Komunikaty PR

Uber Eats już czwarty rok w Polsce!

2021-03-30  |  13:15
Biuro prasowe
Do pobrania I-Grafika ( 0.76 MB )

4 lata, 44 miasta, ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki. Z okazji czwartych urodzin Uber Eats nie tylko przedstawił imponujące liczby, lecz także podsumował kolejny rok w Polsce. I choć był on bogaty w zmiany, nowości i konieczność przystosowania się do nowej rzeczywistości, coś pozostało bez zmian - cheeseburger jest wciąż najchętniej zamawianą potrawą przez Polaków. 

Rok 2020 był rekordowy pod wieloma względami. Tylko w tym okresie Uber Eats zdecydował się uruchomić platformę w 18 nowych miastach, umożliwiając sprawne realizowanie zamówień w dostawie z ponad 6000 restauracji. Dodatkowo na platformie pojawiła się możliwość zamawiania zakupów. W efekcie aplikacja Uber Eats została pobrana przez prawie 1 mln nowych użytkowników, a całkowita liczba zamówień wzrosła ponad dwukrotnie. 

Stali w uczuciach... do burgerów

Według analiz Uber Eats w ostatnim roku największą popularnością cieszyły się burgery oraz dania z kurczakiem. Cheeseburger broni pozycji lidera już kolejny rok z rzędu, a kurczak dostępny jest właściwie w każdej odsłonie: z sosem bbq, tikka masala, z rożna, w kubełku czy jako najpopularniejszy dodatek do pad thaia. Dania bezmięsne powoli, ale konsekwentnie podbijają podniebienia użytkowników i wpisują się w globalne trendy związane z kuchnią roślinną. 

Naturalnie nie można zapominać o pizzy - przedstawicielce kuchni włoskiej, która niepodzielnie króluje wśród najchętniej wyszukiwanych kategorii. Co ciekawe, według danych Uber Eats Polacy chętniej wybierają pizzę capricciosę, pozostawiając pepperoni na drugim miejscu.

Warto również wspomnieć o prawdziwych rekordzistach 2020 roku. Największe jednorazowe zamówienie pod kątem liczby dań zawierało 120 pozycji. 

PoMoc

Rok 2020 został zdominowany przez pandemię i zmienił nie tylko nasze codzienne nawyki, lecz także świat, który do tej pory znaliśmy. Branża gastronomiczna, mimo że sama odczuwa skutki pandemii, aktywnie wspierała potrzebujących. Dzięki sprawnej współpracy z partnerami akcji, dostawcy Uber Eats doręczyli kilkadziesiąt tysięcy darmowych posiłków personelowi medycznemu w ramach inicjatywy #WzywamyPosiłki. 

Restauracje poszukiwały nowych możliwości dotarcia do klientów, a Uber Eats wprowadził szereg ułatwień dla branży gastronomicznej, takich jak możliwość bezkontaktowej dostawy, wypłaty dzienne dla restauracji czy okresowe zniesienie opłat aktywacyjnych. Coraz większym zainteresowaniem cieszyły się nowe koncepty. Obecnie za pośrednictwem Uber Eats można zamówić dania z ponad 400 wirtualnych restauracji.

Inwestycje i wsparcie rynku

W trudnym 2020 roku Uber Eats zainwestował w uruchomienie swojej usługi w 18 nowych miastach, zapewnienie bezpieczeństwa kurierom w trakcie dostaw oraz zwrot za zakup środków ochrony osobistej. Firma czasowo zrezygnowała z opłat od korzystania z platformy w przypadku zamówień na wynos oraz skróciła proces dołączania do platformy dla nowych partnerów restauracyjnych do 48 godzin. Dodatkowo Uber Eats przeznaczył również środki na promocję oraz obsługę współpracujących lokali, a także przeszkolenie nowych dostawców. Znaczna część opłat  pobranych od restauracji z tytułu partnerstwa z platformą trafiła do kurierów, którzy niestrudzenie obsługiwali klientów w całej Polsce. 

Hot dog, kawa i papier toaletowy z dostawą

Ważnym kamieniem milowym dla Uber Eats było rozszerzenie oferty o dostawy zakupów. Według analiz wśród dostępnych artykułów Polacy najchętniej zamawiają: napoje gazowane, kawę, lody oraz hot dogi... ale w sytuacjach podbramkowych kurier przywiezie też papier toaletowy, maseczki oraz bułki. 

Bohaterowie bez peleryn

Kiedy świat się zatrzymał, ta grupa nie zwalniała tempa. Gdyby zsumować wszystkie dostawy wykonane przez kurierów korzystających z aplikacji Uber Eats, można by okrążyć Ziemię blisko 525 razy! W samej Warszawie kurierzy pokonali ponad 10 mln kilometrów, żeby dostarczyć zamówienia w średnim czasie 30 minut. Nieco krócej na wyczekiwane dania czekali mieszkańcy Białegostoku. Tam średni czas dostawy wyniósł 27 minut.

Mimo że wizerunek kuriera kojarzy się z mężczyzną, coraz częściej zamówienia dostarczają też panie. Najpopularniejszym imieniem wśród kurierek jest Anna. Jeśli zamówienie dowozi mężczyzna, najpewniej będzie to Oleksandr.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.