Unilever udostępni branży lodowej swoje patenty, by zmniejszyć emisje CO2
Unilever udzieli branży bezpłatnej, niewyłącznej licencji na 12 patentów na modyfikację receptur lodów. Dostęp do nich pomoże innym producentom przeformułować składy lodów tak, by pozostały stabilne w wyższej temperaturze zamrażarki wynoszącej -12 st. C., zamiast obecnego standardu branżowego wynoszącego -18 st. C. Celem udostępnienia patentów innym producentom lodów jest to, aby branża na całym świecie mogła wykorzystywać bardziej energooszczędne zamrażarki.
W ubiegłym roku Unilever ogłosił, że podniesie temperaturę w swoich zamrażarkach „ostatniej mili”, zachowując tę samą jakość lodów i wygodę konsumentów. Firma przeprowadziła badania w Colworth, Globalnym Centrum Badań i Rozwoju Lodów Unilever, a także dwa programy pilotażowe w Niemczech. Potwierdziły one, że zamrażarki wytwarzające wyższą temperaturę -12 st. C. pobierają o 25% mniej energii elektrycznej, co czyni je mniej uciążliwymi dla środowiska i tańszymi w eksploatacji.
– To kolejny krok Unilever w pracach nad podniesieniem temperatury w zamrażarkach w handlu detalicznym. Mamy nadzieję, że dzięki naszej bezpłatnej licencji na patenty modyfikujące receptury lodów, nasi partnerzy w obrębie całego sektora będą pracować nad rozwiązaniem problemu emisji dwutlenku węgla. Wierzymy, że dzięki współpracy możemy zmniejszyć wpływ łańcucha chłodniczego na środowisko, jednocześnie dalej dostarczając najwyższej jakości produkty, które nasi konsumenci uwielbiają – mówi Andy Sztehlo, dyrektor ds. badań i rozwoju lodów w firmie Unilever.
Emisje dwutlenku węgla pochodzące z zamrażarek do lodów w handlu detalicznym stanowią 10% śladu węglowego w łańcuchu wartości Unilever. Plan działań na rzecz transformacji klimatycznej określa konkretne kroki firmy prowadzące do realizacji celów klimatycznych, w tym osiągnięcia zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2039 roku. Innym obszarem działań jest realizacja opartego na podstawach naukowych celu, jakim jest redukcja o połowę wpływu emisji produktów firmy na użytkowanie konsumenckie do 2030 roku w odniesieniu do roku 2010. W obszarze zamrażarek detalicznych opracowywane są innowacje w głównych komponentach technicznych (m.in. sprężarkach), aby zmniejszyć zużycie energii elektrycznej oraz prowadzone są działania w kierunku zasilania urządzeń energią odnawialną.
W celu uzyskania informacji na temat uzyskania licencji na korzystanie z patentów, partnerzy branżowi mogą kontaktować się przez adres IceCream.Reformulations@unilever.com.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.