Komunikaty PR

Przygotowania do sezonu zbiorów w „Herbapol-Lublin” S.A.

2023-04-04  |  11:20
Biuro prasowe

Zanim rozpoczną się właściwe zbiory, konieczne jest opracowanie szczegółowego planu skupu na ten rok, który określa ilość i asortyment potrzebnych surowców, jak i harmonogram zakupów. Firma wizytuje plantacje oraz szkoli zbieraczy, by finalnie pozyskiwać surowce spełniające wysokie normy jakościowe.

Zioła, kwiaty i owoce są szeroko wykorzystywane przez Herbapol-Lublin w produkcji asortymentu marek Herbapol, Big-Active i Zioła Mnicha. Potrzeby zakupowe firmy w tym zakresie są bardzo znaczące, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i różnorodność. – Całe nasze bogate portfolio bazuje na surowcach roślinnych – mówi Zbigniew Ostasz, Kierownik Zakupów Ziół w Herbapol-Lublin S.A., Oddział Północ. – Wykorzystujemy ponad 70 ich rodzajów i współpracujemy z ponad 1000 zbieraczy i plantatorów w Polsce. Pozyskanie niezbędnych nam zasobów ziół, kwiatów i owoców to złożony proces, a dla jego końcowego powodzenia niezwykle istotne jest odpowiednio wczesne, szczegółowe zaplanowanie całorocznych prac. Dokonaliśmy już podsumowania ubiegłorocznego skupu, a w oparciu o aktualne potrzeby produkcyjne, jak i analizę trendów i sprzedaży przygotowaliśmy tegoroczny plan. Stanowi on ważną informację dla naszych instruktorów, którzy przekazują tę wiedzę współpracującym z nami zbieraczom.

Herbapol-Lublin S.A. pozyskuje surowce zarówno ze stanu naturalnego, jak i kontraktowych upraw zielarskich. Obecnie przedstawiciele firmy wizytują plantacje, sprawdzając m.in. czy nie pojawiają się na nich niepożądane chwasty. Dokonywać będą również oceny kondycji uprawianych tam roślin. Na tych plantacjach uprawiane są kluczowe dla Herbapolu surowce, jak mięta, melisa, rumianek, szałwia, a także rośliny korzeniowe – mniszek, kozłek, prawoślaz czy lubczyk.

Jednocześnie instruktorzy surowcowi firmy kontaktują się ze zbieraczami, przekazując im informacje o zapotrzebowaniu w nadchodzącym sezonie. Ważną częścią tych kontaktów są szkolenia, dzięki którym Herbapol może pozyskać surowce roślinne zgodne ze specyfikacją.

Co ważne, zgodnie z jednym z filarów strategii CSR - „Rozwój mamy w naturze” - Herbapol stawia na współpracę z lokalnymi dostawcami oraz zbieraczami ziół. Często są to wielopokoleniowe rodziny i mali producenci, którzy dostarczają firmie surowce roślinne od lat. Herbapol także aktywnie wspiera ich w dalszym poszerzaniu wiedzy, poprzez regularne, dodatkowe szkolenia, prowadzone przez ekspertów.

Skup surowców ruszy już w połowie kwietnia. W jego pierwszym etapie pozyskiwane będą kora dębu oraz kora kruszyny. Pod koniec kwietnia rozpocznie się skup świeżego mniszka lekarskiego, który następnie trafia do suszarni firmy Herbapol. Maj to czas zbiorów kwiatu głogu z liściem, liści brzozy, liści pokrzywy i kwiatu bzu. Każdy z pozyskiwanych surowców przechodzi szczegółowe kontrole jakości - tak, by produkty powstające na ich bazie spełniły oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren Biuro prasowe
2024-08-20 | 18:00

Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren

Wypiekane w piecu, chrupiące i pełne ziaren – przekąski Dobry Chrup to nowy subbrand produktów marki Lajkonik. Krakersy, paluchy oraz bajgle z ziołami prowansalskimi są
Przemysł spożywczy Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę
2024-08-19 | 14:30

Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę

Odpowiednie nawodnienie jest istotne dla każdego człowieka, jednak okazuje się, że może być szczególnie ważne dla uczniów, o czym warto pamiętać w kontekście zbliżającego
Przemysł spożywczy Salad Story otworzyła dwa nowe lokale
2024-08-14 | 15:04

Salad Story otworzyła dwa nowe lokale

Salad Story powiększyła liczbę swoich restauracji o kolejne dwie, tym samym firma łącznie posiada ich obecnie aż 54 w całym kraju. Marka widzi potencjał na niemal podwojenie liczby

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.