Komunikaty PR

Rynek żywności eko wart ponad 125 miliardów euro i będzie rósł

2023-10-17  |  01:00
Biuro prasowe

Stany Zjednoczone, Niemcy oraz Francja – te trzy kraje to największe rynki żywności ekologicznej. Cały światowy segment eko żywności wart jest ponad 125 miliardów euro. Do rozwoju trendów ekologicznych przyczynia się między innymi prawodawstwo unijne, które zakłada, że w 2030 roku 25 % wszystkich upraw w UE będzie uprawami ekologicznymi. Efekty zaczynają być powoli widoczne. Jak wynika z raportu The World Of Organic Agriculture 2023 zauważalny jest dynamiczny wzrost rynków ekologicznych.

„Rynek żywności ekologicznej dynamicznie się rozwija, jest to wyraźnie widoczne w statystykach. Powierzchnia światowych ekologicznych użytków rolnych cały czas rośnie i obecnie wynosi 76,4 mln hektarów ekologicznych użytków rolnych, w tym także obszary w trakcie konwersji. Perspektywy rozwoju rynku żywności eko są bardzo dobre. Trendy idą w parze z założeniami Unii Europejskiej. Już teraz w UE są kraje, których obszar upraw ekologicznych jest na wysokim poziomie. Austria 26,5 %, czy Estonia 23 %” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Zwiększające się obszary zajmowane przez uprawy ekologiczne sprawiają, że produkty eko są coraz szerzej dostępne, a co za tym idzie bardziej powszechne. Globalna sprzedaż żywności eko w 2021 roku osiągnęła niemal 125 miliardów euro. Największym rynkiem były Stany Zjednoczone, wartość tego rynku to niemal 49 miliarda dolarów. – „Potencjał tego rynku jest ogromy i w kolejnych latach będziemy zapewne obserwować dalsze umocnienie trendów i jeszcze większe zainteresowanie produktami ekologicznymi w Stanach Zjednoczonych” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Jeśli chodzi o średnie wydatki na żywność ekologiczną prym wiodą kraje europejskie, z grupy wysoko rozwiniętych. Na pierwszym miejscy znalazła się Szwajcaria, której mieszkańcy wydają średnio 425 euro na tego rodzaju produkty, na kolejnych miejscach są Duńczycy – 384 euro i mieszkańcy Luksemburga - 313 euro. W grupie pięciu pierwszych krajów z najwyższymi wydatkami na żywność ekologiczną znalazła się jeszcze Austria i Szwecja. Ta sama grupa krajów ma najwyższy udział żywności organicznej w całym rynku spożywczym.

„Z analizy danych dotyczących wydatków i udziału żywności eko w całym rynku widzimy, że kraje wysoko rozwinięte, z wysoką świadomością ekologiczną są w czołówce. Jesteśmy przekonani, że w kolejnych latach wyższy poziom wydatków na bio żywność osiągną także kraje rozwijające się, w tym Polska, w której wydatki na bio żywność to obecnie około 9 EUR rocznie. Rosnące zainteresowanie produktami ekologicznymi widzimy w systematycznym wzroście sprzedaży. W pierwszym półroczu 2023 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 27 % rok do roku” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 8,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.