Komunikaty PR

Pracownicy PepsiCo zebrali 450 worków odpadów podczas Operacji Czysta Rzeka

2023-07-25  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Ponad 250 pracowników PepsiCo Polska wzięło udział w 5 edycji „Operacji Czysta Rzeka”, największej ogólnopolskiej koordynowanej akcji sprzątania brzegów polskich rzek. Zaangażowanie i sukces tej inicjatywy są zgodne z założeniami Pep+, strategicznej transformacji PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wolontariusze, poza odpadami wielkogabarytowymi zebrali ponad 450 worków śmieci.

 

Operacja Czysta Rzeka ma na celu ochronę środowiska wodnego poprzez sprzątanie zanieczyszczonych brzegów polskich rzek. W 2023 roku PepsiCo Polska wzięło udział w akcji po raz trzeci będąc jednocześnie Sponsorem Wspierającym.

Dołączając do Operacji w 2021 roku, około 30 wolontariuszy z Warszawy uprzątnęło prawy brzeg Wisły w okolicy Biura Głównego PepsiCo. W kolejnym roku udział firmy w akcji rozszerzył się − do Warszawy dołączyło 7 zakładów produkcyjnych i magazynów PepsiCo w Polsce.

− Nad samą rzeką Wisłą jest nas dzisiaj 120 osób z biura głównego PepsiCo w Warszawie, a oprócz tego mamy 11 lokalizacji w Polsce, gdzie realizujemy bardzo bogatą, odpowiedzialną agendę Pep+, czyli Pep Positive. Każdego roku jest nas coraz więcej do sprzątania, ale także coraz więcej Polaków dba o czystość brzegów rzek – powiedział Daniel Paluchowski, Business Development Director w PepsiCo Polska.

– Czysta Rzeka stała się w PepsiCo Polska najpopularniejszą akcją wolontariacką z zakresu CSR. Ilość ochotników rośnie z każdą edycją, a do „weteranów”, którzy udzielają się od samego początku dołączają kolejne osoby. – powiedziała Aleksandra Wierzba, Specjalistka ds. Komunikacji i CSR PepsiCo Polska, Szefowa Sztabu Głównego akcji w Warszawie. – W dobie pracy hybrydowej jest to również świetna okazja do integracji, co widać było wyraźnie podczas rejestracji na wydarzenie, gdzie jako wolontariusze zgłaszały się całe zespoły. To również dowód na to, że poprzez oddolne działania można reprezentować wartości związane ze zrównoważonym rozwojem, którymi PepsiCo kieruje się na co dzień.

Relacja z wydarzenia znajduje się na kanale You Tube firmy.Oprócz Warszawy, wolontariusze wyruszyli nad brzegi rzek w Mszczonowie, Poznaniu, Sosnowcu, Świętem, Tomaszowie Mazowieckim, Prząśniczce, Grodzisku Mazowieckim, Żninie, Krakowie oraz Michrowie. Wraz z organizatorami z „Czystej Rzeki” firma zapewniła uczestnikom niezbędne wsparcie, dostarczając preparaty chroniące przed ukąszeniami komarów i kleszczy, rękawiczki, worki i chwytaki. Sprzątającym, oprócz odpadów wielkogabarytowych udało się zebrać ponad 450 worków odpadów.

– Nie spodziewaliśmy się, że po tak dużym odzewie, jaki akcja miała rok temu uda nam się zgromadzić chętnych w kolejnych lokalizacjach. Tymczasem wolontariusze już na kilka miesięcy przed pytali o możliwość uczestnictwa. Możemy śmiało mówić, że początek lata jest w PepsiCo sezonem na sprzątanie rzek – powiedziała Agata Ordon, liderka Green Team PepsiCo Polska i koordynatorka pozostałych 10 sztabów lokalnych. – Mamy nadzieję, że za rok będziemy mogli pochwalić się jeszcze większą frekwencją.

Uczestnictwo w Operacji Czysta Rzeka wpisuje się we wprowadzoną w 2021 roku strategię Pep+ (PepsiCo Positive), strategiczną transformację w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmującą wszystkie obszary działalności firmy. Poprzez inicjatywy takie jak Czysta Rzeka, PepsiCo dąży do wyznaczenia nowego kursu dla swojej działalności operacyjnej i tworzenia pozytywnych zmian dla przyszłych pokoleń.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.