Südzucker Polska wśród liderów automatyzacji procesów biznesowych
Podsumowanie 10 lat cyfrowej transformacji w firmie
Krótszy o 70% czas budowania aplikacji biznesowych i zmniejszenie o 2/3 wydatków na ich rozwój i utrzymanie w firmie w skali roku. To tylko nieliczne z korzyści, jakie Südzucker wymienia, podsumowując efekty ostatnich 10 lat realizacji strategii rozwoju firmy w obszarze cyfrowej transformacji biznesu. Dla właściciela marki „Cukier Królewski”, którego zakłady produkcyjne każdego dnia opuszcza 12 tysięcy ton cukru, takie wyniki przekładają się na znaczące oszczędności z tytułu optymalizacji kosztów codziennej pracy.
W procesie cyfryzacji Südzucker Polska od 2010 roku wspiera firma WEBCON, polski producent platformy low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych. Technologia ta pozwala na budowanie aplikacji biznesowych szybko i elastycznie, bez kodowania. Dzięki temu od chwili zgłoszenia przez biznes pomysłu na aplikację do stworzenia jej prototypu mija zaledwie kilka godzin, a nie tygodnie czy miesiące. Co więcej, dział IT może w oparciu o jedno narzędzie prowadzić zarówno skomplikowane projekty o charakterze kluczowym dla rozwoju firmy, jak i proste automatyzacje błyskawicznie usprawniające codzienne działania.
Podsumowanie trwającego już ponad dekadę procesu digitalizacji w organizacji pozwoliło zaobserwować m.in., że:
- czas tworzenia aplikacji biznesowych skrócił się o 70%,
- koszty szkolenia działu IT zmniejszyły się o 83%,
- wydatki na roczne utrzymanie systemu spadły o 66%,
- wprowadzanie zmian w aplikacjach biznesowych zarówno już działających, jak i tych na etapie tworzenia następuje 3 razy szybciej.
W ciągu 10 lat Südzucker Polska zbudował w ramach platformy low-code kilkadziesiąt aplikacji biznesowych, wykorzystywanych na co dzień w siedmiu obszarach organizacji.
Fakt, że jesteśmy w stanie szybko dostarczać rozwiązania sprawia, że dziś tak naprawdę każdy dział puka do naszych drzwi, z nowymi pomysłami na rozwój i optymalizowanie swoich działań. Obecnie posiadamy 30 aplikacji, a pomysłów w kolejce jest kolejne 30. Pracownicy wiedzą, że każda aplikacja będzie wyglądać i zachowywać się podobnie, dlatego chętnie zgłaszają się po nowe rozwiązania i są w stanie szybko docenić korzyści, jakie daje im automatyzacja - przekonuje Dominik Cholewiński, Główny Specjalista ds. Aplikacji w Südzucker Polska.
Efektywną współpracę między działem IT i biznesu polskiego oddziału Grupy doceniła także centrala koncernu w Niemczech. W 2018 roku w Polsce powstało międzynarodowe centrum kompetencji, którego zadaniem była budowa i utrzymanie wszystkich rozwiązań opartych o Microsoft SharePoint w obrębie Grupy Südzucker. Rok później platforma low-code polskiego producenta została wybrana jako globalny standard technologiczny, funkcjonujący aktualnie we wszystkich oddziałach firmy.
Wieloletnie doświadczenie w pracy z platformą WEBCON BPS pokazało nam, że na jednej platformie możemy realizować zarówno duże, trwające kilka miesięcy projekty o znaczeniu strategicznym, jak i mniejsze automatyzacje działające lokalnie, gdzie czas dostarczenia liczony jest w godzinach – podsumowuje Marek Witkowski, Dyrektor IT w Südzucker Polska.
Jak zauważa Łukasz Wróbel, CBDO i wiceprezes firmy WEBCON, rosnąca popularność automatyzacji procesów biznesowych wynika nie tylko z potrzeby optymalizowania kosztów, standaryzacji architektury informatycznej firmy czy poprawy jakości pracy. Znacznie ważniejszą korzyścią, zwłaszcza w czasach niepewności gospodarczej, jest umiejętność szybkiego dostosowywania strategii działania i rozwoju organizacji do zmiennych warunków, w jakich przychodzi firmom funkcjonować współcześnie.
Digitalizacja procesów ułatwia zarządom skuteczne podejmowanie i egzekwowanie decyzji. Umożliwia zbieranie danych o tym, jak zmiany wpływają na firmę i na tej podstawie pozwala na bieżące korygowanie przyjętego kursu. Odpowiednie narzędzia wspierające procesy umożliwiają zwinną rekonfigurację – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – i nawet w trudnych warunkach kryzysu można dalej skutecznie zwiększać udział firmy w rynku - przekonuje Łukasz Wróbel.
WEBCON jest producentem zaawansowanej platformy low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych oraz obiegów zadań i dokumentów - WEBCON BPS. System umożliwia szybkie i zwinne dostarczanie, łatwych do modyfikacji aplikacji biznesowych – bez kodowania, a tym samym zapewnia efektywną optymalizację procesów w organizacji – od wspierających po krytyczne dla biznesu. Dzięki temu firmy mogą skutecznie zarządzać zmianą i budować w oparciu o nią przewagę konkurencyjną. Z WEBCON BPS korzystają m.in. Siemens Finance, Tauron, Mitsubishi Electric, LPP, LINK4, Nowy Styl czy Oknoplast. https://www.webcon.com/pl.
Südzucker Polska S.A. jest częścią europejskiej Grupy Südzucker, największego producenta cukru w Europie. Flagowym produktem firmy jest cukier biały, oferowany pod znaną i docenianą przez polskich konsumentów już od 20 lat marką „Cukier Królewski”. Na przestrzeni kilku ostatnich lat firma przeprowadziła konsolidację 22 spółek cukrowniczych, co umożliwiło modernizację przedsiębiorstwa. Obecnie Südzucker Polska S.A. produkuje cukier w 4 cukrowniach: Cerekiew, Ropczyce, Strzelin i Świdnica. https://www.suedzucker.pl/.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.