Komunikaty PR

W kierunku gospodarki cyrkularnej

2021-03-29  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.07 MB )

W ambitnym planie branża zobowiązuje się do podjęcia działań na wszystkich etapach łańcucha wartości, od odpowiedzialnego pozyskiwania surowców po recykling. Zwiększenie poziomu zbiórki kartonów po płynnej żywności do poziomu 90%, osiągnięcie co najmniej 70% recyklingu oraz dekarbonizacja łańcucha wartości to tylko niektóre z przedstawionych celów.

Wizja branży zakłada, że do 2030 r. kartony do płynnej żywności będą:

  • produkowane wyłącznie z materiałów odnawialnych,
  • i/lub produkowane z surowców pochodzących z recyklingu,
  • wytwarzane w większym stopniu z włókien, a mniej z tworzyw sztucznych,
  • obniżały swój ślad węglowy zgodnie z celem klimatycznym na poziomie 1.5°C,
  • opakowaniem o najniższym śladzie węglowym,
  • projektowane zgodnie z zasadami Gospodarki o obiegu zamkniętym,
  • osiągały najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju przy pozyskiwaniu wszystkich materiałów,
  • opakowaniem, które pomoże zwiększyć sekwestrację dwutlenku węgla, bioróżnorodność
    i wzrost powierzchni lasów,
  • w 90 proc. zbierane w celu poddania ich recyklingowi,
  • przynajmniej w 70 proc. poddawane recyklingowi.

Branża kartonów do płynnej żywności inwestuje w innowacje i technologie, mające na celu zwiększenie poziomów recyklingu. Działania ukierunkowane są także na dostarczanie konsumentom przyjaznych środowisku opakowań o najniższym śladzie węglowym. Cieszy również fakt, iż coraz więcej osób zna zasady selektywnej zbiórki tego rodzaju opakowania. Zeszłoroczne badanie społeczne Fundacji pokazało, że już 51 proc. Polaków poprawnie wyrzuca kartony po mleku lub po sokach do żółtego pojemnika. Uważam, że połączenie aktywności biznesu, podnoszenie wiedzy mieszkańców oraz przejrzyste prawo dotyczące selektywnej zbiórki pozwolą na osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów.  – powiedział Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Mając zobowiązania i cele określone w Mapie Drogowej do 2030 r., branża będzie dążyć do tego,
aby kartonowe opakowania do płynnej żywności nadal aktywnie przyczyniały się do realizacji ambicji Zielonego Ładu UE, w szczególności neutralności klimatycznej, budowania gospodarki obiegu zamkniętego, różnorodności biologicznej oraz doskonalenia opracowanych systemów żywnościowych, nie narażając jednocześnie zdrowia i bezpieczeństwo konsumentów.

Branża kartonów do płynnej żywności nakreśliła jasne założenia, o postępach których będzie regularnie informować. Będzie również opracowywać, dodawać i dostosowywać nowe parametry oceny opakowań, jeśli obecnie nie istnieją, także we współpracy z innymi organizacjami. Wszelkie dodatkowe informacje o kartonach do płynnej żywności można znaleźć na stronie internetowej ACE oraz Fundacji ProKarton:

ACE (The Alliance for beverage cartons and the environment) –  https://www.beveragecarton.eu

Fundacja ProKarton – https://prokarton.org

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.