Komunikaty PR

Sokołów Solidnym Pracodawcą

2021-04-19  |  18:00
Biuro prasowe

Bezpieczeństwo i stabilność

Celem konkursu „Solidny Pracodawca Roku 2020” jest wyłonienie najlepszych pracodawców w Polsce. Kapituła Konkursowa dokonuje weryfikacji działań firmy w wielu obszarach. Konieczne do spełnienia wymogi obejmują m.in. odpowiednie warunki pracy i socjalne oraz terminowość wypłat. „Solidni Pracodawcy” muszą ponadto wykazać się dobrze prowadzoną polityką rozwoju pracowników, inwestycjami w podnoszenie ich kwalifikacji, programami motywacyjnymi, ścieżką kariery i awansu.

Sokołów zdobył to ważne wyróżnienie czwarty rok z rzędu. – Czujemy ogromną radość i satysfakcję z przyznania nam już po raz czwarty tytułu „Solidnego Pracodawcy” – mówi Sylwia Miszczuk, Dyrektor ds. HR w Sokołów S.A. – Znaczenie tego wyróżnienia jest dla nas ogromne, zwłaszcza w tym trudnym, pandemicznym roku. Zdajemy sobie sprawę, iż ten czas stał się swojego rodzaju egzaminem dla pracodawców. Z wielkim zaangażowaniem podjęliśmy wszelkie możliwe działania, których celem było zapewnienie stabilności zatrudnienia oraz zwiększenie bezpieczeństwa naszych pracowników. Czujemy, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na nas jako pracodawcy, dlatego otrzymane wyróżnienie ma dla nas tak szczególną wartość.

Rozwój i motywacja

Sokołów przywiązuje niezmiennie ogromną wagę do zapewnienia jak najlepszych warunków pracownikom. Podstawowymi standardami są bezpieczne środowisko pracy, wzajemny szacunek, przyjazna atmosfera. Pracownicy Grupy mogą liczyć na wiele dodatkowych benefitów, takich jak m.in. dofinansowanie do wypoczynku, talony świąteczne, zapomogi, możliwość przystąpienia do programu Multisport i korzystania z szerokiego wachlarza usług, motywacyjny system premiowy czy pakiety opieki medycznej. – Głęboko wierzymy, że fundamentem sukcesu każdej firmy są jej pracownicy – ich wiedza, doświadczenie, zaangażowanie, ale też zadowolenie i satysfakcja z wykonywanej pracy – podkreśla Sylwia Miszczuk. – Mocno wspieramy naszych pracowników w rozwoju zawodowym, oferując wiele możliwości i narzędzi w tym zakresie. Takim programem jest m.in. „Leadership pipeline”, czyli program przywództwa na danym poziomie zarządzania dla wszystkich liderów firmie. Wdrożone zostały również zasady Grupy, których przestrzeganie stanowi solidną podstawę sukcesu firmy oraz wszystkich procesów zarówno w obszarze pracowniczym, jak i biznesowym. Sokołów jest również otwarty na ludzi młodych, wychodząc z propozycją międzynarodowego dwuletniego Graduate Programme, który doczekał się już 4. edycji i z sukcesem kształci absolwentów na przyszłych liderów. Firma współpracuje ponadto z lokalnymi szkołami średnimi i zawodowymi, dając szansę na pomoc stypendialną i przyszłą kooperację. – Cieszymy się, że wszystkie nasze działania są doceniane również przez naszych pracowników – zaznacza Sylwia Miszczuk. – Potwierdzeniem tego są wyniki corocznego badania Check, w którym osoby zatrudnione w firmie dokonują oceny jej funkcjonowania. W ubiegłorocznej edycji badania, w odniesieniu do wszystkich kluczowych obszarów, takich jak satysfakcja, motywacja, zaangażowanie, poczucie stabilności i bezpieczeństwa - osiągnęliśmy wyniki zdecydowanie wyższe w porównaniu do benchmarkingu rynkowego.

Pracodawca społecznie odpowiedzialny

Kapituła konkursu „Solidny Pracodawca” ocenia także zaangażowanie firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. - Wizja naszej firmy jest nieodłącznie związana z ambitnym zobowiązaniem w zakresie zrównoważonego rozwoju - mówi Sylwia Miszczuk. - Naszym hasłem przewodnim jest: „Razem tworzymy bardziej zrównoważoną przyszłość dla żywności”. Celem działań, które podejmujemy jest znacząca redukcja emisji gazów cieplarnianych, prowadzenie biznesu w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, włączając w to zrównoważoną hodowlę i rolnictwo, odpowiedzialną produkcję, monitorowanie zmian klimatu oraz dobrą pracę w naszej Grupie. Firma implementuje wiele innowacyjnych rozwiązań, których celem jest ograniczenie zużycia zasobów naturalnych. Sokołów inwestuje w efektywne technologie, które podnoszą wydajność i produktywność, a jednocześnie mają znikomy wpływ na środowisko. Stale ulepszana jest infrastruktura – przeprowadzane są termomodernizacje budynków i instalacji energetycznych.

Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności lokalne w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. W ubiegłym roku objął je szeroką pomocą w ramach akcji Sokołów Pomaga. We współpracy z takimi organizacjami jak Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, firma przekazała ponad 20 ton produktów żywnościowych na rzecz osób potrzebujących. Sokołów zaangażował się również w pomoc dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych przekazując sprzęt medyczny i żywność do szpitali oraz wspierając finansowo akcję Fundacji TVN na rzecz pomocy szpitalom. Standardowo firma wspiera również Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy oraz środowiska i społeczności lokalne, w których operują nasze zakłady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.