Komunikaty PR

Skłodowscy ruszają z produkcją na Łotwie

2023-06-12  |  13:00
Biuro prasowe

Skłodowscy są od lat znani i doceniani na rynku francuskim. Od kilku miesięcy ich produkty są już także dostępne dla polskich konsumentów. Żeby móc się rozwijać, zapewniać partnerom dostawy w sposób nieprzerwany, zapadła decyzja o inwestycji na Łotwie. Z perspektywy biznesowej ważny był stabilny ekonomicznie kraj, próba dywersyfikacji dostaw oraz doświadczeni, zaufani hodowcy, którzy mają podobne do Skłodowskich wartości: jakość i szacunek dla natury. 

Zrównoważony rozwój, dbałość o dobrostan zwierząt i ochrona bioróżnorodności

— Chcemy budować zakłady tam, gdzie mamy dostęp do sprawdzonych hodowców. Nie jest naszym celem wożenie zwierząt przez pół Europy w warunkach, które nie mają nic wspólnego z ich dobrostanem. Z naszymi zakładami wychodzimy tam, gdzie są zwierzęta. Na Łotwie mamy wciąż dużo relacji do nawiązania. Widzę tam nowe szanse dla firmy — mówi prezes firmy Tomasz Skłodowski.

Firma Skłodowscy konsekwentnie prowadzi swój rodzinny biznes w sposób zrównoważony, choć zdaje sobie sprawę, że w branży spożywczej to proces długi i trudny. Tu jednak nie ma kompromisów - szacunek dla natury, który przekłada się na produkt, doceniają klienci. Dlatego zakład na Łotwie zmodernizowano tak, by jak najbardziej ograniczyć negatywny wpływ na środowisko. 

 

— W zakładzie w Dzeldzie łączymy wiele ważnych kwestii: społecznych i biznesowych. Chcemy wspierać i rozwijać lokalną społeczność, dbamy o środowisko - wykorzystujemy instalację fotowoltaiczną, pompę ciepła, odzyskujemy ciepło z etapu chłodzenia. Rozwój biznesu dla nas zawsze musi się łączyć z poszanowaniem dla natury — mówi Adam Nienałtowski, Dyrektor Zarządzający w Skłodowskich.

 

Przed rynkiem łotewskim jest duża szansa i potencjał. To wynika z planów Unii Europejskiej dot. uregulowania hodowli bydła. Łotwa, jeśli chodzi o pogłowie bydła, ma najwyższy współczynnik wzrostu.

Skłodowscy współpracują z hodowcami, którzy mają swoje gospodarstwa nie dalej niż 120 - 150 km od zakładów firmy. Dzięki temu udaje się skrócić czas transportu zwierząt i zminimalizować szkodliwe emisje. W czasie przewozu Skłodowscy dbają o optymalne warunki, aby nie narażać zwierząt na nadmierny stres.

Ważnym w tym kontekście jest też temat ochrony bioróżnorodności. Sporo było o tym mowy w czasie debaty przy okazji otwarcia zakładu. Byli na niej przedstawiciele Polskiej Akademii Nauk oraz dyrektorzy odpowiedzialni w Skłodowskich za różne obszary rozwoju biznesu.

 

— Jako PAN wspólnie ze Skłodowskimi prowadzimy projekt “Polska czerwona krowa w lesie”, badanie, które ma sprawdzić jak na krowy prymitywnych ras wpływają leśne warunki. Jakie mają przełożenie na smak i jakość mięsa. Oceniamy też, jak obecność bydła tej rasy wpłynie na bioróżnorodność obszarów wypasu — mówi dr Mamadou Moussa Bah, kierownik Stacji Badawczej Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Popielnie.

 

 

Wizja i misja Skłodowskich

Skłodowscy koncentrują się na tworzeniu nowoczesnych produktów, które spełniają oczekiwania i wartości klientów we współczesnym świecie. Współpraca z zaufanymi dostawcami i hodowcami bydła pozwala im tworzyć bezpieczne produkty bez kompromisów. To połączenie umożliwia dotarcie do naprawdę szerokiej grupy odbiorców — nawet tych najbardziej wymagających.

Firma od lat zmienia także podejście do jakości i zastosowania mrożonych produktów. Dzięki świadomej i racjonalnej konsumpcji wołowiny, a także technologii mrożenia IQF, wspiera ruch #zerowaste. Dzięki tej technologii mrożenia produkty zachowują swoje walory odżywcze i smakowe.

— Nasza strategia jest dobrze przemyślana. Chcemy rozwijać się zarówno poza granicami, jak i w Polsce. Zaufali nam już przedsiębiorcy, dystrybutorzy i klienci we Francji. Mamy konkretne plany obecności w kanale HoReCa i sprzedaży detalicznej. Chcemy dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów, także detalicznych. Od kilku miesięcy pracujemy nad zbudowaniem u nich świadomości naszej marki — mówi Bartosz Ponikło, Menadżer ds. Marketingu w Skłodowskich.

 

O firmie Skłodowscy

Firma Skłodowscy to producent burgerów wołowych z wieloletnim doświadczeniem na rynku. Od lat stawia na jakość, innowacyjność oraz dbałość o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt. Działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, Skłodowscy konsekwentnie rozwijają swoje produkty, dążąc do satysfakcji klientów i spełnienia ich oczekiwań, także tych dotyczących dbania o planetę.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.