Komunikaty PR

Science Based Targets (SBTi) zatwierdza cele klimatyczne Grupy Lorenz

2024-02-20  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

W roku 2022 Grupa Lorenz dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), stawiając na rozwiązania oparte na wiedzy naukowej, których celem jest redukcja emisji dwutlenku węgla. Zarówno krótko-, jak i długoterminowe plany na rzecz poprawy klimatu zostały właśnie zatwierdzone przez SBTi.

Lorenz działa ze świadomością, że odpowiedzialność związana z redukcją emisji gazów cieplarnianych wzdłuż całego łańcucha wartości jest dziś niezwykle istotna. Dlatego firma od dawna pracuje nie tylko nad zmniejszeniem zużycia energii w cyklu produkcyjnym, ale też nad usprawnieniem produkcji własnej energii odnawialnej.

Pod koniec 2022 roku, przystępując do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), Grupa Lorenz uczyniła ważny krok w kierunku wzmocnienia swojego zaangażowania i ambicji w zakresie ochrony klimatu. Stała się jedną z pierwszych firm w branży, które oprócz tradycyjnych celów redukcyjnych wyznaczyły sobie również cele ochrony i regeneracji gruntów rolnych oraz długoterminowy cel zerowej emisji netto. Plany te zostały teraz oficjalnie zatwierdzone przez SBTi. 

Cele obrane przez Grupę Lorenz podzielono na krótko- i długoterminowe, wprowadzając też rozróżnienie ze względu na obszary emisji: leśne, gruntowe, rolnicze (FLAG – skrót od Forest, Land and Agriculture) i pozarolnicze (non-FLAG).

Grupa Lorenz zobowiązuje się do:

●      zmniejszenia bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 42% w zakresach 1 i 2 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – aby to osiągnąć, firma skupia się na optymalizacji energetycznej i rozbudowie źródeł energii odnawialnej

●      redukcji bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 25% w zakresie 3 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – największy udział przypada tutaj na obszar towarów zakupionych (obejmujący surowce i materiały opakowaniowe) oraz obszar transportu i logistyki, a więc kluczowa w kontekście celów redukcyjnych jest właściwa współpraca z dostawcami i usługodawcami

●      redukcji bezwzględnych emisji FLAG o 30,3% do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020 – firma zobowiązuje się do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego; z początkiem 2023 roku Grupa Lorenz wspólnie z Klim GmbH zainicjowały projekt wspierający wykorzystanie takich metod w uprawie ziemniaków w Niemczech

●      osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku wzdłuż całego łańcucha wartości – początkowo ma to obejmować długoterminową redukcję emisji CO2 i neutralizację pozostałych emisji, do której prowadzą pochłanianie i składowanie dwutlenku węgla.

– Jako społeczeństwo możemy wspólnie ograniczyć globalne ocieplenie. Chcemy spełnić swoje zobowiązania i wnieść wkład w realizację celu kluczowego dla naszej planety – potwierdza Miriam Wollny, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz. – W naszej działalności istotne jest opieranie naszych aktywności na podejściu naukowym. Dlatego cieszymy się, że SBTi oficjalnie potwierdziło zgodność naszych celów na rzecz poprawy klimatu z najnowszymi klimatycznymi odkryciami naukowymi – dodaje. 

SBTi to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definiuje i promuje najlepsze praktyki w zakresie redukcji emisji i celów zerowej emisji netto (net zero emissions) zgodnie z nauką o klimacie, oferuje wsparcie techniczne i zasoby dla firm, które ustanawiają cele oparte na nauce, a także niezależnie ocenia i zatwierdza cele firm. Naukowe cele Grupy Lorenz można znaleźć na stronie internetowej SBTi.

Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz zawarto w „Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok”, dostępnym na stronie: https://lorenz-snacks.pl/zrownowazony-rozwoj.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.