Sezon na food trucki. O czym pamiętać, wchodząc w świat street food
O food trucku marzy niejeden właściciel lokalu gastronomicznego czy miłośnik dobrego jedzenia. Prowadzenie mobilnego auta czy kampera ze świeżym jedzeniem i orzeźwiającymi napojami brzmi jak doskonały pomysł na sezonowy biznes. Przecież nic tak nie koi festiwalowiczów, jak zimny napój czy w fast food podczas koncertowego szaleństwa. Czy prowadzenie food trucka jest jednak tak proste, jak może się wydawać? Sprawdźmy!
Auto lub przyczepa i formalności, bez których ani rusz!
Sam zakup food trucka może być już dość dużym wyzwaniem finansowym, choć dobry sprzęt z pewnością posłuży właścicielom na wiele owocnych sezonów. Samochód to jednak nie wszystko. Powinien być on odpowiednio zaprojektowany i wyposażony w specjalny system do przechowywania żywności. Bezpieczeństwo żywności, higiena i odpowiednie warunki zgodne z wymogami sanepidu to podstawa prowadzenia mobilnej gastronomii.
Ponadto właściciel powinien zadbać o cały komplet dokumentów potwierdzających prowadzoną działalność, a więc między innymi badania sanepidarno-epidemiologiczne. Do tego oczywiście dowód rejestracyjny pojazdu i szereg innych dokumentów związanych z miejscem prowadzenia sprzedaży. Zbierając wszystkie te formalności okazuje się, że powstaje z nich naprawdę imponujący stosik. Warto zacząć kompletować je z większym wyprzedzeniem.
Produkty, produkty i jeszcze raz jakość
O popularności food trucka decyduje wiele aspektów. Jego lokalizacja, reklama, obsługa, opinie innych, a także – lub przede wszystkim – jakość serwowanych produktów. Gdy nie ma wokół konkurencji i jako jedyni oferujecie lody w skwarne przedpołudnie w pobliskim parku, sytuacja jest nieco łatwiejsza. Nie zawsze jednak wszystkie okoliczności składają się na naszą korzyść. Po dobry, jakościowy, smaczny produkt z przyjemnością wrócą nawet bywalcy innych pobliskich miejsc.
Choć możliwości serwowanych dań czy napojów w food trucku są ograniczone, warto zadbać przede wszystkim o świeżość i jakość półproduktów. Soczyste cytrusy w mobilnym barze z zimnymi napojami leżącymi na lodzie, apetyczne słodkości jako dodatek do aromatycznej, świeżo mielonej kawy lub zielone, pachnące zioła jako uzupełnienie grillowanych kanapek czy fast foodów. Te dodatki nie tylko nadają się do wykorzystania w przyrządzaniu przekąsek, ale też przyciągają wzrok przechodniów, sprawiając, że stają się głodni.
Kompaktowy, lecz niezawodny sprzęt
Poza formalnym przygotowaniem się do prowadzenia działalności, warto zwrócić też uwagę na rozwiązania techniczne i technologiczne, a więc wszystkie maszyny umożliwiające przygotowanie czy podgrzanie dań i napojów z półproduktów oraz sprzęt do składania zamówienia i rozliczeń z klientem. Im mniej zawodne urządzenia, lepsze produkty i szybsza, wygodna obsługa, tym korzystniejsze opinie i rekomendacje klientów. A to one – w świecie przebodźcowanym różnymi komunikatami i fake newsami – znacząco zyskują na wartości.
Food trucki charakteryzuje bardzo ograniczona przestrzeń w środku, stąd właściciele podejmują wiele starań, by jak najlepiej zagospodarować każdy dostępny skrawek. Takim biznesom dostawcy sprzętu rekomendują najmniejszy możliwy pakiet urządzeń.
My, jako producent oprogramowania do obsługi klientów, zwracamy także uwagę, jak ważne jest działanie systemu w trybie offline. Jest to podstawa w miejscach z gorszym zasięgiem, a przecież nie połączenie internetowe staje się wyznacznikiem lokalizacji, w której stanie dany food truck. Właśnie takie funkcjonalności posiada nasze oprogramowanie – iD POS – które jest świetnie dostosowane do prowadzenia food trucków – komentuje Mateusz Dudek, przedstawiciel marki iD POS.
Piękne majowe weekendy, które skłaniają nas do wyjścia z domu, to także najlepszy moment na otwarcie food trucka. Choć przygotowań jest całe mnóstwo, to widok zadowolonych klientów, kosztujących w blasku letniego słońca specjałów danego punktu, wynagrodzą trud włożony w otwarcie mobilnej gastronomii.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.