Sokołów S.A. z nowym Prezesem Zarządu
Zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Sokołów S.A. oznacza koniec pewnej ery, ponieważ obecny Prezes Bogusław Miszczuk kierował firmą przez ostatnie 22 lata. Swoją karierę w Sokołowie rozpoczął 50 lat temu jako praktykant. Dzięki ciężkiej pracy, ambicji i chęci nieustannego rozwoju, piął się po szczeblach kariery. Przeszedł kolejne stanowiska w dziale produkcji, zdobywając cenne doświadczenie i wiedzę. Następnie awansował do pionu handlu i marketingu, gdzie również osiągał sukcesy. W 2001 roku został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu Sokołów S.A.
Pod jego kierownictwem, Sokołów dynamicznie się rozwijał i umacniał swoją pozycję. - Najbardziej jestem dumny z tego, że po 22 latach piastowania przeze mnie funkcji prezesa, firma jest prawie 10 razy większa niż w momencie, w którym ją przejmowałem – mówi Bogusław Miszczuk. - To wszystko dzięki ludziom, których potrafiłem skupić wokół siebie. Zarząd złożony z profesjonalistów otaczał się najwyższej klasy specjalistami na każdym poziomie, a praca zaangażowanej i niezwodnej załogi przyniosła takie efekty, że Sokołów stał się najsilniejszą i najbardziej rozpoznawalną marką na rynku.
W 2001 roku do Grupy Sokołów należało 5 oddziałów, natomiast obecnie dysponuje ona 8 nowoczesnymi zakładami. Nastąpił również znaczący wzrost zatrudnienia – od ok. 4,5 tysiąca osób w 2001 roku do ok. 9,5 tysiąca w roku 2023. Wartość sprzedaży w ciągu tych 22 lat wzrosła o 872%. Warto też podkreślić znaczący rozwój dystrybucji i sprzedaży detalicznej – od 6 centrów dystrybucji i 18 sklepów w 2001 roku, do 39 centrów dystrybucji i 300 sklepów w 2023 roku. W ten sposób Sokołów stał się liderem w Polsce pod względem dystrybucji i sprzedaży detalicznej.
W związku z przejściem Bogusława Miszczuka na emeryturę, międzynarodowa agencja rekrutacyjna przeprowadziła konkurs na stanowisko Prezesa firmy Sokołów. W jego wyniku, decyzją Zarządu Grupy Danish Crown, do której firma Sokołów należy, nowym Prezesem Zarządu Sokołów S.A. został mianowany Przemysław Gostkiewicz.
Na początku kariery Przemysław Gostkiewicz pracował dla firmy P&G. Następnie piastował różne stanowiska wysokiego szczebla w globalnych korporacjach, takich jak Danone i SC Johnson. W 2022 roku został wybrany na stanowisko CEO w firmie Bakoma. Jego bogate doświadczenie zawodowe obejmuje zarówno rynki krajowe, jak i międzynarodowe, co czyni go doświadczonym liderem w świecie handlu.
Pracę w nowej roli w firmie Sokołów rozpocznie 1 listopada.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.