Komunikaty PR

Przygotowania do sezonu zbiorów w „Herbapol-Lublin” S.A.

2023-04-04  |  11:20
Biuro prasowe

Zanim rozpoczną się właściwe zbiory, konieczne jest opracowanie szczegółowego planu skupu na ten rok, który określa ilość i asortyment potrzebnych surowców, jak i harmonogram zakupów. Firma wizytuje plantacje oraz szkoli zbieraczy, by finalnie pozyskiwać surowce spełniające wysokie normy jakościowe.

Zioła, kwiaty i owoce są szeroko wykorzystywane przez Herbapol-Lublin w produkcji asortymentu marek Herbapol, Big-Active i Zioła Mnicha. Potrzeby zakupowe firmy w tym zakresie są bardzo znaczące, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i różnorodność. – Całe nasze bogate portfolio bazuje na surowcach roślinnych – mówi Zbigniew Ostasz, Kierownik Zakupów Ziół w Herbapol-Lublin S.A., Oddział Północ. – Wykorzystujemy ponad 70 ich rodzajów i współpracujemy z ponad 1000 zbieraczy i plantatorów w Polsce. Pozyskanie niezbędnych nam zasobów ziół, kwiatów i owoców to złożony proces, a dla jego końcowego powodzenia niezwykle istotne jest odpowiednio wczesne, szczegółowe zaplanowanie całorocznych prac. Dokonaliśmy już podsumowania ubiegłorocznego skupu, a w oparciu o aktualne potrzeby produkcyjne, jak i analizę trendów i sprzedaży przygotowaliśmy tegoroczny plan. Stanowi on ważną informację dla naszych instruktorów, którzy przekazują tę wiedzę współpracującym z nami zbieraczom.

Herbapol-Lublin S.A. pozyskuje surowce zarówno ze stanu naturalnego, jak i kontraktowych upraw zielarskich. Obecnie przedstawiciele firmy wizytują plantacje, sprawdzając m.in. czy nie pojawiają się na nich niepożądane chwasty. Dokonywać będą również oceny kondycji uprawianych tam roślin. Na tych plantacjach uprawiane są kluczowe dla Herbapolu surowce, jak mięta, melisa, rumianek, szałwia, a także rośliny korzeniowe – mniszek, kozłek, prawoślaz czy lubczyk.

Jednocześnie instruktorzy surowcowi firmy kontaktują się ze zbieraczami, przekazując im informacje o zapotrzebowaniu w nadchodzącym sezonie. Ważną częścią tych kontaktów są szkolenia, dzięki którym Herbapol może pozyskać surowce roślinne zgodne ze specyfikacją.

Co ważne, zgodnie z jednym z filarów strategii CSR - „Rozwój mamy w naturze” - Herbapol stawia na współpracę z lokalnymi dostawcami oraz zbieraczami ziół. Często są to wielopokoleniowe rodziny i mali producenci, którzy dostarczają firmie surowce roślinne od lat. Herbapol także aktywnie wspiera ich w dalszym poszerzaniu wiedzy, poprzez regularne, dodatkowe szkolenia, prowadzone przez ekspertów.

Skup surowców ruszy już w połowie kwietnia. W jego pierwszym etapie pozyskiwane będą kora dębu oraz kora kruszyny. Pod koniec kwietnia rozpocznie się skup świeżego mniszka lekarskiego, który następnie trafia do suszarni firmy Herbapol. Maj to czas zbiorów kwiatu głogu z liściem, liści brzozy, liści pokrzywy i kwiatu bzu. Każdy z pozyskiwanych surowców przechodzi szczegółowe kontrole jakości - tak, by produkty powstające na ich bazie spełniły oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.