Traysealer QX-500 – rewolucja w technologii zgrzewania tacek
Ishida Europe wprowadza na rynek traysealer - nowy model stanowi przełom zarówno pod względem wydajności, jak i korzyści dla środowiska.
QX-500 został opracowany w oparciu o szczegółowe informacje zwrotne, jakie globalni klienci i partnerzy przekazywali Ishidzie W efekcie powstał kompaktowy traysealer, który łatwo dopasować zarówno do nowych jak i istniejących linii pakowania. Nowy model łączy w sobie doskonałą jakość zgrzewu i wysoką przepustowość, co ułatwia firmom realizację celów związanych w zakresie zrównoważonego rozwoju.
QX-500 zapewnia 66% wzrost prędkości cyklu, 44% redukcję masy, 46% redukcję rozmiaru i 50% redukcję zużycia energii. Oznacza to, że nowy traysealer pozwala znacząco zmniejszyć ilość strat produktowych i zapewnia skokową zmianę wydajności - podaje Ishida.
Traysealer Ishida oferuje wiele opcji wysokiej jakości zgrzewania— samo zgrzewanie, pakowanie próżniowe z przepłukiwaniem gazem, pakowanie w atmosferze ochronnej MAP, pakowanie w folię stretch i skinpack — w szerokim zakresie wzorów i materiałów tacek, w tym tacek wykonanych z tworzyw sztucznych, kartonu, a także nadających się do recyklingu oraz innowacyjnych formatów folii papierowych, aby wspierać stosowanie zrównoważonych opakowań. W przypadku tylko zgrzewania, nowy traysealer jest w stanie wykonywać do 25 cykli na minutę. W przypadku pakowania map prędkość wynosi 17 cykli na minutę. Model jest dostępny ze zintegrowanym systemem kodowania folii, mieszania gazów i zintegrowanym systemem próżniowym.
„Globalny rynek żywności pozostaje niezwykle konkurencyjny, a firmy każdego dnia muszą stawiać czoła wielu wyzwaniom” — powiedziała Tara O’Connor, product manager w Ishida Europe, odpowiedzialna za traysealery. „Dzięki wartościowym rozmowom z naszymi klientami i partnerami byliśmy w stanie w pełni zrozumieć ich wymagania związane z procesem zgrzewania tacek. Model QX500 został zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować wydajność i przepustowość linii, bez uszczerbku na jakości produktu lub opakowania i przy jednoczesnym zminimalizowaniu wpływu produkcji na środowisko."
Oprócz wysokiej wydajności, QX-500 zawiera nowy system Ishidy "IntelliSeal" (technologia zgłoszona do opatentowania), który zapewnia doskonałą integralność zgrzewu. Wpływa to na przedłużenie okresu przydatności produktu do spożycia, zapewniając jednocześnie łatwość otwierania dla użytkownika końcowego. System stale mierzy siłę z jaką traysealer zgrzewa tacki, aby zoptymalizować ciśnienie, temperaturę i czas dla każdego cyklu. Dzięki temu QX-500 może dostosować się do każdego formatu opakowania, gwarantując najwyższą jakość, spójność i integralność opakowania.
Unikalny system umożliwia wymianę narzędzi w ciągu 10 minut, bez konieczności stosowania dodatkowego sprzętu do obsługi ręcznej. Nowy system podawania i przenoszenia tacek w sposób bezkonkurencyjnie płynny obsługuje się zarówno z tackami jak i z produktem, zapewniając maksymalną dokładność zgrzewania i przenoszenie produktów bez rozlewania.
Na etapie projektowania QX-500, dla każdego elementu maszyny został indywidualnie obliczony ślad węglowy, w razie potrzeby wybrano także alternatywne materiały, k†óre wpływają na zmniejszenie wpływu na środowisko. Zastosowanie wysoce wydajnej technologii serwomotorów minimalizuje zużycie energii i koszty eksploatacji. QX-500 monitoruje też zużycie energii podczas produkcji, aby upewnić się, że działa na ustawieniach zapewniających największą energooszczędność.
Kolejnym zidentyfikowanym przez Ishidę wyzwaniem było dostosowanie nowego modelu do dostępnych przestrzeni zakładowych. Dodatkowym celem projektu QX-500 stało się zmniejszenie rozmiaru i wagi wszystkich głównych podsystemów traysealera, aby zapewnić wysoką wydajność przy minimalnej powierzchni zajmowanej przez maszynę. Pozwala to firmom uzyskać wysoki zwrot z inwestycji na często ograniczonej powierzchni.
Stworzenie pełnowymiarowej makiety maszyny na wczesnym etapie jej rozwoju zaowocowało rozwiązaniami poprawiającymi dostęp do maszyny i usprawniającymi poruszanie się wokół niej. Usprawniono również usługi tras serwisowych i wdrożenie głównych operacji konserwacyjnych.
Ponieważ długoterminowa niezawodność, dla każdej operacji zgrzewania tacek, jest niezbędna, wszystkie platformy technologiczne dla QX-500 zostały przetestowane na 17 milionach cykli, co odpowiada wielu latom pracy linii produkcyjnej. Co 1 milion cykli platformy były sprawdzane. Nadal działają, na bieżąco dostarczając informacji umożliwiających Ishidzie dalsze ulepszenia, np. te dotyczące oferty konserwacji predykcyjnej i zapobiegawczej.
Źródło: ishidaeurope.pl

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.