Sezon na food trucki. O czym pamiętać, wchodząc w świat street food
O food trucku marzy niejeden właściciel lokalu gastronomicznego czy miłośnik dobrego jedzenia. Prowadzenie mobilnego auta czy kampera ze świeżym jedzeniem i orzeźwiającymi napojami brzmi jak doskonały pomysł na sezonowy biznes. Przecież nic tak nie koi festiwalowiczów, jak zimny napój czy w fast food podczas koncertowego szaleństwa. Czy prowadzenie food trucka jest jednak tak proste, jak może się wydawać? Sprawdźmy!
Auto lub przyczepa i formalności, bez których ani rusz!
Sam zakup food trucka może być już dość dużym wyzwaniem finansowym, choć dobry sprzęt z pewnością posłuży właścicielom na wiele owocnych sezonów. Samochód to jednak nie wszystko. Powinien być on odpowiednio zaprojektowany i wyposażony w specjalny system do przechowywania żywności. Bezpieczeństwo żywności, higiena i odpowiednie warunki zgodne z wymogami sanepidu to podstawa prowadzenia mobilnej gastronomii.
Ponadto właściciel powinien zadbać o cały komplet dokumentów potwierdzających prowadzoną działalność, a więc między innymi badania sanepidarno-epidemiologiczne. Do tego oczywiście dowód rejestracyjny pojazdu i szereg innych dokumentów związanych z miejscem prowadzenia sprzedaży. Zbierając wszystkie te formalności okazuje się, że powstaje z nich naprawdę imponujący stosik. Warto zacząć kompletować je z większym wyprzedzeniem.
Produkty, produkty i jeszcze raz jakość
O popularności food trucka decyduje wiele aspektów. Jego lokalizacja, reklama, obsługa, opinie innych, a także – lub przede wszystkim – jakość serwowanych produktów. Gdy nie ma wokół konkurencji i jako jedyni oferujecie lody w skwarne przedpołudnie w pobliskim parku, sytuacja jest nieco łatwiejsza. Nie zawsze jednak wszystkie okoliczności składają się na naszą korzyść. Po dobry, jakościowy, smaczny produkt z przyjemnością wrócą nawet bywalcy innych pobliskich miejsc.
Choć możliwości serwowanych dań czy napojów w food trucku są ograniczone, warto zadbać przede wszystkim o świeżość i jakość półproduktów. Soczyste cytrusy w mobilnym barze z zimnymi napojami leżącymi na lodzie, apetyczne słodkości jako dodatek do aromatycznej, świeżo mielonej kawy lub zielone, pachnące zioła jako uzupełnienie grillowanych kanapek czy fast foodów. Te dodatki nie tylko nadają się do wykorzystania w przyrządzaniu przekąsek, ale też przyciągają wzrok przechodniów, sprawiając, że stają się głodni.
Kompaktowy, lecz niezawodny sprzęt
Poza formalnym przygotowaniem się do prowadzenia działalności, warto zwrócić też uwagę na rozwiązania techniczne i technologiczne, a więc wszystkie maszyny umożliwiające przygotowanie czy podgrzanie dań i napojów z półproduktów oraz sprzęt do składania zamówienia i rozliczeń z klientem. Im mniej zawodne urządzenia, lepsze produkty i szybsza, wygodna obsługa, tym korzystniejsze opinie i rekomendacje klientów. A to one – w świecie przebodźcowanym różnymi komunikatami i fake newsami – znacząco zyskują na wartości.
Food trucki charakteryzuje bardzo ograniczona przestrzeń w środku, stąd właściciele podejmują wiele starań, by jak najlepiej zagospodarować każdy dostępny skrawek. Takim biznesom dostawcy sprzętu rekomendują najmniejszy możliwy pakiet urządzeń.
My, jako producent oprogramowania do obsługi klientów, zwracamy także uwagę, jak ważne jest działanie systemu w trybie offline. Jest to podstawa w miejscach z gorszym zasięgiem, a przecież nie połączenie internetowe staje się wyznacznikiem lokalizacji, w której stanie dany food truck. Właśnie takie funkcjonalności posiada nasze oprogramowanie – iD POS – które jest świetnie dostosowane do prowadzenia food trucków – komentuje Mateusz Dudek, przedstawiciel marki iD POS.
Piękne majowe weekendy, które skłaniają nas do wyjścia z domu, to także najlepszy moment na otwarcie food trucka. Choć przygotowań jest całe mnóstwo, to widok zadowolonych klientów, kosztujących w blasku letniego słońca specjałów danego punktu, wynagrodzą trud włożony w otwarcie mobilnej gastronomii.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.