Komunikaty PR

W kierunku gospodarki cyrkularnej

2021-03-29  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.07 MB )

W ambitnym planie branża zobowiązuje się do podjęcia działań na wszystkich etapach łańcucha wartości, od odpowiedzialnego pozyskiwania surowców po recykling. Zwiększenie poziomu zbiórki kartonów po płynnej żywności do poziomu 90%, osiągnięcie co najmniej 70% recyklingu oraz dekarbonizacja łańcucha wartości to tylko niektóre z przedstawionych celów.

Wizja branży zakłada, że do 2030 r. kartony do płynnej żywności będą:

  • produkowane wyłącznie z materiałów odnawialnych,
  • i/lub produkowane z surowców pochodzących z recyklingu,
  • wytwarzane w większym stopniu z włókien, a mniej z tworzyw sztucznych,
  • obniżały swój ślad węglowy zgodnie z celem klimatycznym na poziomie 1.5°C,
  • opakowaniem o najniższym śladzie węglowym,
  • projektowane zgodnie z zasadami Gospodarki o obiegu zamkniętym,
  • osiągały najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju przy pozyskiwaniu wszystkich materiałów,
  • opakowaniem, które pomoże zwiększyć sekwestrację dwutlenku węgla, bioróżnorodność
    i wzrost powierzchni lasów,
  • w 90 proc. zbierane w celu poddania ich recyklingowi,
  • przynajmniej w 70 proc. poddawane recyklingowi.

Branża kartonów do płynnej żywności inwestuje w innowacje i technologie, mające na celu zwiększenie poziomów recyklingu. Działania ukierunkowane są także na dostarczanie konsumentom przyjaznych środowisku opakowań o najniższym śladzie węglowym. Cieszy również fakt, iż coraz więcej osób zna zasady selektywnej zbiórki tego rodzaju opakowania. Zeszłoroczne badanie społeczne Fundacji pokazało, że już 51 proc. Polaków poprawnie wyrzuca kartony po mleku lub po sokach do żółtego pojemnika. Uważam, że połączenie aktywności biznesu, podnoszenie wiedzy mieszkańców oraz przejrzyste prawo dotyczące selektywnej zbiórki pozwolą na osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów.  – powiedział Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Mając zobowiązania i cele określone w Mapie Drogowej do 2030 r., branża będzie dążyć do tego,
aby kartonowe opakowania do płynnej żywności nadal aktywnie przyczyniały się do realizacji ambicji Zielonego Ładu UE, w szczególności neutralności klimatycznej, budowania gospodarki obiegu zamkniętego, różnorodności biologicznej oraz doskonalenia opracowanych systemów żywnościowych, nie narażając jednocześnie zdrowia i bezpieczeństwo konsumentów.

Branża kartonów do płynnej żywności nakreśliła jasne założenia, o postępach których będzie regularnie informować. Będzie również opracowywać, dodawać i dostosowywać nowe parametry oceny opakowań, jeśli obecnie nie istnieją, także we współpracy z innymi organizacjami. Wszelkie dodatkowe informacje o kartonach do płynnej żywności można znaleźć na stronie internetowej ACE oraz Fundacji ProKarton:

ACE (The Alliance for beverage cartons and the environment) –  https://www.beveragecarton.eu

Fundacja ProKarton – https://prokarton.org

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.