Komunikaty PR

Sokołów gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

2024-01-26  |  15:55
Biuro prasowe

Sokołów wspiera WOŚP

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już po raz 32. połączy miliony darczyńców w całej Polsce i poza jej granicami. Mottem tegorocznej akcji jest hasło: „Tu wszystko gra OK!”, a zebrane podczas niej środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc na oddziałach pulmunologicznych dla dzieci i dorosłych.

Firma Sokołów, która zgodnie ze swoją strategią społecznej odpowiedzialności, od lat czynnie wspiera tę wyjątkową akcję, angażuje się także w tegoroczny finał. Wiele działań pomocowych będzie realizowanych przez poszczególne oddziały Grupy. W Sokołowie Podlaskim firma Sokołów jest Sponsorem Głównym sztabu i jak co roku zapewni atrakcyjne gadżety. W Kole Sokołów został Sponsorem Strategicznym biegu „Policz się z cukrzycą”, którego idea doskonale wpisuje się również w filozofię prozdrowotnej edukacji prowadzonej przez firmę. W Tarnowie, w sobotę przed wielkim finałem, Sokołów zorganizuje turniej piłki nożnej halowej, połączony ze zbiórką pieniędzy na rzecz WOŚP. W rozgrywkach wezmą udział drużyny z sokołowskich oddziałów w Tarnowie i Dębicy, a także Policja, Straż Pożarna oraz Służba Więzienna. W dniu finału firma rozdawać będzie wolontariuszom ciepłą zupę, a podczas „światełka do nieba” na tarnowskim rynku usmaży i wyda 1000 burgerów. W Jarosławiu Sokołów przekaże produkty na potrzeby wolontariuszy, zaś zakład w Osiu będzie wspierać lokalne sztaby w Osiu i Jeżewie. W warszawskim sztabie głównym, w Restauracji Mistrzów, Sokołów wspólnie z Klubem Szefów Kuchni, będzie zapewniał posiłki wolontariuszom.

„Feeding the Future” – społeczna odpowiedzialność firmy

Zaangażowanie w akcje charytatywne to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii społecznej odpowiedzialności, realizowanej przez Sokołów. Wspólnym hasłem działań całej Grupy Danish Crown, do której firma należy, jest „Feeding the Future”.  To wielowymiarowy program, który obejmuje między innymi zrównoważoną produkcję żywności, dobre relacje z pracownikami i partnerami, propagowanie zdrowego stylu życia, proekologiczne inwestycje i technologie. W działaniach związanych z ochroną środowiska, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, Sokołów ogranicza wpływ produkcji na przyrodę i otoczenie. Tylko w ubiegłym roku firma zmniejszyła zużycie gazu o 250 000 m3, zużycie energii o 1 600 MWh, zużycie wody o ok. 12 000 m3, a zużycie opakowań kartonowych o 800 000 sztuk. Przy sześciu sokołowskich zakładach zamontowano instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Instalacje te zapewniają redukcję emisji CO2 o około 200 ton rocznie.

Sokołów realizuje też działania, których celem jest promowanie idei „zero waste”, między innymi poprzez współpracę z aplikacją Too Good To Go. W minionym roku producent uratował przed zmarnowaniem ponad 8 000 kg żywności, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2 o ok. 18 ton.  

Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. Prowadzi liczne akcje pomocowe, współpracując z lokalnymi organizacjami pozarządowymi oraz samorządowymi. Firma sponsoruje także miejscowe drużyny sportowe.

Sokołów realizuje ponadto liczne aktywności w zakresie edukacji na temat pełnowartościowej diety i zdrowego trybu życia. Te działania w szczególny sposób są kierowane do dzieci i młodzieży – to m.in. turniej piłki nożnej Sokoliki Cup, a także cykl spotkań i treningów Marcin Gortat Camp, którego firma jest wieloletnim partnerem. Szerokie działania edukacyjne są prowadzone również w Akademii Qulinarnej Sokołów, gdzie regularnie odbywają się warsztaty kulinarne. Dzięki współpracy z dziennikarzami, influencerami, szefami kuchni oraz ekspertami z dziedziny dietetyki, firma zapewnia dostęp do aktualnej i ciekawej wiedzy na temat zasad zdrowej diety i aktualnych trendów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.