Skłodowscy ruszają z produkcją na Łotwie
Skłodowscy są od lat znani i doceniani na rynku francuskim. Od kilku miesięcy ich produkty są już także dostępne dla polskich konsumentów. Żeby móc się rozwijać, zapewniać partnerom dostawy w sposób nieprzerwany, zapadła decyzja o inwestycji na Łotwie. Z perspektywy biznesowej ważny był stabilny ekonomicznie kraj, próba dywersyfikacji dostaw oraz doświadczeni, zaufani hodowcy, którzy mają podobne do Skłodowskich wartości: jakość i szacunek dla natury.
Zrównoważony rozwój, dbałość o dobrostan zwierząt i ochrona bioróżnorodności
— Chcemy budować zakłady tam, gdzie mamy dostęp do sprawdzonych hodowców. Nie jest naszym celem wożenie zwierząt przez pół Europy w warunkach, które nie mają nic wspólnego z ich dobrostanem. Z naszymi zakładami wychodzimy tam, gdzie są zwierzęta. Na Łotwie mamy wciąż dużo relacji do nawiązania. Widzę tam nowe szanse dla firmy — mówi prezes firmy Tomasz Skłodowski.
Firma Skłodowscy konsekwentnie prowadzi swój rodzinny biznes w sposób zrównoważony, choć zdaje sobie sprawę, że w branży spożywczej to proces długi i trudny. Tu jednak nie ma kompromisów - szacunek dla natury, który przekłada się na produkt, doceniają klienci. Dlatego zakład na Łotwie zmodernizowano tak, by jak najbardziej ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.
— W zakładzie w Dzeldzie łączymy wiele ważnych kwestii: społecznych i biznesowych. Chcemy wspierać i rozwijać lokalną społeczność, dbamy o środowisko - wykorzystujemy instalację fotowoltaiczną, pompę ciepła, odzyskujemy ciepło z etapu chłodzenia. Rozwój biznesu dla nas zawsze musi się łączyć z poszanowaniem dla natury — mówi Adam Nienałtowski, Dyrektor Zarządzający w Skłodowskich.
Przed rynkiem łotewskim jest duża szansa i potencjał. To wynika z planów Unii Europejskiej dot. uregulowania hodowli bydła. Łotwa, jeśli chodzi o pogłowie bydła, ma najwyższy współczynnik wzrostu.
Skłodowscy współpracują z hodowcami, którzy mają swoje gospodarstwa nie dalej niż 120 - 150 km od zakładów firmy. Dzięki temu udaje się skrócić czas transportu zwierząt i zminimalizować szkodliwe emisje. W czasie przewozu Skłodowscy dbają o optymalne warunki, aby nie narażać zwierząt na nadmierny stres.
Ważnym w tym kontekście jest też temat ochrony bioróżnorodności. Sporo było o tym mowy w czasie debaty przy okazji otwarcia zakładu. Byli na niej przedstawiciele Polskiej Akademii Nauk oraz dyrektorzy odpowiedzialni w Skłodowskich za różne obszary rozwoju biznesu.
— Jako PAN wspólnie ze Skłodowskimi prowadzimy projekt “Polska czerwona krowa w lesie”, badanie, które ma sprawdzić jak na krowy prymitywnych ras wpływają leśne warunki. Jakie mają przełożenie na smak i jakość mięsa. Oceniamy też, jak obecność bydła tej rasy wpłynie na bioróżnorodność obszarów wypasu — mówi dr Mamadou Moussa Bah, kierownik Stacji Badawczej Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Popielnie.
Wizja i misja Skłodowskich
Skłodowscy koncentrują się na tworzeniu nowoczesnych produktów, które spełniają oczekiwania i wartości klientów we współczesnym świecie. Współpraca z zaufanymi dostawcami i hodowcami bydła pozwala im tworzyć bezpieczne produkty bez kompromisów. To połączenie umożliwia dotarcie do naprawdę szerokiej grupy odbiorców — nawet tych najbardziej wymagających.
Firma od lat zmienia także podejście do jakości i zastosowania mrożonych produktów. Dzięki świadomej i racjonalnej konsumpcji wołowiny, a także technologii mrożenia IQF, wspiera ruch #zerowaste. Dzięki tej technologii mrożenia produkty zachowują swoje walory odżywcze i smakowe.
— Nasza strategia jest dobrze przemyślana. Chcemy rozwijać się zarówno poza granicami, jak i w Polsce. Zaufali nam już przedsiębiorcy, dystrybutorzy i klienci we Francji. Mamy konkretne plany obecności w kanale HoReCa i sprzedaży detalicznej. Chcemy dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów, także detalicznych. Od kilku miesięcy pracujemy nad zbudowaniem u nich świadomości naszej marki — mówi Bartosz Ponikło, Menadżer ds. Marketingu w Skłodowskich.
O firmie Skłodowscy
Firma Skłodowscy to producent burgerów wołowych z wieloletnim doświadczeniem na rynku. Od lat stawia na jakość, innowacyjność oraz dbałość o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt. Działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, Skłodowscy konsekwentnie rozwijają swoje produkty, dążąc do satysfakcji klientów i spełnienia ich oczekiwań, także tych dotyczących dbania o planetę.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.