Komunikaty PR

SBV - Dokładność ważenia zapewniła szybki zwrot kosztów

2023-06-28  |  17:45
Biuro prasowe

Instalacja wagi do świeżej żywności Ishida (FFW) w zakładzie specjalistycznego francuskiego producenta ekologicznej wieprzowiny, pozwoliła firmie zaoszczędzić produkty o łącznej masie 4 ton w skali roku, prowadząc do zwrotu z inwestycji w mniej niż trzy lata.

Sześciogłowicowa naważarka CCW-R2-106B firmy Ishida z 1,5-litrowymi lejami - wykorzystywana przez Salaison Bio Valeur (SBV) w zakładzie w Ille-et-Vilaine. Używana jest do napełniania 150 - gramowych tacek wędzoną i niewędzoną słoniną, zapewniając dokładność do 3 g. docelowej masy. Co równie ważne, wzrost wydajności pakowania sprawił, że cały proces wymaga obecnie tylko dwóch operatorów, zamiast trzech, którzy byli potrzebni wcześniej.

Pierwszy z operatorów dostarcza słoninę na szczyt wagi, gdzie drugi operator rozdziela ją na rząd podajników taśmowych. Te z kolei automatycznie przenoszą produkt do lejów wagowych. Waga w ułamku sekundy wybiera kombinację zbiorników, których łączna waga jest najbliższa docelowej wadze 150 g. Słonina jest następnie przenoszona przez system dystrybucji tacek, które są następnie umieszczane na przenośniku taśmowym w celu uszczelnienia i detekcji pod kątem obecności metalu.

„Zauważyliśmy wyraźną poprawę spójności i dokładności ważenia. Masy poszczególnych opakowań nie odbiegały od założonej masy docelowej więcej niż więcej niż około 3g” – powiedział Vincent Mesnage, dyrektor ds. jakości w SBV.

Naważarka Ishidy przeznaczona do świeżej żywności (FFW) posiada żebrowane części kontaktowe, które idealnie sprawdzają się dla wszelkich rodzajów świeżych, lepkich produktów, pozwalając utrzymać je w ruchu podczas procesu ważenia. Ponadto, w przypadku SBV, kompaktowe wymiary wagi sprawiały, że z łatwością zmieściła się w zakładzie, mimo przestrzeni o ograniczonej wysokości.

Rozwiązanie Ishidy zostało wybrane po dokładnej analizie rozwiązań konkurencji. Maszynę zainstalowano w ramach działań zmierzających do zautomatyzowania linii produkcyjnej w 100% ekologicznej słoniny, która stanowi około 20% produkcji SBV.  Celem było zwiększenie produkcji, uzyskanie większej dokładności pakowania i poprawa warunków pracy operatorów, którzy pracują w temperaturze -4°C.

Nowa linia produkuje obecnie około miliona opakowań rocznie.

„Zauważyliśmy wyraźną poprawę spójności i dokładności ważenia. Masy poszczególnych opakowań nie odbiegały od założonej masy docelowej więcej niż więcej niż około 3g” — potwierdził Vincent Mesnage, dyrektor ds. jakości w SBV.

„Pomogło nam to zaoszczędzić produkty o łącznej masie około 4 ton, a dzięki tym oszczędnościom naważarka Ishida zwróci się w mniej niż trzy lata. Co więcej, maszyna jest niezawodna i pozwoliła nam zwiększyć wydajność. Mając dwóch operatorów zamiast trzech, możemy oddelegować jednego pracownika do innego zadania” – dodał.

Naważarka Ishidy przeznaczona do świeżej żywności (FFW) posiada certyfikat IP65 i jest czyszczona codziennie. Bardzo dokładny proces trwa godzinę, z czego tylko 10 minut poświęcamy na beznarzędziowy demontaż i ponowny montaż części stykowych wagi.

SBV znajduje się w Louvigné du Désert w Ille-et-Vilaine i zatrudnia 41 osób. Obroty firmy wynoszą 13 mln euro. Od 2013 roku producent koncentruje się wyłącznie na świeżych i peklowanych ekologicznych produktach wieprzowych, w tym produkcji kiełbas, smalców, szynek, pasztetów i świeżej wieprzowiny. Około 70% produktów jest dystrybuowanych za pośrednictwem Biocoop, francuskiej sieci sklepów z żywnością ekologiczną, a pozostałe dostarczane są do rzeźników, producentów wędlin i sektora restauracyjnego, do których trafiają pod markami Prés Gourmands i Jour Bio.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.