Science Based Targets (SBTi) zatwierdza cele klimatyczne Grupy Lorenz
W roku 2022 Grupa Lorenz dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), stawiając na rozwiązania oparte na wiedzy naukowej, których celem jest redukcja emisji dwutlenku węgla. Zarówno krótko-, jak i długoterminowe plany na rzecz poprawy klimatu zostały właśnie zatwierdzone przez SBTi.
Lorenz działa ze świadomością, że odpowiedzialność związana z redukcją emisji gazów cieplarnianych wzdłuż całego łańcucha wartości jest dziś niezwykle istotna. Dlatego firma od dawna pracuje nie tylko nad zmniejszeniem zużycia energii w cyklu produkcyjnym, ale też nad usprawnieniem produkcji własnej energii odnawialnej.
Pod koniec 2022 roku, przystępując do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), Grupa Lorenz uczyniła ważny krok w kierunku wzmocnienia swojego zaangażowania i ambicji w zakresie ochrony klimatu. Stała się jedną z pierwszych firm w branży, które oprócz tradycyjnych celów redukcyjnych wyznaczyły sobie również cele ochrony i regeneracji gruntów rolnych oraz długoterminowy cel zerowej emisji netto. Plany te zostały teraz oficjalnie zatwierdzone przez SBTi.
Cele obrane przez Grupę Lorenz podzielono na krótko- i długoterminowe, wprowadzając też rozróżnienie ze względu na obszary emisji: leśne, gruntowe, rolnicze (FLAG – skrót od Forest, Land and Agriculture) i pozarolnicze (non-FLAG).
Grupa Lorenz zobowiązuje się do:
● zmniejszenia bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 42% w zakresach 1 i 2 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – aby to osiągnąć, firma skupia się na optymalizacji energetycznej i rozbudowie źródeł energii odnawialnej
● redukcji bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 25% w zakresie 3 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – największy udział przypada tutaj na obszar towarów zakupionych (obejmujący surowce i materiały opakowaniowe) oraz obszar transportu i logistyki, a więc kluczowa w kontekście celów redukcyjnych jest właściwa współpraca z dostawcami i usługodawcami
● redukcji bezwzględnych emisji FLAG o 30,3% do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – firma zobowiązuje się do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego; z początkiem 2023 roku Grupa Lorenz wspólnie z Klim GmbH zainicjowały projekt wspierający wykorzystanie takich metod w uprawie ziemniaków w Niemczech
● osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku wzdłuż całego łańcucha wartości – początkowo ma to obejmować długoterminową redukcję emisji CO2 i neutralizację pozostałych emisji, do której prowadzą pochłanianie i składowanie dwutlenku węgla.
– Jako społeczeństwo możemy wspólnie ograniczyć globalne ocieplenie. Chcemy spełnić swoje zobowiązania i wnieść wkład w realizację celu kluczowego dla naszej planety – potwierdza Miriam Wollny, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz. – W naszej działalności istotne jest opieranie naszych aktywności na podejściu naukowym. Dlatego cieszymy się, że SBTi oficjalnie potwierdziło zgodność naszych celów na rzecz poprawy klimatu z najnowszymi klimatycznymi odkryciami naukowymi – dodaje.
SBTi to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definiuje i promuje najlepsze praktyki w zakresie redukcji emisji i celów zerowej emisji netto (net zero emissions) zgodnie z nauką o klimacie, oferuje wsparcie techniczne i zasoby dla firm, które ustanawiają cele oparte na nauce, a także niezależnie ocenia i zatwierdza cele firm. Naukowe cele Grupy Lorenz można znaleźć na stronie internetowej SBTi.
Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz zawarto w „Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok”, dostępnym na stronie: https://lorenz-snacks.pl/zrownowazony-rozwoj.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.