Komunikaty PR

Polski rynek gastronomiczny w ocenie restauratorów

2023-10-04  |  10:00
Biuro prasowe

Prowadzenie działalności gastronomicznej w Polsce będzie jeszcze trudniejsze niż dotychczas – przewiduje większość restauratorów. I niemal jednogłośnie diagnozują przyczyny. Główny powód to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju (98% głosów) i rosnące koszty, które mają negatywny wpływ na działalność gospodarczą. Pyszne.pl zbadało opinie branży i dzieli się kluczowymi wnioskami.

W badaniu ankietowym Pyszne.pl wzięło udział w sumie 377 restauratorów z całej Polski. Większość respondentów (63%) ocenia, że prowadzenie działalności gospodarczej w ostatnim półroczu stało się trudniejsze niż wcześniej. Co więcej, restauratorzy przewidują, że w ciągu następnych sześciu miesięcy stanie się to jeszcze trudniejsze (66%).

Co wpływa na taką ocenę rynku?

Główny powód to niemal jednogłośnie wskazana (98%) ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju. Restauratorzy podkreślają przede wszystkim negatywny wpływ rosnących cen mediów, produktów spożywczych i wysokie koszty utrzymania lokali. Prowadzący restauracje w zdecydowanej większości (89%) borykają się też z brakiem wykwalifikowanych pracowników. Znaczącym, choć nieco mniej dotkliwym elementem jest coraz większa konkurencja na rynku.

Respondenci ocenili też wpływ kilku źródeł na przychód z prowadzonej działalności.  Około połowa badanych uważa, że zamówienia z restauracji stanowią ważne źródło ich dochodów. Są nim również zamówienia składane przez platformy pośredniczące – deklaruje tak, co drugi restaurator prowadzący samodzielną dostawę. Niemal co trzeci korzystający z dostawy zewnętrznej twierdzi, że zamówienia z platformy stanowią istotne źródło dochodów, ale podobna część osób ma przeciwne zdanie.

– Szczególnie cenne dla nas są bardzo pozytywne oceny dotyczące znaczenia platformy Pyszne.pl jako medium promocyjnego — mówi Aleksander Rosa, Corporate PR & Public Affairs Manager w Pyszne.pl. — To ma ogromne znaczenie i potwierdza naszą strategię pozycjonowania się nie tylko jako dostawca, ale skuteczny kanał reklamowy. Pyszne.pl poza zamawianiem  posiłków jest często używane, jako platforma, gdzie można sprawdzić opinie nt. danej restauracji. Nasi użytkownicy korzystają zatem z platformy także np. wychodząc na kolację do restauracji — dodaje.

Pyszne.pl istotne jako źródło promocji

Co trzeci badany uważa, że działania promocyjne są istotne w prowadzeniu działalności gastronomicznej. Platforma Pyszne.pl w opinii badanych ma spore znaczenie przy ocenie wpływu działań reklamowych na pozyskiwanie klientów Niemal połowa restauratorów dostrzega, że obecność na tym kanale ma duży wpływ a zaledwie 6% uznaje, że nie ma to żadnego. Źródłem reklamowym są też dla restauratorów własne media społecznościowe — 2 na 3 badanych właśnie stąd pozyskuje znaczną liczbę klientów. Połowa dostrzega skuteczność reklamy w internecie, a w przypadku reklamy tradycyjnej — 1 na 3 badanych. 3/4 respondentów uważa, że lokalizacja ich restauracji jest jednym z kluczowych czynników w pozyskiwaniu nowych klientów.

Na ile ważny catering?

Wśród 377 badanych 167 osób świadczy usługi cateringowe. Co trzeci z nich uznaje, że stanowią one średnią część ich dochodów. Również co trzeci świadczący te usługi w lokalu traktuje je jako istotną część dochodów. Podobnie jest w przypadku właścicieli restauracji dowożących catering — 38% uznaje je za wpływowe źródło dochodu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.