Sokołów Solidnym Pracodawcą
Bezpieczeństwo i stabilność
Celem konkursu „Solidny Pracodawca Roku 2020” jest wyłonienie najlepszych pracodawców w Polsce. Kapituła Konkursowa dokonuje weryfikacji działań firmy w wielu obszarach. Konieczne do spełnienia wymogi obejmują m.in. odpowiednie warunki pracy i socjalne oraz terminowość wypłat. „Solidni Pracodawcy” muszą ponadto wykazać się dobrze prowadzoną polityką rozwoju pracowników, inwestycjami w podnoszenie ich kwalifikacji, programami motywacyjnymi, ścieżką kariery i awansu.
Sokołów zdobył to ważne wyróżnienie czwarty rok z rzędu. – Czujemy ogromną radość i satysfakcję z przyznania nam już po raz czwarty tytułu „Solidnego Pracodawcy” – mówi Sylwia Miszczuk, Dyrektor ds. HR w Sokołów S.A. – Znaczenie tego wyróżnienia jest dla nas ogromne, zwłaszcza w tym trudnym, pandemicznym roku. Zdajemy sobie sprawę, iż ten czas stał się swojego rodzaju egzaminem dla pracodawców. Z wielkim zaangażowaniem podjęliśmy wszelkie możliwe działania, których celem było zapewnienie stabilności zatrudnienia oraz zwiększenie bezpieczeństwa naszych pracowników. Czujemy, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na nas jako pracodawcy, dlatego otrzymane wyróżnienie ma dla nas tak szczególną wartość.
Rozwój i motywacja
Sokołów przywiązuje niezmiennie ogromną wagę do zapewnienia jak najlepszych warunków pracownikom. Podstawowymi standardami są bezpieczne środowisko pracy, wzajemny szacunek, przyjazna atmosfera. Pracownicy Grupy mogą liczyć na wiele dodatkowych benefitów, takich jak m.in. dofinansowanie do wypoczynku, talony świąteczne, zapomogi, możliwość przystąpienia do programu Multisport i korzystania z szerokiego wachlarza usług, motywacyjny system premiowy czy pakiety opieki medycznej. – Głęboko wierzymy, że fundamentem sukcesu każdej firmy są jej pracownicy – ich wiedza, doświadczenie, zaangażowanie, ale też zadowolenie i satysfakcja z wykonywanej pracy – podkreśla Sylwia Miszczuk. – Mocno wspieramy naszych pracowników w rozwoju zawodowym, oferując wiele możliwości i narzędzi w tym zakresie. Takim programem jest m.in. „Leadership pipeline”, czyli program przywództwa na danym poziomie zarządzania dla wszystkich liderów firmie. Wdrożone zostały również zasady Grupy, których przestrzeganie stanowi solidną podstawę sukcesu firmy oraz wszystkich procesów zarówno w obszarze pracowniczym, jak i biznesowym. Sokołów jest również otwarty na ludzi młodych, wychodząc z propozycją międzynarodowego dwuletniego Graduate Programme, który doczekał się już 4. edycji i z sukcesem kształci absolwentów na przyszłych liderów. Firma współpracuje ponadto z lokalnymi szkołami średnimi i zawodowymi, dając szansę na pomoc stypendialną i przyszłą kooperację. – Cieszymy się, że wszystkie nasze działania są doceniane również przez naszych pracowników – zaznacza Sylwia Miszczuk. – Potwierdzeniem tego są wyniki corocznego badania Check, w którym osoby zatrudnione w firmie dokonują oceny jej funkcjonowania. W ubiegłorocznej edycji badania, w odniesieniu do wszystkich kluczowych obszarów, takich jak satysfakcja, motywacja, zaangażowanie, poczucie stabilności i bezpieczeństwa - osiągnęliśmy wyniki zdecydowanie wyższe w porównaniu do benchmarkingu rynkowego.
Pracodawca społecznie odpowiedzialny
Kapituła konkursu „Solidny Pracodawca” ocenia także zaangażowanie firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. - Wizja naszej firmy jest nieodłącznie związana z ambitnym zobowiązaniem w zakresie zrównoważonego rozwoju - mówi Sylwia Miszczuk. - Naszym hasłem przewodnim jest: „Razem tworzymy bardziej zrównoważoną przyszłość dla żywności”. Celem działań, które podejmujemy jest znacząca redukcja emisji gazów cieplarnianych, prowadzenie biznesu w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, włączając w to zrównoważoną hodowlę i rolnictwo, odpowiedzialną produkcję, monitorowanie zmian klimatu oraz dobrą pracę w naszej Grupie. Firma implementuje wiele innowacyjnych rozwiązań, których celem jest ograniczenie zużycia zasobów naturalnych. Sokołów inwestuje w efektywne technologie, które podnoszą wydajność i produktywność, a jednocześnie mają znikomy wpływ na środowisko. Stale ulepszana jest infrastruktura – przeprowadzane są termomodernizacje budynków i instalacji energetycznych.
Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności lokalne w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. W ubiegłym roku objął je szeroką pomocą w ramach akcji Sokołów Pomaga. We współpracy z takimi organizacjami jak Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, firma przekazała ponad 20 ton produktów żywnościowych na rzecz osób potrzebujących. Sokołów zaangażował się również w pomoc dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych przekazując sprzęt medyczny i żywność do szpitali oraz wspierając finansowo akcję Fundacji TVN na rzecz pomocy szpitalom. Standardowo firma wspiera również Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy oraz środowiska i społeczności lokalne, w których operują nasze zakłady.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.