Pracownicy PepsiCo zebrali 450 worków odpadów podczas Operacji Czysta Rzeka

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Ponad 250 pracowników PepsiCo Polska wzięło udział w 5 edycji „Operacji Czysta Rzeka”, największej ogólnopolskiej koordynowanej akcji sprzątania brzegów polskich rzek. Zaangażowanie i sukces tej inicjatywy są zgodne z założeniami Pep+, strategicznej transformacji PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wolontariusze, poza odpadami wielkogabarytowymi zebrali ponad 450 worków śmieci.
Operacja Czysta Rzeka ma na celu ochronę środowiska wodnego poprzez sprzątanie zanieczyszczonych brzegów polskich rzek. W 2023 roku PepsiCo Polska wzięło udział w akcji po raz trzeci będąc jednocześnie Sponsorem Wspierającym.
Dołączając do Operacji w 2021 roku, około 30 wolontariuszy z Warszawy uprzątnęło prawy brzeg Wisły w okolicy Biura Głównego PepsiCo. W kolejnym roku udział firmy w akcji rozszerzył się − do Warszawy dołączyło 7 zakładów produkcyjnych i magazynów PepsiCo w Polsce.
− Nad samą rzeką Wisłą jest nas dzisiaj 120 osób z biura głównego PepsiCo w Warszawie, a oprócz tego mamy 11 lokalizacji w Polsce, gdzie realizujemy bardzo bogatą, odpowiedzialną agendę Pep+, czyli Pep Positive. Każdego roku jest nas coraz więcej do sprzątania, ale także coraz więcej Polaków dba o czystość brzegów rzek – powiedział Daniel Paluchowski, Business Development Director w PepsiCo Polska.
– Czysta Rzeka stała się w PepsiCo Polska najpopularniejszą akcją wolontariacką z zakresu CSR. Ilość ochotników rośnie z każdą edycją, a do „weteranów”, którzy udzielają się od samego początku dołączają kolejne osoby. – powiedziała Aleksandra Wierzba, Specjalistka ds. Komunikacji i CSR PepsiCo Polska, Szefowa Sztabu Głównego akcji w Warszawie. – W dobie pracy hybrydowej jest to również świetna okazja do integracji, co widać było wyraźnie podczas rejestracji na wydarzenie, gdzie jako wolontariusze zgłaszały się całe zespoły. To również dowód na to, że poprzez oddolne działania można reprezentować wartości związane ze zrównoważonym rozwojem, którymi PepsiCo kieruje się na co dzień.
Relacja z wydarzenia znajduje się na kanale You Tube firmy.Oprócz Warszawy, wolontariusze wyruszyli nad brzegi rzek w Mszczonowie, Poznaniu, Sosnowcu, Świętem, Tomaszowie Mazowieckim, Prząśniczce, Grodzisku Mazowieckim, Żninie, Krakowie oraz Michrowie. Wraz z organizatorami z „Czystej Rzeki” firma zapewniła uczestnikom niezbędne wsparcie, dostarczając preparaty chroniące przed ukąszeniami komarów i kleszczy, rękawiczki, worki i chwytaki. Sprzątającym, oprócz odpadów wielkogabarytowych udało się zebrać ponad 450 worków odpadów.
– Nie spodziewaliśmy się, że po tak dużym odzewie, jaki akcja miała rok temu uda nam się zgromadzić chętnych w kolejnych lokalizacjach. Tymczasem wolontariusze już na kilka miesięcy przed pytali o możliwość uczestnictwa. Możemy śmiało mówić, że początek lata jest w PepsiCo sezonem na sprzątanie rzek – powiedziała Agata Ordon, liderka Green Team PepsiCo Polska i koordynatorka pozostałych 10 sztabów lokalnych. – Mamy nadzieję, że za rok będziemy mogli pochwalić się jeszcze większą frekwencją.
Uczestnictwo w Operacji Czysta Rzeka wpisuje się we wprowadzoną w 2021 roku strategię Pep+ (PepsiCo Positive), strategiczną transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmującą wszystkie obszary działalności firmy. Poprzez inicjatywy takie jak Czysta Rzeka, PepsiCo dąży do wyznaczenia nowego kursu dla swojej działalności operacyjnej i tworzenia pozytywnych zmian dla przyszłych pokoleń.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.