Przegląd rynku żywności dietetycznej i ekologicznej
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Rynek żywności dietetyczne i ekologicznej przeżywa dynamiczny wzrost, odzwierciedlają zmiany w preferencjach konsumentów. Dowiedz się więcej z najnowszego przeglądu rynku firmy MarketHub.
Wzrosty na rynku żywności ekologicznej
Szacuje się, że światowy rynek żywności ekologicznej przekracza 125 mld EUR, a rynek zdrowej żywności osiągnął 802 mld USD w 2022 roku. W Polsce obecnie mamy 507 tys. ha obszarów objętych certyfikacją ekologicznych. Stanowi to 3,5% obszarów rolnych. Polska posiada 1216 przetwórnie – o wiele więcej niż kilka lat temu. Jednak porównując np. z Niemcami (9100), Francją (9000), Włochami (6000) widać jak dużo można zrobić na tym rynku.
Popularność cateringu dietetycznego
W Polsce rynek cateringu dietetycznego prognozuje wzrost o 20% r/r, osiągając ponad 3 mld PLN w 2023 roku. Badania wskazują, że 12% Polaków korzysta z cateringu dietetycznego, głównie mieszkańcy dużych miast. W obliczu tempa życia rośnie potrzeba zdrowego i smacznego jedzenia. Obecnie działa 550 podmiotów, a mimo spadku w pandemii, konsolidacja rynku utrzymuje się, gdzie czterech głównych graczy posiada ok. 30% rynku.
Wyzwania i perspektywy
Obecne wyzwania, takie jak inflacja związana z sytuacją na Ukrainie, podnoszą ceny niektórych produktów. Pomimo tego, rynek żywności dietetycznej i ekologicznej utrzymuje dynamiczny rozwój, co świadczy o rosnącej świadomości konsumentów. Polska, choć mała w porównaniu z niektórymi krajami, posiada ogromny potencjał rozwoju, stanowiąc atrakcyjne pole do inwestycji.
Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku żywności dietetycznej i ekologicznej? Sprawdź najnowszy przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: www.markethub.pl/analiza-rynku-zywnosci-dietetycznej-i-ekologicznej
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.