Komunikaty PR

Ponad 102 tony żywności zebrano podczas zbiórek w sklepach Lidl Polska

2023-12-20  |  13:40
Biuro prasowe

Lidl Polska od lat angażuje się w pomoc osobom potrzebującym, organizując m.in. przedświąteczne zbiórki żywności z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska oraz Caritas diecezjalnymi. W tym roku, w ramach przedświątecznych zbiórek żywności, klienci sieci przekazali obu organizacjom ponad 102 tony produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

Wzrost cen żywności oraz energii, a także wyższe koszty utrzymania sprawiają, że wielu osób nie stać na świąteczne zakupy.  Aby im pomóc, Lidl Polska ponownie zorganizował w swoich sklepach przedświąteczne zbiórki żywności. Dzięki współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas zbiórki odbyły się kilkuset sklepach Lidl na terenie całej Polski. Klienci i pracownicy sieci mogli dokładać produkty spożywcze do specjalnych koszy, które w dniach 24-25 listopada oraz 8 i 9 grudnia 2023 roku znajdowały w sklepach Lidl Polska. 

W ciągu 4 dni zebrano ponad 102 tony artykułów spożywczych! To aż o 20 ton więcej niż przekazano w roku ubiegłym. W trakcie zbiórek zbierano produkty, które nie muszą być przechowywane w specjalnych warunkach i mają długi termin przydatności do spożycia: mąkę, makarony, cukier, bakalie, miód, kaszę, konserwy, słodycze, olej, kawę, ryż itp.

Tradycyjnie w okresie przedświątecznym organizujemy zbiórki żywności, aby pomóc osobom najbardziej potrzebującym. Dziękujemy naszym partnerom – Federacji Polskich Banków Żywności oraz organizacjom Caritas w Polsce – za organizację tego wielkiego przedsięwzięcia, jak również innych działań, które wspólnie podejmujemy na rzecz niemarnowania żywności, edukowania oraz pomagania innym. Dziękujemy także naszym pracownikom oraz klientom za ich chęć pomocy. Dzięki temu zaangażowaniu osoby potrzebujące będą mogły w pełni cieszyć się Świętami – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.