Komunikaty PR

Südzucker Polska wśród liderów automatyzacji procesów biznesowych

2021-02-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Podsumowanie 10 lat cyfrowej transformacji w firmie

Krótszy o 70% czas budowania aplikacji biznesowych i zmniejszenie o 2/3 wydatków na ich rozwój i utrzymanie w firmie w skali roku. To tylko nieliczne z korzyści, jakie Südzucker wymienia, podsumowując efekty ostatnich 10 lat realizacji strategii rozwoju firmy w obszarze cyfrowej transformacji biznesu. Dla właściciela marki „Cukier Królewski”, którego zakłady produkcyjne każdego dnia opuszcza 12 tysięcy ton cukru, takie wyniki przekładają się na znaczące oszczędności z tytułu optymalizacji kosztów codziennej pracy.

W procesie cyfryzacji Südzucker Polska od 2010 roku wspiera firma WEBCON, polski producent platformy low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych. Technologia ta pozwala na budowanie aplikacji biznesowych szybko i elastycznie, bez kodowania. Dzięki temu od chwili zgłoszenia przez biznes pomysłu na aplikację do stworzenia jej prototypu mija zaledwie kilka godzin, a nie tygodnie czy miesiące. Co więcej, dział IT może w oparciu o jedno narzędzie prowadzić zarówno skomplikowane projekty o charakterze kluczowym dla rozwoju firmy, jak i proste automatyzacje błyskawicznie usprawniające codzienne działania.

Podsumowanie trwającego już ponad dekadę procesu digitalizacji w organizacji pozwoliło zaobserwować m.in., że:

  • czas tworzenia aplikacji biznesowych skrócił się o 70%,
  • koszty szkolenia działu IT zmniejszyły się o 83%,
  • wydatki na roczne utrzymanie systemu spadły o 66%,
  • wprowadzanie zmian w aplikacjach biznesowych zarówno już działających, jak i tych na etapie tworzenia następuje 3 razy szybciej.

W ciągu 10 lat Südzucker Polska zbudował w ramach platformy low-code kilkadziesiąt aplikacji biznesowych, wykorzystywanych na co dzień w siedmiu obszarach organizacji.

Fakt, że jesteśmy w stanie szybko dostarczać rozwiązania sprawia, że dziś tak naprawdę każdy dział puka do naszych drzwi, z nowymi pomysłami na rozwój i optymalizowanie swoich działań. Obecnie posiadamy 30 aplikacji, a pomysłów w kolejce jest kolejne 30. Pracownicy wiedzą, że każda aplikacja będzie wyglądać i zachowywać się podobnie, dlatego chętnie zgłaszają się po nowe rozwiązania i są w stanie szybko docenić korzyści, jakie daje im automatyzacja - przekonuje Dominik Cholewiński, Główny Specjalista ds. Aplikacji w Südzucker Polska.

Efektywną współpracę między działem IT i biznesu polskiego oddziału Grupy doceniła także centrala koncernu w Niemczech. W 2018 roku w Polsce powstało międzynarodowe centrum kompetencji, którego zadaniem była budowa i utrzymanie wszystkich rozwiązań opartych o Microsoft SharePoint w obrębie Grupy Südzucker. Rok później platforma low-code polskiego producenta została wybrana jako globalny standard technologiczny, funkcjonujący aktualnie we wszystkich oddziałach firmy.

Wieloletnie doświadczenie w pracy z platformą WEBCON BPS pokazało nam, że na jednej platformie możemy realizować zarówno duże, trwające kilka miesięcy projekty o znaczeniu strategicznym, jak i mniejsze automatyzacje działające lokalnie, gdzie czas dostarczenia liczony jest w godzinach – podsumowuje Marek Witkowski, Dyrektor IT w Südzucker Polska.

Jak zauważa Łukasz Wróbel, CBDO i wiceprezes firmy WEBCON, rosnąca popularność automatyzacji procesów biznesowych wynika nie tylko z potrzeby optymalizowania kosztów, standaryzacji architektury informatycznej firmy czy poprawy jakości pracy. Znacznie ważniejszą korzyścią, zwłaszcza w czasach niepewności gospodarczej, jest umiejętność szybkiego dostosowywania strategii działania i rozwoju organizacji do zmiennych warunków, w jakich przychodzi firmom funkcjonować współcześnie.

Digitalizacja procesów ułatwia zarządom skuteczne podejmowanie i egzekwowanie decyzji. Umożliwia zbieranie danych o tym, jak zmiany wpływają na firmę i na tej podstawie pozwala na bieżące korygowanie przyjętego kursu. Odpowiednie narzędzia wspierające procesy umożliwiają zwinną rekonfigurację – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – i nawet w trudnych warunkach kryzysu można dalej skutecznie zwiększać udział firmy w rynku - przekonuje Łukasz Wróbel.


WEBCON jest producentem zaawansowanej platformy low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych oraz obiegów zadań i dokumentów - WEBCON BPS. System umożliwia szybkie i zwinne dostarczanie, łatwych do modyfikacji aplikacji biznesowych – bez kodowania, a tym samym zapewnia efektywną optymalizację procesów w organizacji – od wspierających po krytyczne dla biznesu. Dzięki temu firmy mogą skutecznie zarządzać zmianą i budować w oparciu o nią przewagę konkurencyjną. Z WEBCON BPS korzystają m.in. Siemens Finance, Tauron, Mitsubishi Electric, LPP, LINK4, Nowy Styl czy Oknoplast. https://www.webcon.com/pl.

Südzucker Polska S.A. jest częścią europejskiej Grupy Südzucker, największego producenta cukru w Europie. Flagowym produktem firmy jest cukier biały, oferowany pod znaną i docenianą przez polskich konsumentów już od 20 lat marką „Cukier Królewski”. Na przestrzeni kilku ostatnich lat firma przeprowadziła konsolidację 22 spółek cukrowniczych, co umożliwiło modernizację przedsiębiorstwa. Obecnie Südzucker Polska S.A. produkuje cukier w 4 cukrowniach: Cerekiew, Ropczyce, Strzelin i Świdnica. https://www.suedzucker.pl/. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.