Komunikaty PR

Sokołów gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

2024-01-26  |  15:55
Biuro prasowe

Sokołów wspiera WOŚP

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już po raz 32. połączy miliony darczyńców w całej Polsce i poza jej granicami. Mottem tegorocznej akcji jest hasło: „Tu wszystko gra OK!”, a zebrane podczas niej środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc na oddziałach pulmunologicznych dla dzieci i dorosłych.

Firma Sokołów, która zgodnie ze swoją strategią społecznej odpowiedzialności, od lat czynnie wspiera tę wyjątkową akcję, angażuje się także w tegoroczny finał. Wiele działań pomocowych będzie realizowanych przez poszczególne oddziały Grupy. W Sokołowie Podlaskim firma Sokołów jest Sponsorem Głównym sztabu i jak co roku zapewni atrakcyjne gadżety. W Kole Sokołów został Sponsorem Strategicznym biegu „Policz się z cukrzycą”, którego idea doskonale wpisuje się również w filozofię prozdrowotnej edukacji prowadzonej przez firmę. W Tarnowie, w sobotę przed wielkim finałem, Sokołów zorganizuje turniej piłki nożnej halowej, połączony ze zbiórką pieniędzy na rzecz WOŚP. W rozgrywkach wezmą udział drużyny z sokołowskich oddziałów w Tarnowie i Dębicy, a także Policja, Straż Pożarna oraz Służba Więzienna. W dniu finału firma rozdawać będzie wolontariuszom ciepłą zupę, a podczas „światełka do nieba” na tarnowskim rynku usmaży i wyda 1000 burgerów. W Jarosławiu Sokołów przekaże produkty na potrzeby wolontariuszy, zaś zakład w Osiu będzie wspierać lokalne sztaby w Osiu i Jeżewie. W warszawskim sztabie głównym, w Restauracji Mistrzów, Sokołów wspólnie z Klubem Szefów Kuchni, będzie zapewniał posiłki wolontariuszom.

„Feeding the Future” – społeczna odpowiedzialność firmy

Zaangażowanie w akcje charytatywne to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii społecznej odpowiedzialności, realizowanej przez Sokołów. Wspólnym hasłem działań całej Grupy Danish Crown, do której firma należy, jest „Feeding the Future”.  To wielowymiarowy program, który obejmuje między innymi zrównoważoną produkcję żywności, dobre relacje z pracownikami i partnerami, propagowanie zdrowego stylu życia, proekologiczne inwestycje i technologie. W działaniach związanych z ochroną środowiska, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, Sokołów ogranicza wpływ produkcji na przyrodę i otoczenie. Tylko w ubiegłym roku firma zmniejszyła zużycie gazu o 250 000 m3, zużycie energii o 1 600 MWh, zużycie wody o ok. 12 000 m3, a zużycie opakowań kartonowych o 800 000 sztuk. Przy sześciu sokołowskich zakładach zamontowano instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Instalacje te zapewniają redukcję emisji CO2 o około 200 ton rocznie.

Sokołów realizuje też działania, których celem jest promowanie idei „zero waste”, między innymi poprzez współpracę z aplikacją Too Good To Go. W minionym roku producent uratował przed zmarnowaniem ponad 8 000 kg żywności, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2 o ok. 18 ton.  

Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. Prowadzi liczne akcje pomocowe, współpracując z lokalnymi organizacjami pozarządowymi oraz samorządowymi. Firma sponsoruje także miejscowe drużyny sportowe.

Sokołów realizuje ponadto liczne aktywności w zakresie edukacji na temat pełnowartościowej diety i zdrowego trybu życia. Te działania w szczególny sposób są kierowane do dzieci i młodzieży – to m.in. turniej piłki nożnej Sokoliki Cup, a także cykl spotkań i treningów Marcin Gortat Camp, którego firma jest wieloletnim partnerem. Szerokie działania edukacyjne są prowadzone również w Akademii Qulinarnej Sokołów, gdzie regularnie odbywają się warsztaty kulinarne. Dzięki współpracy z dziennikarzami, influencerami, szefami kuchni oraz ekspertami z dziedziny dietetyki, firma zapewnia dostęp do aktualnej i ciekawej wiedzy na temat zasad zdrowej diety i aktualnych trendów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.