System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosił dziś, że piekarnie przemysłowe korzystające z nowoczesnego systemu widzenia maszynowego Zebra Aurora Design Assistant™ raportują mniej błędów podczas kontroli wizyjnej i osiągają większą wydajność na liniach produkcyjnych.
Od teraz piekarnie wyposażone w system firmy Zebra Technologies mogą za pomocą jednego tylko narzędzia prowadzić kontrolę wizyjną różnych rodzajów pieczywa. Ponadto korzystając z pomocy zrobotyzowanego uchwytu mogą również zautomatyzować kompletowanie opakowań i zwiększyć jego wydajność do 25-30 sztuk na minutę. Warto nadmienić, że urządzenie nie uszkadza opakowań ani znajdującego się w środku pieczywa. Szacuje się, że korzystanie z tego systemu pozwoliło firmom osiągnąć oszczędność kosztów sięgającą 75% względem tradycyjnych metod kontroli z użyciem kamer i precyzyjnego oświetlenia.
OEM Finland Oy – zarejestrowany przez Zebra Technologies dostawca systemów do automatyki przemysłowej specjalizujący się w zaawansowanym widzeniu maszynowym – wraz z marką KINE – fińskim dostawcą gotowych rozwiązań z zakresu robotyki dla branży żywności i napojów, logistycznej, półprzewodników i innych branż produkcyjnych – opracowali wspólnie rozwiązanie, które pozwoliło sprostać kilku wyzwaniom w jednej z przemysłowych piekarni.
Wcześniej pracownicy ręcznie wyjmowali i układali zapakowane bochenki chleba i bułki na przenośniku taśmowym. Był to jednak proces mało wydajny i podatny na błędy ze względu na nieregularne rozmiary i kształty pieczywa, co utrudniało optymalne ułożenie go na taśmociągu. Ponadto przezroczyste plastikowe opakowania odbijały refleksy świetlne, co dodatkowo utrudniało właściwe wykorzystanie czujników optycznych.
"Zdecydowaliśmy się wykorzystać system widzenia maszynowego Aurora Design Assistant firmy Zebra Technologies ze względu na jego solidność i wszechstronne możliwości. Oprogramowanie umożliwia integrację niezbędną do kontroli wizyjnej różnych rodzajów pakowanego pieczywa" – powiedział Kimmo Salonen, dyrektor ds. technologii w firmie KINE.
Nowy system składa się z programowalnego sterownika logicznego (PLC), zrobotyzowanego uchwytu, czujników 3D (ToF) i oprogramowania Aurora Design Assistant, dzięki któremu nie trzeba korzystać z wielu kamer i oświetlenia. Rozwiązanie ograniczyło również problem występowania refleksów świetlnych i dostosowania kontrastu.
"Wdrożenie systemu wizyjnego w podstawowym zakresie zajęło nam około jeden dzień" – powiedział Sami Sinisalo, specjalista ds. robotyki w KINE. – "Z kolei testowanie, regulacja, optymalizacja i kalibracja robota zajęły nam około 80 godzin. To świetny wynik i znacznie mniej czasu niż musielibyśmy poświęcić w przypadku wdrożenia nowego systemu 3D bez dostępu do wydajnego i przyjaznego dla użytkownika oprogramowania".
Kamera została umieszczona nad taśmociągiem, a schematy kontroli zaprogramowano w Aurora Design Assistant. Kamera rejestruje do 30 klatek na sekundę, generując model powierzchni chleba w postaci chmury punktów składającej się z ponad 300 000 współrzędnych XYZ. Pozyskane dane są przesyłane do Aurora Design Assistant, który przekształca je w mapę głębi, a następnie poddaje ją analizie i za pomocą oprogramowania wizyjnego 2D określa miejsca chwytu dla robota.
"Środowiska produkcyjne charakteryzujące się wysokimi normami jakości i korzystające z bardzo różnych komponentów oraz gotowych produktów potrzebują wydajnych systemów widzenia maszynowego, aby osiągnąć oczekiwane wyniki" – powiedział Jason MacDonald, Senior Account Manager, Machine Vision EMEA, Zebra Technologies. – "Wydajny system widzenia maszynowego Aurora firmy Zebra Technologies zwiększa postęp w branży przemysłowej i pomaga radzić sobie z problemami związanymi z korzystaniem ze starszych systemów, z którymi borykają się klienci i konstruktorzy maszyn".

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.