Sezon na food trucki. O czym pamiętać, wchodząc w świat street food
O food trucku marzy niejeden właściciel lokalu gastronomicznego czy miłośnik dobrego jedzenia. Prowadzenie mobilnego auta czy kampera ze świeżym jedzeniem i orzeźwiającymi napojami brzmi jak doskonały pomysł na sezonowy biznes. Przecież nic tak nie koi festiwalowiczów, jak zimny napój czy w fast food podczas koncertowego szaleństwa. Czy prowadzenie food trucka jest jednak tak proste, jak może się wydawać? Sprawdźmy!
Auto lub przyczepa i formalności, bez których ani rusz!
Sam zakup food trucka może być już dość dużym wyzwaniem finansowym, choć dobry sprzęt z pewnością posłuży właścicielom na wiele owocnych sezonów. Samochód to jednak nie wszystko. Powinien być on odpowiednio zaprojektowany i wyposażony w specjalny system do przechowywania żywności. Bezpieczeństwo żywności, higiena i odpowiednie warunki zgodne z wymogami sanepidu to podstawa prowadzenia mobilnej gastronomii.
Ponadto właściciel powinien zadbać o cały komplet dokumentów potwierdzających prowadzoną działalność, a więc między innymi badania sanepidarno-epidemiologiczne. Do tego oczywiście dowód rejestracyjny pojazdu i szereg innych dokumentów związanych z miejscem prowadzenia sprzedaży. Zbierając wszystkie te formalności okazuje się, że powstaje z nich naprawdę imponujący stosik. Warto zacząć kompletować je z większym wyprzedzeniem.
Produkty, produkty i jeszcze raz jakość
O popularności food trucka decyduje wiele aspektów. Jego lokalizacja, reklama, obsługa, opinie innych, a także – lub przede wszystkim – jakość serwowanych produktów. Gdy nie ma wokół konkurencji i jako jedyni oferujecie lody w skwarne przedpołudnie w pobliskim parku, sytuacja jest nieco łatwiejsza. Nie zawsze jednak wszystkie okoliczności składają się na naszą korzyść. Po dobry, jakościowy, smaczny produkt z przyjemnością wrócą nawet bywalcy innych pobliskich miejsc.
Choć możliwości serwowanych dań czy napojów w food trucku są ograniczone, warto zadbać przede wszystkim o świeżość i jakość półproduktów. Soczyste cytrusy w mobilnym barze z zimnymi napojami leżącymi na lodzie, apetyczne słodkości jako dodatek do aromatycznej, świeżo mielonej kawy lub zielone, pachnące zioła jako uzupełnienie grillowanych kanapek czy fast foodów. Te dodatki nie tylko nadają się do wykorzystania w przyrządzaniu przekąsek, ale też przyciągają wzrok przechodniów, sprawiając, że stają się głodni.
Kompaktowy, lecz niezawodny sprzęt
Poza formalnym przygotowaniem się do prowadzenia działalności, warto zwrócić też uwagę na rozwiązania techniczne i technologiczne, a więc wszystkie maszyny umożliwiające przygotowanie czy podgrzanie dań i napojów z półproduktów oraz sprzęt do składania zamówienia i rozliczeń z klientem. Im mniej zawodne urządzenia, lepsze produkty i szybsza, wygodna obsługa, tym korzystniejsze opinie i rekomendacje klientów. A to one – w świecie przebodźcowanym różnymi komunikatami i fake newsami – znacząco zyskują na wartości.
Food trucki charakteryzuje bardzo ograniczona przestrzeń w środku, stąd właściciele podejmują wiele starań, by jak najlepiej zagospodarować każdy dostępny skrawek. Takim biznesom dostawcy sprzętu rekomendują najmniejszy możliwy pakiet urządzeń.
My, jako producent oprogramowania do obsługi klientów, zwracamy także uwagę, jak ważne jest działanie systemu w trybie offline. Jest to podstawa w miejscach z gorszym zasięgiem, a przecież nie połączenie internetowe staje się wyznacznikiem lokalizacji, w której stanie dany food truck. Właśnie takie funkcjonalności posiada nasze oprogramowanie – iD POS – które jest świetnie dostosowane do prowadzenia food trucków – komentuje Mateusz Dudek, przedstawiciel marki iD POS.
Piękne majowe weekendy, które skłaniają nas do wyjścia z domu, to także najlepszy moment na otwarcie food trucka. Choć przygotowań jest całe mnóstwo, to widok zadowolonych klientów, kosztujących w blasku letniego słońca specjałów danego punktu, wynagrodzą trud włożony w otwarcie mobilnej gastronomii.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.