Komunikaty PR

Südzucker Polska wśród liderów automatyzacji procesów biznesowych

2021-02-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Podsumowanie 10 lat cyfrowej transformacji w firmie

Krótszy o 70% czas budowania aplikacji biznesowych i zmniejszenie o 2/3 wydatków na ich rozwój i utrzymanie w firmie w skali roku. To tylko nieliczne z korzyści, jakie Südzucker wymienia, podsumowując efekty ostatnich 10 lat realizacji strategii rozwoju firmy w obszarze cyfrowej transformacji biznesu. Dla właściciela marki „Cukier Królewski”, którego zakłady produkcyjne każdego dnia opuszcza 12 tysięcy ton cukru, takie wyniki przekładają się na znaczące oszczędności z tytułu optymalizacji kosztów codziennej pracy.

W procesie cyfryzacji Südzucker Polska od 2010 roku wspiera firma WEBCON, polski producent platformy low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych. Technologia ta pozwala na budowanie aplikacji biznesowych szybko i elastycznie, bez kodowania. Dzięki temu od chwili zgłoszenia przez biznes pomysłu na aplikację do stworzenia jej prototypu mija zaledwie kilka godzin, a nie tygodnie czy miesiące. Co więcej, dział IT może w oparciu o jedno narzędzie prowadzić zarówno skomplikowane projekty o charakterze kluczowym dla rozwoju firmy, jak i proste automatyzacje błyskawicznie usprawniające codzienne działania.

Podsumowanie trwającego już ponad dekadę procesu digitalizacji w organizacji pozwoliło zaobserwować m.in., że:

  • czas tworzenia aplikacji biznesowych skrócił się o 70%,
  • koszty szkolenia działu IT zmniejszyły się o 83%,
  • wydatki na roczne utrzymanie systemu spadły o 66%,
  • wprowadzanie zmian w aplikacjach biznesowych zarówno już działających, jak i tych na etapie tworzenia następuje 3 razy szybciej.

W ciągu 10 lat Südzucker Polska zbudował w ramach platformy low-code kilkadziesiąt aplikacji biznesowych, wykorzystywanych na co dzień w siedmiu obszarach organizacji.

Fakt, że jesteśmy w stanie szybko dostarczać rozwiązania sprawia, że dziś tak naprawdę każdy dział puka do naszych drzwi, z nowymi pomysłami na rozwój i optymalizowanie swoich działań. Obecnie posiadamy 30 aplikacji, a pomysłów w kolejce jest kolejne 30. Pracownicy wiedzą, że każda aplikacja będzie wyglądać i zachowywać się podobnie, dlatego chętnie zgłaszają się po nowe rozwiązania i są w stanie szybko docenić korzyści, jakie daje im automatyzacja - przekonuje Dominik Cholewiński, Główny Specjalista ds. Aplikacji w Südzucker Polska.

Efektywną współpracę między działem IT i biznesu polskiego oddziału Grupy doceniła także centrala koncernu w Niemczech. W 2018 roku w Polsce powstało międzynarodowe centrum kompetencji, którego zadaniem była budowa i utrzymanie wszystkich rozwiązań opartych o Microsoft SharePoint w obrębie Grupy Südzucker. Rok później platforma low-code polskiego producenta została wybrana jako globalny standard technologiczny, funkcjonujący aktualnie we wszystkich oddziałach firmy.

Wieloletnie doświadczenie w pracy z platformą WEBCON BPS pokazało nam, że na jednej platformie możemy realizować zarówno duże, trwające kilka miesięcy projekty o znaczeniu strategicznym, jak i mniejsze automatyzacje działające lokalnie, gdzie czas dostarczenia liczony jest w godzinach – podsumowuje Marek Witkowski, Dyrektor IT w Südzucker Polska.

Jak zauważa Łukasz Wróbel, CBDO i wiceprezes firmy WEBCON, rosnąca popularność automatyzacji procesów biznesowych wynika nie tylko z potrzeby optymalizowania kosztów, standaryzacji architektury informatycznej firmy czy poprawy jakości pracy. Znacznie ważniejszą korzyścią, zwłaszcza w czasach niepewności gospodarczej, jest umiejętność szybkiego dostosowywania strategii działania i rozwoju organizacji do zmiennych warunków, w jakich przychodzi firmom funkcjonować współcześnie.

Digitalizacja procesów ułatwia zarządom skuteczne podejmowanie i egzekwowanie decyzji. Umożliwia zbieranie danych o tym, jak zmiany wpływają na firmę i na tej podstawie pozwala na bieżące korygowanie przyjętego kursu. Odpowiednie narzędzia wspierające procesy umożliwiają zwinną rekonfigurację – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – i nawet w trudnych warunkach kryzysu można dalej skutecznie zwiększać udział firmy w rynku - przekonuje Łukasz Wróbel.


WEBCON jest producentem zaawansowanej platformy low-code do digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych oraz obiegów zadań i dokumentów - WEBCON BPS. System umożliwia szybkie i zwinne dostarczanie, łatwych do modyfikacji aplikacji biznesowych – bez kodowania, a tym samym zapewnia efektywną optymalizację procesów w organizacji – od wspierających po krytyczne dla biznesu. Dzięki temu firmy mogą skutecznie zarządzać zmianą i budować w oparciu o nią przewagę konkurencyjną. Z WEBCON BPS korzystają m.in. Siemens Finance, Tauron, Mitsubishi Electric, LPP, LINK4, Nowy Styl czy Oknoplast. https://www.webcon.com/pl.

Südzucker Polska S.A. jest częścią europejskiej Grupy Südzucker, największego producenta cukru w Europie. Flagowym produktem firmy jest cukier biały, oferowany pod znaną i docenianą przez polskich konsumentów już od 20 lat marką „Cukier Królewski”. Na przestrzeni kilku ostatnich lat firma przeprowadziła konsolidację 22 spółek cukrowniczych, co umożliwiło modernizację przedsiębiorstwa. Obecnie Südzucker Polska S.A. produkuje cukier w 4 cukrowniach: Cerekiew, Ropczyce, Strzelin i Świdnica. https://www.suedzucker.pl/. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.