Komunikaty PR

Przegląd rynku żywności dietetycznej i ekologicznej

2024-01-22  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

Rynek żywności dietetyczne i ekologicznej przeżywa dynamiczny wzrost, odzwierciedlają zmiany w preferencjach konsumentów. Dowiedz się więcej z najnowszego przeglądu rynku firmy MarketHub. 


Wzrosty na rynku żywności ekologicznej 

Szacuje się, że światowy rynek żywności ekologicznej przekracza 125 mld EUR, a rynek zdrowej żywności osiągnął 802 mld USD w 2022 roku. W Polsce obecnie mamy 507 tys. ha obszarów objętych certyfikacją ekologicznych. Stanowi to 3,5% obszarów rolnych. Polska posiada 1216 przetwórnie – o wiele więcej niż kilka lat temu. Jednak porównując np. z Niemcami (9100), Francją (9000), Włochami (6000) widać jak dużo można zrobić na tym rynku.

Popularność cateringu dietetycznego

W Polsce rynek cateringu dietetycznego prognozuje wzrost o 20% r/r, osiągając ponad 3 mld PLN w 2023 roku. Badania wskazują, że 12% Polaków korzysta z cateringu dietetycznego, głównie mieszkańcy dużych miast. W obliczu tempa życia rośnie potrzeba zdrowego i smacznego jedzenia. Obecnie działa 550 podmiotów, a mimo spadku w pandemii, konsolidacja rynku utrzymuje się, gdzie czterech głównych graczy posiada ok. 30% rynku.

Wyzwania i  perspektywy

Obecne wyzwania, takie jak inflacja związana z sytuacją na Ukrainie, podnoszą ceny niektórych produktów. Pomimo tego, rynek żywności dietetycznej i ekologicznej utrzymuje dynamiczny rozwój, co świadczy o rosnącej świadomości konsumentów. Polska, choć mała w porównaniu z niektórymi krajami, posiada ogromny potencjał rozwoju, stanowiąc atrakcyjne pole do inwestycji.

Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku żywności dietetycznej i ekologicznej? Sprawdź najnowszy przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: www.markethub.pl/analiza-rynku-zywnosci-dietetycznej-i-ekologicznej

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.