający się od lokalnych pyszności. Wypieki i desery przygotowały cukiernie działające po sąsiedzku czterech cukrowni Pfeifer & Langen Polska S.A. Gwoździem programu był ręcznie dekorowany tort przygotowany przez cukierników z Miejskiej Górki. Przedstawiono na nim etapy produkcji cukru: od uprawy buraka cukrowego, przez krystalizację cukru, po różnorodność jego wykorzystania do przeróżnych słodkości uwielbianych przez Polaków.
Stoisko Grupy Pfeifer & Langen w Polsce, jak w zeszłym roku, zdecydowanie wyróżniało się na tle innych i zrobiło na odwiedzających ogromne wrażenie. Nic dziwnego – do współpracy przy jego przygotowaniu zostały zaproszone utalentowane członkinie Kół Gospodyń Wiejskich, które dały się już wcześniej poznać z najlepszej strony w ramach autorskiego programu grantowego Diamant Dobre Działania. Zlokalizowane nieopodal cukrowni w Środzie Wlkp., sołectwo Winna Góra przygotowało wyjątkowy, dożynkowy wieniec, który ozdobił stoisko Diamant i budził zachwyt odwiedzających.
Ekspozycję marki Diamant swoją obecnością zaszczyciła także Para Prezydencka oraz m.in Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Robert Telus, który skosztował lokalnych słodkości przygotowanych z wykorzystaniem cukru Diamant.
– Przepełnia nas duma, że nasza lokalna społeczność tak chętnie angażuje się we wspólne inicjatywy z marką Diamant. Staramy się być blisko naszych sąsiadów i promować ich wyroby tak często, jak to możliwe. W tym roku ponownie współpracujemy z lokalnymi dostawcami wypieków, miodów i innych wyrobów regionalnych. Przygotowane przez nich pyszności trafiły do kosza prezentowego i wraz z dożynkowym wieńcem zostały złożone na ręce Prezydenckiej Pary – mówiła Kamila Sikorska, marketing manager w Grupie Pfeifer & Langen w Polsce.
Tegoroczne Dożynki były bardzo udane. By przyszłoroczne były jeszcze lepsze, pozostaje nam trzymać kciuki za naszych sąsiadów, polskich rolników i aktywnie wspierać ich działania. Do zobaczenia jesienią 2024!
Fot. Biuro prasowe Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Pfeifer & Langen Polska

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.