Przegląd rynku żywności dietetycznej i ekologicznej
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Rynek żywności dietetyczne i ekologicznej przeżywa dynamiczny wzrost, odzwierciedlają zmiany w preferencjach konsumentów. Dowiedz się więcej z najnowszego przeglądu rynku firmy MarketHub.
Wzrosty na rynku żywności ekologicznej
Szacuje się, że światowy rynek żywności ekologicznej przekracza 125 mld EUR, a rynek zdrowej żywności osiągnął 802 mld USD w 2022 roku. W Polsce obecnie mamy 507 tys. ha obszarów objętych certyfikacją ekologicznych. Stanowi to 3,5% obszarów rolnych. Polska posiada 1216 przetwórnie – o wiele więcej niż kilka lat temu. Jednak porównując np. z Niemcami (9100), Francją (9000), Włochami (6000) widać jak dużo można zrobić na tym rynku.
Popularność cateringu dietetycznego
W Polsce rynek cateringu dietetycznego prognozuje wzrost o 20% r/r, osiągając ponad 3 mld PLN w 2023 roku. Badania wskazują, że 12% Polaków korzysta z cateringu dietetycznego, głównie mieszkańcy dużych miast. W obliczu tempa życia rośnie potrzeba zdrowego i smacznego jedzenia. Obecnie działa 550 podmiotów, a mimo spadku w pandemii, konsolidacja rynku utrzymuje się, gdzie czterech głównych graczy posiada ok. 30% rynku.
Wyzwania i perspektywy
Obecne wyzwania, takie jak inflacja związana z sytuacją na Ukrainie, podnoszą ceny niektórych produktów. Pomimo tego, rynek żywności dietetycznej i ekologicznej utrzymuje dynamiczny rozwój, co świadczy o rosnącej świadomości konsumentów. Polska, choć mała w porównaniu z niektórymi krajami, posiada ogromny potencjał rozwoju, stanowiąc atrakcyjne pole do inwestycji.
Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku żywności dietetycznej i ekologicznej? Sprawdź najnowszy przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: www.markethub.pl/analiza-rynku-zywnosci-dietetycznej-i-ekologicznej

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.