Ponad 102 tony żywności zebrano podczas zbiórek w sklepach Lidl Polska
Lidl Polska od lat angażuje się w pomoc osobom potrzebującym, organizując m.in. przedświąteczne zbiórki żywności z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska oraz Caritas diecezjalnymi. W tym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali obu organizacjom ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Wzrost cen żywności oraz energii, a także wyższe koszty utrzymania sprawiają, że wielu osób nie stać na świąteczne zakupy. Aby im pomóc, Lidl Polska ponownie zorganizował w swoich sklepach przedświąteczne zbiórki żywności. Dzięki współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas zbiórki odbyły się kilkuset sklepach Lidl na terenie całej Polski. Klienci i pracownicy sieci mogli dokładać produkty spożywcze do specjalnych koszy, które w dniach 24-25 listopada oraz 8 i 9 grudnia 2023 roku znajdowały w sklepach Lidl Polska.
W ciągu 4 dni zebrano ponad 102 tony artykułów spożywczych! To aż o 20 ton więcej niż przekazano w roku ubiegłym. W trakcie zbiórek zbierano produkty, które nie muszą być przechowywane w specjalnych warunkach i mają długi termin przydatności do spożycia: mąkę, makarony, cukier, bakalie, miód, kaszę, konserwy, słodycze, olej, kawę, ryż itp.
Tradycyjnie w okresie przedświątecznym organizujemy zbiórki żywności, aby pomóc osobom najbardziej potrzebującym. Dziękujemy naszym partnerom – Federacji Polskich Banków Żywności oraz organizacjom Caritas w Polsce – za organizację tego wielkiego przedsięwzięcia, jak również innych działań, które wspólnie podejmujemy na rzecz niemarnowania żywności, edukowania oraz pomagania innym. Dziękujemy także naszym pracownikom oraz klientom za ich chęć pomocy. Dzięki temu zaangażowaniu osoby potrzebujące będą mogły w pełni cieszyć się Świętami – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.