Komunikaty PR

Wawel i Fundacja „Wawel z Rodziną” z 4 dobrymi praktykami w raporcie FOB

2023-04-21  |  01:00
Biuro prasowe

Działania firmy Wawel oraz Fundacji “Wawel z Rodziną” zostały ponownie docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”, którego premiera odbyła się 17 kwietnia br., przedstawiono cztery inicjatywy realizowane przez krakowskiego producenta słodyczy, które przyniosły wymierne, pozytywne korzyści dla dzieci i młodzieży, obywateli Ukrainy, a także dla środowiska naturalnego. 

– Troska o otoczenie jest wpisana w nasze królewskie DNA. Robimy to na co dzień, oferując konsumentom wysokiej jakości słodycze, z dobrymi, maksymalnie naturalnymi składami, a także niosąc pomoc, pocieszenie i chwile radości potrzebującym. Działania naszej fundacji skupione są przede wszystkim wokół dzieci i młodzieży, ale w ubiegłym roku nie mogliśmy zapomnieć także o obywatelach Ukrainy, którzy nagle znaleźli się w niezwykle trudnej sytuacji. Ponadto, zgodnie ze strategią rozwoju firmy, kontynuujemy inwestycje w rozwiązania ekologiczne, dzięki którym sukcesywnie ograniczamy wpływ naszej działalności na środowisko. Cieszymy się, że nasze działania po raz kolejny znalazły się w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który stanowi wiarygodne kompendium dobrych praktyk z zakresu ESG w Polsce – mówi Agnieszka Rybicka, specjalistka ds. PR i CSR w firmie Wawel SA.

Pomoc Ukrainie 

W tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, w kategorii „Prawa Człowieka” znalazły się wspólne inicjatywy firmy Wawel oraz Fundacji „Wawel z Rodziną” na rzecz obywateli Ukrainy dotkniętych przez wojnę – zarówno tych przebywających w swoim kraju, jak i uchodźców, którzy znaleźli schronienie w Polsce.

Wawel oraz Fundacja „Wawel z Rodziną” przekazały wsparcie finansowe oraz materialne wybranym instytucjom koordynującym działania na rzecz obywateli Ukrainy, w tym władzom lokalnym w Krakowie oraz Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. W wyniku tej współpracy do uchodźców goszczących na terenie Małopolski trafiło kilkanaście tysięcy sztuk czekolad, MINIczekolad oraz czekoladek, a na tereny dotknięte wojną przekazanych zostało ponad 24 tys. sztuk gorzkiej czekolady 70% cocoa z linii Premium, w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu nawiązującym do ukraińskiej flagi.

Wawel przekazał również produkty czekoladowe do organizacji warsztatów kulinarnych w szkołach podstawowych w Uhrusku i Chełmie, w których uczestniczyły między innymi dzieci z Ukrainy. Udzielono także wsparcia na rzecz wydarzeń kulturalnych i familijnych, organizowanych dla ukraińskich rodzin przebywających w Polsce. Cel był jeden – pomoc najmłodszym w zaadaptowaniu się w naszym kraju oraz zapewnienie im wytchnienia i odrobiny radości. Wawel wraz ze swoją fundacją sfinansowały także wyjazd ukraińskich dzieci na Mazury. Wartość przekazanych darowizn i innych działań na rzecz Ukrainy wyniosła prawie 316 tys. zł.

Więcej radości dla dzieci

W kategorii „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz kolejny zyskała cykliczna akcja „Zostań Pomocnikiem świętego Mikołaja”, której partnerem już po raz czwarty został sklep internetowy Frisco.pl. Jej celem było zaangażowanie konsumentów w pomoc innym. Klienci dokonujący zakupów na frisco.pl w okresie od 14 listopada do 11 grudnia sprawili, że do wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych trafiły paczki ze słodyczami. Wystarczyło podczas zakupów dodać do koszyka co najmniej dwa produkty marki Wawel oznaczone specjalnym logo: „Kupujesz – Pomagasz”.

Dzięki tej inicjatywie paczki ze słodyczami o łącznej wadze ponad 300 kg trafiły do dzieci w sześciu ośrodkach w Polsce. Przez 14 lat w ramach akcji przekazano ponad 135 ton słodyczy, które trafiły do 440 placówek w całym kraju.

Kolejną inicjatywą docenioną przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w tej kategorii jest Wawel Truck – wyjątkowa, interaktywna ciężarówka wypełniona słodyczami i atrakcjami dla dzieci, w której można spróbować swoich sił w animowanych grach, poznać tajniki produkcji czekolady oraz dowiedzieć się więcej o Dobrych Składnikach w produktach marki Wawel. Odwiedzający Wawel Truck mogą również udać się do strefy słodkości, aby skomponować mieszankę swoich ulubionych słodyczy, którą zabiorą ze sobą na drogę.

Ciężarówka Wawel pojawiła się w polskich miastach po raz pierwszy w 2018 roku i od tego czasu odwiedziła już ponad 100 lokalizacji, przejeżdżając trasę ok. 100 000 km i docierając do ok. 5 mln konsumentów. W ramach eventów z udziałem Wawel Trucka rozdano ponad 40 ton słodyczy. W 2022 roku ciężarówka odwiedziła 18 miejscowości. 

Energia do oszczędzania

W kategorii „Środowisko” uwagę Forum Odpowiedzialnego Biznesu zwróciły natomiast działania Wawel nakierowane na redukcję zużycia energii w Zakładach Produkcyjnych w Dobczycach. Firma konsekwentnie inwestuje w energooszczędne rozwiązania już od 2017 roku, kiedy Zakład Produkcyjny nr 2 został wyposażony w oświetlenie LED. Kolejną inwestycją była instalacja kolektorów słonecznych na dachu jednego z budynków, dzięki czemu do podgrzewania wody wykorzystywana jest energia słoneczna. W przypadku Zakładu Produkcyjnego nr 1, pierwszy etap wymiany oświetlenia na LED-owe został zakończony w 2020 roku, drugi – w 2021 roku, a trzeci – ostatni etap – w 2022 roku. W wyniku całego projektu, w latach 2020-21 Wawel zaoszczędził rocznie 521 143 kWh. W 2021 roku kolektory słoneczne wyprodukowały energię cieplną w ilości 183,61 MWh, a w 2022 roku w ilości 184,72 MWh.

Raport FOB

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Przedstawia wybrane inicjatywy firm w obszarze CSR oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” dostępny jest pod linkiem: https://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2022/

Wawel S.A. jest jedną z najstarszych firm produkujących słodycze w Polsce. Specjalizuje się w produkcji wyrobów czekoladowych, galaretek, batonów, a także słodyczy bez dodatku cukru. Misją firmy jest tworzenie naturalnych i innowacyjnych słodyczy w zgodzie z programem Dobrych Składników, tworzonym przy współpracy z Radą Ekspertów, dzięki którym marka Wawel wytwarza najwyższej jakości produkty.  Firma angażuje się w liczne inicjatywy społeczne, sprawnie łącząc tradycję z nowoczesnością.

Fundacja „Wawel z Rodziną” od 2008 roku aktywnie kontynuuje działalność dobroczynną firmy Wawel. W swoich działaniach wspiera inicjatywy poszerzające wiedzę i zdolności dzieci tak, aby było im łatwiej wejść w dorosłe życia. Aktywnie angażuje się w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.