Ponad 102 tony żywności zebrano podczas zbiórek w sklepach Lidl Polska
Lidl Polska od lat angażuje się w pomoc osobom potrzebującym, organizując m.in. przedświąteczne zbiórki żywności z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska oraz Caritas diecezjalnymi. W tym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali obu organizacjom ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Wzrost cen żywności oraz energii, a także wyższe koszty utrzymania sprawiają, że wielu osób nie stać na świąteczne zakupy. Aby im pomóc, Lidl Polska ponownie zorganizował w swoich sklepach przedświąteczne zbiórki żywności. Dzięki współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas zbiórki odbyły się kilkuset sklepach Lidl na terenie całej Polski. Klienci i pracownicy sieci mogli dokładać produkty spożywcze do specjalnych koszy, które w dniach 24-25 listopada oraz 8 i 9 grudnia 2023 roku znajdowały w sklepach Lidl Polska.
W ciągu 4 dni zebrano ponad 102 tony artykułów spożywczych! To aż o 20 ton więcej niż przekazano w roku ubiegłym. W trakcie zbiórek zbierano produkty, które nie muszą być przechowywane w specjalnych warunkach i mają długi termin przydatności do spożycia: mąkę, makarony, cukier, bakalie, miód, kaszę, konserwy, słodycze, olej, kawę, ryż itp.
Tradycyjnie w okresie przedświątecznym organizujemy zbiórki żywności, aby pomóc osobom najbardziej potrzebującym. Dziękujemy naszym partnerom – Federacji Polskich Banków Żywności oraz organizacjom Caritas w Polsce – za organizację tego wielkiego przedsięwzięcia, jak również innych działań, które wspólnie podejmujemy na rzecz niemarnowania żywności, edukowania oraz pomagania innym. Dziękujemy także naszym pracownikom oraz klientom za ich chęć pomocy. Dzięki temu zaangażowaniu osoby potrzebujące będą mogły w pełni cieszyć się Świętami – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!
Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.