SBV - Dokładność ważenia zapewniła szybki zwrot kosztów
Instalacja wagi do świeżej żywności Ishida (FFW) w zakładzie specjalistycznego francuskiego producenta ekologicznej wieprzowiny, pozwoliła firmie zaoszczędzić produkty o łącznej masie 4 ton w skali roku, prowadząc do zwrotu z inwestycji w mniej niż trzy lata.
Sześciogłowicowa naważarka CCW-R2-106B firmy Ishida z 1,5-litrowymi lejami - wykorzystywana przez Salaison Bio Valeur (SBV) w zakładzie w Ille-et-Vilaine. Używana jest do napełniania 150 - gramowych tacek wędzoną i niewędzoną słoniną, zapewniając dokładność do 3 g. docelowej masy. Co równie ważne, wzrost wydajności pakowania sprawił, że cały proces wymaga obecnie tylko dwóch operatorów, zamiast trzech, którzy byli potrzebni wcześniej.
Pierwszy z operatorów dostarcza słoninę na szczyt wagi, gdzie drugi operator rozdziela ją na rząd podajników taśmowych. Te z kolei automatycznie przenoszą produkt do lejów wagowych. Waga w ułamku sekundy wybiera kombinację zbiorników, których łączna waga jest najbliższa docelowej wadze 150 g. Słonina jest następnie przenoszona przez system dystrybucji tacek, które są następnie umieszczane na przenośniku taśmowym w celu uszczelnienia i detekcji pod kątem obecności metalu.
„Zauważyliśmy wyraźną poprawę spójności i dokładności ważenia. Masy poszczególnych opakowań nie odbiegały od założonej masy docelowej więcej niż więcej niż około 3g” – powiedział Vincent Mesnage, dyrektor ds. jakości w SBV.
Naważarka Ishidy przeznaczona do świeżej żywności (FFW) posiada żebrowane części kontaktowe, które idealnie sprawdzają się dla wszelkich rodzajów świeżych, lepkich produktów, pozwalając utrzymać je w ruchu podczas procesu ważenia. Ponadto, w przypadku SBV, kompaktowe wymiary wagi sprawiały, że z łatwością zmieściła się w zakładzie, mimo przestrzeni o ograniczonej wysokości.
Rozwiązanie Ishidy zostało wybrane po dokładnej analizie rozwiązań konkurencji. Maszynę zainstalowano w ramach działań zmierzających do zautomatyzowania linii produkcyjnej w 100% ekologicznej słoniny, która stanowi około 20% produkcji SBV. Celem było zwiększenie produkcji, uzyskanie większej dokładności pakowania i poprawa warunków pracy operatorów, którzy pracują w temperaturze -4°C.
Nowa linia produkuje obecnie około miliona opakowań rocznie.
„Zauważyliśmy wyraźną poprawę spójności i dokładności ważenia. Masy poszczególnych opakowań nie odbiegały od założonej masy docelowej więcej niż więcej niż około 3g” — potwierdził Vincent Mesnage, dyrektor ds. jakości w SBV.
„Pomogło nam to zaoszczędzić produkty o łącznej masie około 4 ton, a dzięki tym oszczędnościom naważarka Ishida zwróci się w mniej niż trzy lata. Co więcej, maszyna jest niezawodna i pozwoliła nam zwiększyć wydajność. Mając dwóch operatorów zamiast trzech, możemy oddelegować jednego pracownika do innego zadania” – dodał.
Naważarka Ishidy przeznaczona do świeżej żywności (FFW) posiada certyfikat IP65 i jest czyszczona codziennie. Bardzo dokładny proces trwa godzinę, z czego tylko 10 minut poświęcamy na beznarzędziowy demontaż i ponowny montaż części stykowych wagi.
SBV znajduje się w Louvigné du Désert w Ille-et-Vilaine i zatrudnia 41 osób. Obroty firmy wynoszą 13 mln euro. Od 2013 roku producent koncentruje się wyłącznie na świeżych i peklowanych ekologicznych produktach wieprzowych, w tym produkcji kiełbas, smalców, szynek, pasztetów i świeżej wieprzowiny. Około 70% produktów jest dystrybuowanych za pośrednictwem Biocoop, francuskiej sieci sklepów z żywnością ekologiczną, a pozostałe dostarczane są do rzeźników, producentów wędlin i sektora restauracyjnego, do których trafiają pod markami Prés Gourmands i Jour Bio.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.