Uber Eats już czwarty rok w Polsce!
4 lata, 44 miasta, ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki. Z okazji czwartych urodzin Uber Eats nie tylko przedstawił imponujące liczby, lecz także podsumował kolejny rok w Polsce. I choć był on bogaty w zmiany, nowości i konieczność przystosowania się do nowej rzeczywistości, coś pozostało bez zmian - cheeseburger jest wciąż najchętniej zamawianą potrawą przez Polaków.
Rok 2020 był rekordowy pod wieloma względami. Tylko w tym okresie Uber Eats zdecydował się uruchomić platformę w 18 nowych miastach, umożliwiając sprawne realizowanie zamówień w dostawie z ponad 6000 restauracji. Dodatkowo na platformie pojawiła się możliwość zamawiania zakupów. W efekcie aplikacja Uber Eats została pobrana przez prawie 1 mln nowych użytkowników, a całkowita liczba zamówień wzrosła ponad dwukrotnie.
Stali w uczuciach... do burgerów
Według analiz Uber Eats w ostatnim roku największą popularnością cieszyły się burgery oraz dania z kurczakiem. Cheeseburger broni pozycji lidera już kolejny rok z rzędu, a kurczak dostępny jest właściwie w każdej odsłonie: z sosem bbq, tikka masala, z rożna, w kubełku czy jako najpopularniejszy dodatek do pad thaia. Dania bezmięsne powoli, ale konsekwentnie podbijają podniebienia użytkowników i wpisują się w globalne trendy związane z kuchnią roślinną.
Naturalnie nie można zapominać o pizzy - przedstawicielce kuchni włoskiej, która niepodzielnie króluje wśród najchętniej wyszukiwanych kategorii. Co ciekawe, według danych Uber Eats Polacy chętniej wybierają pizzę capricciosę, pozostawiając pepperoni na drugim miejscu.
Warto również wspomnieć o prawdziwych rekordzistach 2020 roku. Największe jednorazowe zamówienie pod kątem liczby dań zawierało 120 pozycji.
PoMoc
Rok 2020 został zdominowany przez pandemię i zmienił nie tylko nasze codzienne nawyki, lecz także świat, który do tej pory znaliśmy. Branża gastronomiczna, mimo że sama odczuwa skutki pandemii, aktywnie wspierała potrzebujących. Dzięki sprawnej współpracy z partnerami akcji, dostawcy Uber Eats doręczyli kilkadziesiąt tysięcy darmowych posiłków personelowi medycznemu w ramach inicjatywy #WzywamyPosiłki.
Restauracje poszukiwały nowych możliwości dotarcia do klientów, a Uber Eats wprowadził szereg ułatwień dla branży gastronomicznej, takich jak możliwość bezkontaktowej dostawy, wypłaty dzienne dla restauracji czy okresowe zniesienie opłat aktywacyjnych. Coraz większym zainteresowaniem cieszyły się nowe koncepty. Obecnie za pośrednictwem Uber Eats można zamówić dania z ponad 400 wirtualnych restauracji.
Inwestycje i wsparcie rynku
W trudnym 2020 roku Uber Eats zainwestował w uruchomienie swojej usługi w 18 nowych miastach, zapewnienie bezpieczeństwa kurierom w trakcie dostaw oraz zwrot za zakup środków ochrony osobistej. Firma czasowo zrezygnowała z opłat od korzystania z platformy w przypadku zamówień na wynos oraz skróciła proces dołączania do platformy dla nowych partnerów restauracyjnych do 48 godzin. Dodatkowo Uber Eats przeznaczył również środki na promocję oraz obsługę współpracujących lokali, a także przeszkolenie nowych dostawców. Znaczna część opłat pobranych od restauracji z tytułu partnerstwa z platformą trafiła do kurierów, którzy niestrudzenie obsługiwali klientów w całej Polsce.
Hot dog, kawa i papier toaletowy z dostawą
Ważnym kamieniem milowym dla Uber Eats było rozszerzenie oferty o dostawy zakupów. Według analiz wśród dostępnych artykułów Polacy najchętniej zamawiają: napoje gazowane, kawę, lody oraz hot dogi... ale w sytuacjach podbramkowych kurier przywiezie też papier toaletowy, maseczki oraz bułki.
Bohaterowie bez peleryn
Kiedy świat się zatrzymał, ta grupa nie zwalniała tempa. Gdyby zsumować wszystkie dostawy wykonane przez kurierów korzystających z aplikacji Uber Eats, można by okrążyć Ziemię blisko 525 razy! W samej Warszawie kurierzy pokonali ponad 10 mln kilometrów, żeby dostarczyć zamówienia w średnim czasie 30 minut. Nieco krócej na wyczekiwane dania czekali mieszkańcy Białegostoku. Tam średni czas dostawy wyniósł 27 minut.
Mimo że wizerunek kuriera kojarzy się z mężczyzną, coraz częściej zamówienia dostarczają też panie. Najpopularniejszym imieniem wśród kurierek jest Anna. Jeśli zamówienie dowozi mężczyzna, najpewniej będzie to Oleksandr.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.