Komunikaty PR

Uber Eats już czwarty rok w Polsce!

2021-03-30  |  13:15
Biuro prasowe
Do pobrania I-Grafika ( 0.76 MB )

4 lata, 44 miasta, ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki. Z okazji czwartych urodzin Uber Eats nie tylko przedstawił imponujące liczby, lecz także podsumował kolejny rok w Polsce. I choć był on bogaty w zmiany, nowości i konieczność przystosowania się do nowej rzeczywistości, coś pozostało bez zmian - cheeseburger jest wciąż najchętniej zamawianą potrawą przez Polaków. 

Rok 2020 był rekordowy pod wieloma względami. Tylko w tym okresie Uber Eats zdecydował się uruchomić platformę w 18 nowych miastach, umożliwiając sprawne realizowanie zamówień w dostawie z ponad 6000 restauracji. Dodatkowo na platformie pojawiła się możliwość zamawiania zakupów. W efekcie aplikacja Uber Eats została pobrana przez prawie 1 mln nowych użytkowników, a całkowita liczba zamówień wzrosła ponad dwukrotnie. 

Stali w uczuciach... do burgerów

Według analiz Uber Eats w ostatnim roku największą popularnością cieszyły się burgery oraz dania z kurczakiem. Cheeseburger broni pozycji lidera już kolejny rok z rzędu, a kurczak dostępny jest właściwie w każdej odsłonie: z sosem bbq, tikka masala, z rożna, w kubełku czy jako najpopularniejszy dodatek do pad thaia. Dania bezmięsne powoli, ale konsekwentnie podbijają podniebienia użytkowników i wpisują się w globalne trendy związane z kuchnią roślinną. 

Naturalnie nie można zapominać o pizzy - przedstawicielce kuchni włoskiej, która niepodzielnie króluje wśród najchętniej wyszukiwanych kategorii. Co ciekawe, według danych Uber Eats Polacy chętniej wybierają pizzę capricciosę, pozostawiając pepperoni na drugim miejscu.

Warto również wspomnieć o prawdziwych rekordzistach 2020 roku. Największe jednorazowe zamówienie pod kątem liczby dań zawierało 120 pozycji. 

PoMoc

Rok 2020 został zdominowany przez pandemię i zmienił nie tylko nasze codzienne nawyki, lecz także świat, który do tej pory znaliśmy. Branża gastronomiczna, mimo że sama odczuwa skutki pandemii, aktywnie wspierała potrzebujących. Dzięki sprawnej współpracy z partnerami akcji, dostawcy Uber Eats doręczyli kilkadziesiąt tysięcy darmowych posiłków personelowi medycznemu w ramach inicjatywy #WzywamyPosiłki. 

Restauracje poszukiwały nowych możliwości dotarcia do klientów, a Uber Eats wprowadził szereg ułatwień dla branży gastronomicznej, takich jak możliwość bezkontaktowej dostawy, wypłaty dzienne dla restauracji czy okresowe zniesienie opłat aktywacyjnych. Coraz większym zainteresowaniem cieszyły się nowe koncepty. Obecnie za pośrednictwem Uber Eats można zamówić dania z ponad 400 wirtualnych restauracji.

Inwestycje i wsparcie rynku

W trudnym 2020 roku Uber Eats zainwestował w uruchomienie swojej usługi w 18 nowych miastach, zapewnienie bezpieczeństwa kurierom w trakcie dostaw oraz zwrot za zakup środków ochrony osobistej. Firma czasowo zrezygnowała z opłat od korzystania z platformy w przypadku zamówień na wynos oraz skróciła proces dołączania do platformy dla nowych partnerów restauracyjnych do 48 godzin. Dodatkowo Uber Eats przeznaczył również środki na promocję oraz obsługę współpracujących lokali, a także przeszkolenie nowych dostawców. Znaczna część opłat  pobranych od restauracji z tytułu partnerstwa z platformą trafiła do kurierów, którzy niestrudzenie obsługiwali klientów w całej Polsce. 

Hot dog, kawa i papier toaletowy z dostawą

Ważnym kamieniem milowym dla Uber Eats było rozszerzenie oferty o dostawy zakupów. Według analiz wśród dostępnych artykułów Polacy najchętniej zamawiają: napoje gazowane, kawę, lody oraz hot dogi... ale w sytuacjach podbramkowych kurier przywiezie też papier toaletowy, maseczki oraz bułki. 

Bohaterowie bez peleryn

Kiedy świat się zatrzymał, ta grupa nie zwalniała tempa. Gdyby zsumować wszystkie dostawy wykonane przez kurierów korzystających z aplikacji Uber Eats, można by okrążyć Ziemię blisko 525 razy! W samej Warszawie kurierzy pokonali ponad 10 mln kilometrów, żeby dostarczyć zamówienia w średnim czasie 30 minut. Nieco krócej na wyczekiwane dania czekali mieszkańcy Białegostoku. Tam średni czas dostawy wyniósł 27 minut.

Mimo że wizerunek kuriera kojarzy się z mężczyzną, coraz częściej zamówienia dostarczają też panie. Najpopularniejszym imieniem wśród kurierek jest Anna. Jeśli zamówienie dowozi mężczyzna, najpewniej będzie to Oleksandr.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.