Komunikaty PR

Rynek żywności eko wart ponad 125 miliardów euro i będzie rósł

2023-10-17  |  01:00
Biuro prasowe

Stany Zjednoczone, Niemcy oraz Francja – te trzy kraje to największe rynki żywności ekologicznej. Cały światowy segment eko żywności wart jest ponad 125 miliardów euro. Do rozwoju trendów ekologicznych przyczynia się między innymi prawodawstwo unijne, które zakłada, że w 2030 roku 25 % wszystkich upraw w UE będzie uprawami ekologicznymi. Efekty zaczynają być powoli widoczne. Jak wynika z raportu The World Of Organic Agriculture 2023 zauważalny jest dynamiczny wzrost rynków ekologicznych.

„Rynek żywności ekologicznej dynamicznie się rozwija, jest to wyraźnie widoczne w statystykach. Powierzchnia światowych ekologicznych użytków rolnych cały czas rośnie i obecnie wynosi 76,4 mln hektarów ekologicznych użytków rolnych, w tym także obszary w trakcie konwersji. Perspektywy rozwoju rynku żywności eko są bardzo dobre. Trendy idą w parze z założeniami Unii Europejskiej. Już teraz w UE są kraje, których obszar upraw ekologicznych jest na wysokim poziomie. Austria 26,5 %, czy Estonia 23 %” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Zwiększające się obszary zajmowane przez uprawy ekologiczne sprawiają, że produkty eko są coraz szerzej dostępne, a co za tym idzie bardziej powszechne. Globalna sprzedaż żywności eko w 2021 roku osiągnęła niemal 125 miliardów euro. Największym rynkiem były Stany Zjednoczone, wartość tego rynku to niemal 49 miliarda dolarów. – „Potencjał tego rynku jest ogromy i w kolejnych latach będziemy zapewne obserwować dalsze umocnienie trendów i jeszcze większe zainteresowanie produktami ekologicznymi w Stanach Zjednoczonych” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Jeśli chodzi o średnie wydatki na żywność ekologiczną prym wiodą kraje europejskie, z grupy wysoko rozwiniętych. Na pierwszym miejscy znalazła się Szwajcaria, której mieszkańcy wydają średnio 425 euro na tego rodzaju produkty, na kolejnych miejscach są Duńczycy – 384 euro i mieszkańcy Luksemburga - 313 euro. W grupie pięciu pierwszych krajów z najwyższymi wydatkami na żywność ekologiczną znalazła się jeszcze Austria i Szwecja. Ta sama grupa krajów ma najwyższy udział żywności organicznej w całym rynku spożywczym.

„Z analizy danych dotyczących wydatków i udziału żywności eko w całym rynku widzimy, że kraje wysoko rozwinięte, z wysoką świadomością ekologiczną są w czołówce. Jesteśmy przekonani, że w kolejnych latach wyższy poziom wydatków na bio żywność osiągną także kraje rozwijające się, w tym Polska, w której wydatki na bio żywność to obecnie około 9 EUR rocznie. Rosnące zainteresowanie produktami ekologicznymi widzimy w systematycznym wzroście sprzedaży. W pierwszym półroczu 2023 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 27 % rok do roku” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 8,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.