Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków wydaje do 20 proc. budżetu na produkty spożywcze online

2021-09-22  |  15:00
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Polacy nadal chętnie korzystają z możliwości dokonywania zakupów przez Internet. 34 proc. badanych decyduje się na to kilka razy w miesiącu, a jedna na dziesięć osób robi to raz w tygodniu – wynika z badania Jak kupuje polski konsument? Trendy e‑commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów. Polacy wydają średnio 230,77 zł na artykuły spożywcze online miesięcznie, a ponad połowa z nich przeznacza nawet do 20 proc. swojego miesięcznego budżetu na tę kategorię w sieci. Konsumenci niezmiennie podkreślają, że pandemia wywarła wpływ na ich nawyki w tym zakresie – aż 61 proc. przyznaje, że obecnie decyduje się na internetowe zakupy spożywcze jeszcze częściej.

 

Co najbardziej zachęca do zakupów online?

W przypadku produktów spożywczych na pierwszym miejscu wśród czynników wpływających na podjęcie decyzji zakupowej ankietowani wskazywali wygodę. Ze względu na oszczędność czasu oraz wygodną dostawę, zakupy w sieci wybiera 54 proc. Polaków. Jako trzeci z najważniejszych czynników wymieniano możliwość zrobienia zakupów o dowolnej porze dnia (51 proc.).

 

Ile wydajemy w sieci?

Średnie miesięczne wydatki na zakupy produktów spożywczych przez Internet wynoszą w Polsce 230,77 zł. Jednak aż ponad połowa konsumentów wskazuje, że online wydaje nawet do 20 proc. swojego miesięcznego budżetu na kategorię spożywczą.

 

Kupując przez Internet badani najczęściej decydują się na produkty o dłuższym terminie przydatności – 73 proc. z nich wybiera herbaty lub kawy, 58 proc. przyprawy, a 47 proc. produkty sypkie, takie jak kasze czy makarony. Wśród rzadziej wybieranych są produkty świeże, takie jak pieczywo (13 proc.), wyroby garmażeryjne (11 proc.) czy ryby (11 proc.).

 

Ze szczególnym zainteresowaniem obserwujemy obszar e-commerce, który dynamicznie się rozwija. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na bieżące zapotrzebowanie, dlatego uruchomiliśmy usługę Drive, pozwalającą na zamawianie wybranych produktów przez Internet i odbieranie ich w wyznaczonej przy sklepie strefie o dogodnej dla klienta porze. W przypadku Intermarché aż od 45 do 48 proc. wolumenu artykułów zamawianych online stanowią produkty świeże, co bardzo nas cieszy, biorąc pod uwagę wyniki ogólnopolskiego badania – mówi Piotr Szczerba, Kierownik Działu E-commerce Intermarché.

 

Jak, gdzie i kiedy?

30 proc. Polaków deklaruje, że kupuje produkty spożywcze przez Internet kilka razy w miesiącu, a minimum raz w tygodniu robi to 24 proc. z nich. Dzień dokonywania zakupów nie jest stały – ponad 60 proc. badanych deklaruje, że robi je w zależności od sytuacji. Natomiast ponad jedna trzecia ankietowanych (36 proc.) kupuje online w porze wieczornej.  

 

Jak wynika z badania, aż 85 proc. Polaków zakupy spożywcze w sieci najczęściej robi będąc w domu. Co ciekawe, 69 proc. badanych korzysta w tym celu z komputera oraz strony internetowej sklepu.

 

Ceny najważniejsze

Poziom cen to najważniejszy czynnik wpływający na decyzję o ponownym zakupie w danym sklepie internetowym według Polaków. Ponad połowa ankietowanych (53 proc.) wskazuje również, że zwraca uwagę na szerokość asortymentu. Dodatkowo, 61 proc. deklaruje, że w przypadku gdy wybrany przez nich produkt jest niedostępny chętnie akceptują oferowane przez sklep zamienniki.

 

Gotowość sieci Intermarché

Jak pandemia wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów? Aż 61 proc. Polaków wskazuje, że znacząco zmieniła ich nawyki w tym zakresie. Obecnie decydują się oni na zakupy produktów spożywczych online jeszcze częściej.

 

Mimo iż wśród niektórych klientów branży spożywczej preferowanym modelem pozostają tradycyjne zakupy, a wraz ze zniesieniem obostrzeń część z nich wróciła do sklepów, widzimy istotną zmianę w trendach wywołaną pandemią koronawirusa. Polacy dostrzegli korzyści internetowych zakupów spożywczych, a my odpowiadamy na ich potrzeby. Dlatego Grupa Muszkieterów inwestuje w nowe technologie i rozwiązania, by jeszcze wydajniej wykorzystywać kanał online. Naszym celem jest wprowadzenie wspomnianej usługi Drive w sklepach szyldu Intermarché wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Dzięki temu budujemy infrastrukturę, która zabezpieczy naszą sieć na przyszłość dodaje Piotr Szczerba.

 

 

O raporcie

Raport Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” został przygotowany na zlecenie Grupy Muszkieterów przez Havas Media w sierpniu 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia (CAWI, N=1098).

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.