Przygotowania do sezonu zbiorów w „Herbapol-Lublin” S.A.
Zanim rozpoczną się właściwe zbiory, konieczne jest opracowanie szczegółowego planu skupu na ten rok, który określa ilość i asortyment potrzebnych surowców, jak i harmonogram zakupów. Firma wizytuje plantacje oraz szkoli zbieraczy, by finalnie pozyskiwać surowce spełniające wysokie normy jakościowe.
Zioła, kwiaty i owoce są szeroko wykorzystywane przez Herbapol-Lublin w produkcji asortymentu marek Herbapol, Big-Active i Zioła Mnicha. Potrzeby zakupowe firmy w tym zakresie są bardzo znaczące, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i różnorodność. – Całe nasze bogate portfolio bazuje na surowcach roślinnych – mówi Zbigniew Ostasz, Kierownik Zakupów Ziół w Herbapol-Lublin S.A., Oddział Północ. – Wykorzystujemy ponad 70 ich rodzajów i współpracujemy z ponad 1000 zbieraczy i plantatorów w Polsce. Pozyskanie niezbędnych nam zasobów ziół, kwiatów i owoców to złożony proces, a dla jego końcowego powodzenia niezwykle istotne jest odpowiednio wczesne, szczegółowe zaplanowanie całorocznych prac. Dokonaliśmy już podsumowania ubiegłorocznego skupu, a w oparciu o aktualne potrzeby produkcyjne, jak i analizę trendów i sprzedaży przygotowaliśmy tegoroczny plan. Stanowi on ważną informację dla naszych instruktorów, którzy przekazują tę wiedzę współpracującym z nami zbieraczom.
Herbapol-Lublin S.A. pozyskuje surowce zarówno ze stanu naturalnego, jak i kontraktowych upraw zielarskich. Obecnie przedstawiciele firmy wizytują plantacje, sprawdzając m.in. czy nie pojawiają się na nich niepożądane chwasty. Dokonywać będą również oceny kondycji uprawianych tam roślin. Na tych plantacjach uprawiane są kluczowe dla Herbapolu surowce, jak mięta, melisa, rumianek, szałwia, a także rośliny korzeniowe – mniszek, kozłek, prawoślaz czy lubczyk.
Jednocześnie instruktorzy surowcowi firmy kontaktują się ze zbieraczami, przekazując im informacje o zapotrzebowaniu w nadchodzącym sezonie. Ważną częścią tych kontaktów są szkolenia, dzięki którym Herbapol może pozyskać surowce roślinne zgodne ze specyfikacją.
Co ważne, zgodnie z jednym z filarów strategii CSR - „Rozwój mamy w naturze” - Herbapol stawia na współpracę z lokalnymi dostawcami oraz zbieraczami ziół. Często są to wielopokoleniowe rodziny i mali producenci, którzy dostarczają firmie surowce roślinne od lat. Herbapol także aktywnie wspiera ich w dalszym poszerzaniu wiedzy, poprzez regularne, dodatkowe szkolenia, prowadzone przez ekspertów.
Skup surowców ruszy już w połowie kwietnia. W jego pierwszym etapie pozyskiwane będą kora dębu oraz kora kruszyny. Pod koniec kwietnia rozpocznie się skup świeżego mniszka lekarskiego, który następnie trafia do suszarni firmy Herbapol. Maj to czas zbiorów kwiatu głogu z liściem, liści brzozy, liści pokrzywy i kwiatu bzu. Każdy z pozyskiwanych surowców przechodzi szczegółowe kontrole jakości - tak, by produkty powstające na ich bazie spełniły oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.