Unilever inwestuje blisko 90 mln zł w fabrykę w Poznaniu
Unilever, jeden z największych światowych graczy rynku FMCG, rozbudowuje swoją fabrykę w Poznaniu i zwiększa produkcję. Inwestycja o wartości blisko 90 milionów złotych ruszy jeszcze w tym roku.
W ramach inwestycji powstanie nowa linia produkcyjna, która pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych kategorii ramen dla marek Knorr, Unox oraz Amino. Pełna automatyzacja pozwoli na wydajność na poziomie 600 tys. opakowań na dobę. Nowe produkty będą dystrybuowane w Polsce, a także Holandii, na Węgrzech oraz w wybranych innych krajach europejskich.
Fabryka w Poznaniu to jedna z trzech fabryk Unilevera zlokalizowanych w Polsce. Jednocześnie to kluczowy dla Europy zakład produkcyjny należący do spożywczej części biznesu (Nutrition Bussines Group) firmy, produkujący największy tonaż spośród fabryk na kontynencie - średnio 10 tys. ton produktów miesięcznie.
Inwestycja w Poznaniu pomoże nam w dalszym ciągu odpowiadać na rosnące wymagania europejskiego rynku. Co więcej, również nasz polski biznes spożywczy umacnia swoją pozycję – mówi Hanneke Faber Nutrition President w Unilever.
Nasza poznańska fabryka jest jednym z największych zakładów produkujących żywność w Unilever. Dziś piszemy następny rozdział w jej historii. Dzięki kolejnym inwestycjom będziemy mogli jeszcze efektywniej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i nadal rozwijać nasz biznes – dodaje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki Unilever.
Inwestycja powstanie zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi, pozwalającymi m.in. na optymalizację zużycia energii elektrycznej i wody. Zapewni również wysoką efektywność procesu produkcyjnego.
Dodatkowo, w ramach większego planu inwestycyjnego, Unilever będzie wdrażać na terenie fabryki najnowsze innowacje technologiczne, m.in. zwiększoną automatyzację procesów, inteligentne magazyny czy też wykorzystanie zrównoważonej energii.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.