Komunikaty PR

Sokołów gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

2024-01-26  |  15:55
Biuro prasowe

Sokołów wspiera WOŚP

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już po raz 32. połączy miliony darczyńców w całej Polsce i poza jej granicami. Mottem tegorocznej akcji jest hasło: „Tu wszystko gra OK!”, a zebrane podczas niej środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc na oddziałach pulmunologicznych dla dzieci i dorosłych.

Firma Sokołów, która zgodnie ze swoją strategią społecznej odpowiedzialności, od lat czynnie wspiera tę wyjątkową akcję, angażuje się także w tegoroczny finał. Wiele działań pomocowych będzie realizowanych przez poszczególne oddziały Grupy. W Sokołowie Podlaskim firma Sokołów jest Sponsorem Głównym sztabu i jak co roku zapewni atrakcyjne gadżety. W Kole Sokołów został Sponsorem Strategicznym biegu „Policz się z cukrzycą”, którego idea doskonale wpisuje się również w filozofię prozdrowotnej edukacji prowadzonej przez firmę. W Tarnowie, w sobotę przed wielkim finałem, Sokołów zorganizuje turniej piłki nożnej halowej, połączony ze zbiórką pieniędzy na rzecz WOŚP. W rozgrywkach wezmą udział drużyny z sokołowskich oddziałów w Tarnowie i Dębicy, a także Policja, Straż Pożarna oraz Służba Więzienna. W dniu finału firma rozdawać będzie wolontariuszom ciepłą zupę, a podczas „światełka do nieba” na tarnowskim rynku usmaży i wyda 1000 burgerów. W Jarosławiu Sokołów przekaże produkty na potrzeby wolontariuszy, zaś zakład w Osiu będzie wspierać lokalne sztaby w Osiu i Jeżewie. W warszawskim sztabie głównym, w Restauracji Mistrzów, Sokołów wspólnie z Klubem Szefów Kuchni, będzie zapewniał posiłki wolontariuszom.

„Feeding the Future” – społeczna odpowiedzialność firmy

Zaangażowanie w akcje charytatywne to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii społecznej odpowiedzialności, realizowanej przez Sokołów. Wspólnym hasłem działań całej Grupy Danish Crown, do której firma należy, jest „Feeding the Future”.  To wielowymiarowy program, który obejmuje między innymi zrównoważoną produkcję żywności, dobre relacje z pracownikami i partnerami, propagowanie zdrowego stylu życia, proekologiczne inwestycje i technologie. W działaniach związanych z ochroną środowiska, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, Sokołów ogranicza wpływ produkcji na przyrodę i otoczenie. Tylko w ubiegłym roku firma zmniejszyła zużycie gazu o 250 000 m3, zużycie energii o 1 600 MWh, zużycie wody o ok. 12 000 m3, a zużycie opakowań kartonowych o 800 000 sztuk. Przy sześciu sokołowskich zakładach zamontowano instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Instalacje te zapewniają redukcję emisji CO2 o około 200 ton rocznie.

Sokołów realizuje też działania, których celem jest promowanie idei „zero waste”, między innymi poprzez współpracę z aplikacją Too Good To Go. W minionym roku producent uratował przed zmarnowaniem ponad 8 000 kg żywności, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2 o ok. 18 ton.  

Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. Prowadzi liczne akcje pomocowe, współpracując z lokalnymi organizacjami pozarządowymi oraz samorządowymi. Firma sponsoruje także miejscowe drużyny sportowe.

Sokołów realizuje ponadto liczne aktywności w zakresie edukacji na temat pełnowartościowej diety i zdrowego trybu życia. Te działania w szczególny sposób są kierowane do dzieci i młodzieży – to m.in. turniej piłki nożnej Sokoliki Cup, a także cykl spotkań i treningów Marcin Gortat Camp, którego firma jest wieloletnim partnerem. Szerokie działania edukacyjne są prowadzone również w Akademii Qulinarnej Sokołów, gdzie regularnie odbywają się warsztaty kulinarne. Dzięki współpracy z dziennikarzami, influencerami, szefami kuchni oraz ekspertami z dziedziny dietetyki, firma zapewnia dostęp do aktualnej i ciekawej wiedzy na temat zasad zdrowej diety i aktualnych trendów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.