Przegląd rynku żywności dietetycznej i ekologicznej
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Rynek żywności dietetyczne i ekologicznej przeżywa dynamiczny wzrost, odzwierciedlają zmiany w preferencjach konsumentów. Dowiedz się więcej z najnowszego przeglądu rynku firmy MarketHub.
Wzrosty na rynku żywności ekologicznej
Szacuje się, że światowy rynek żywności ekologicznej przekracza 125 mld EUR, a rynek zdrowej żywności osiągnął 802 mld USD w 2022 roku. W Polsce obecnie mamy 507 tys. ha obszarów objętych certyfikacją ekologicznych. Stanowi to 3,5% obszarów rolnych. Polska posiada 1216 przetwórnie – o wiele więcej niż kilka lat temu. Jednak porównując np. z Niemcami (9100), Francją (9000), Włochami (6000) widać jak dużo można zrobić na tym rynku.
Popularność cateringu dietetycznego
W Polsce rynek cateringu dietetycznego prognozuje wzrost o 20% r/r, osiągając ponad 3 mld PLN w 2023 roku. Badania wskazują, że 12% Polaków korzysta z cateringu dietetycznego, głównie mieszkańcy dużych miast. W obliczu tempa życia rośnie potrzeba zdrowego i smacznego jedzenia. Obecnie działa 550 podmiotów, a mimo spadku w pandemii, konsolidacja rynku utrzymuje się, gdzie czterech głównych graczy posiada ok. 30% rynku.
Wyzwania i perspektywy
Obecne wyzwania, takie jak inflacja związana z sytuacją na Ukrainie, podnoszą ceny niektórych produktów. Pomimo tego, rynek żywności dietetycznej i ekologicznej utrzymuje dynamiczny rozwój, co świadczy o rosnącej świadomości konsumentów. Polska, choć mała w porównaniu z niektórymi krajami, posiada ogromny potencjał rozwoju, stanowiąc atrakcyjne pole do inwestycji.
Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku żywności dietetycznej i ekologicznej? Sprawdź najnowszy przegląd rynku firmy analitycznej MarketHub: www.markethub.pl/analiza-rynku-zywnosci-dietetycznej-i-ekologicznej

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.