Komunikaty PR

Polski rynek gastronomiczny w ocenie restauratorów

2023-10-04  |  10:00
Biuro prasowe

Prowadzenie działalności gastronomicznej w Polsce będzie jeszcze trudniejsze niż dotychczas – przewiduje większość restauratorów. I niemal jednogłośnie diagnozują przyczyny. Główny powód to ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju (98% głosów) i rosnące koszty, które mają negatywny wpływ na działalność gospodarczą. Pyszne.pl zbadało opinie branży i dzieli się kluczowymi wnioskami.

W badaniu ankietowym Pyszne.pl wzięło udział w sumie 377 restauratorów z całej Polski. Większość respondentów (63%) ocenia, że prowadzenie działalności gospodarczej w ostatnim półroczu stało się trudniejsze niż wcześniej. Co więcej, restauratorzy przewidują, że w ciągu następnych sześciu miesięcy stanie się to jeszcze trudniejsze (66%).

Co wpływa na taką ocenę rynku?

Główny powód to niemal jednogłośnie wskazana (98%) ogólna sytuacja ekonomiczna w kraju. Restauratorzy podkreślają przede wszystkim negatywny wpływ rosnących cen mediów, produktów spożywczych i wysokie koszty utrzymania lokali. Prowadzący restauracje w zdecydowanej większości (89%) borykają się też z brakiem wykwalifikowanych pracowników. Znaczącym, choć nieco mniej dotkliwym elementem jest coraz większa konkurencja na rynku.

Respondenci ocenili też wpływ kilku źródeł na przychód z prowadzonej działalności.  Około połowa badanych uważa, że zamówienia z restauracji stanowią ważne źródło ich dochodów. Są nim również zamówienia składane przez platformy pośredniczące – deklaruje tak, co drugi restaurator prowadzący samodzielną dostawę. Niemal co trzeci korzystający z dostawy zewnętrznej twierdzi, że zamówienia z platformy stanowią istotne źródło dochodów, ale podobna część osób ma przeciwne zdanie.

– Szczególnie cenne dla nas są bardzo pozytywne oceny dotyczące znaczenia platformy Pyszne.pl jako medium promocyjnego — mówi Aleksander Rosa, Corporate PR & Public Affairs Manager w Pyszne.pl. — To ma ogromne znaczenie i potwierdza naszą strategię pozycjonowania się nie tylko jako dostawca, ale skuteczny kanał reklamowy. Pyszne.pl poza zamawianiem  posiłków jest często używane, jako platforma, gdzie można sprawdzić opinie nt. danej restauracji. Nasi użytkownicy korzystają zatem z platformy także np. wychodząc na kolację do restauracji — dodaje.

Pyszne.pl istotne jako źródło promocji

Co trzeci badany uważa, że działania promocyjne są istotne w prowadzeniu działalności gastronomicznej. Platforma Pyszne.pl w opinii badanych ma spore znaczenie przy ocenie wpływu działań reklamowych na pozyskiwanie klientów Niemal połowa restauratorów dostrzega, że obecność na tym kanale ma duży wpływ a zaledwie 6% uznaje, że nie ma to żadnego. Źródłem reklamowym są też dla restauratorów własne media społecznościowe — 2 na 3 badanych właśnie stąd pozyskuje znaczną liczbę klientów. Połowa dostrzega skuteczność reklamy w internecie, a w przypadku reklamy tradycyjnej — 1 na 3 badanych. 3/4 respondentów uważa, że lokalizacja ich restauracji jest jednym z kluczowych czynników w pozyskiwaniu nowych klientów.

Na ile ważny catering?

Wśród 377 badanych 167 osób świadczy usługi cateringowe. Co trzeci z nich uznaje, że stanowią one średnią część ich dochodów. Również co trzeci świadczący te usługi w lokalu traktuje je jako istotną część dochodów. Podobnie jest w przypadku właścicieli restauracji dowożących catering — 38% uznaje je za wpływowe źródło dochodu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.