Komunikaty PR

Wawel z 10 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB

2021-04-19  |  06:00
Biuro prasowe
Do pobrania wawel ( 1.35 MB )

15 kwietnia 2021 odbyła się premiera 19 edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. W tym roku Forum odpowiedzialnego Biznesu doceniło firmę Wawel za aż 10 realizowanych godnych polecenia praktyk.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” zawiera zestawienie najważniejszych działań polskich firm z ostatniego roku w zakresie CSR. Publikacja pojawia się cyklicznie już od 2002 roku, a jej celem jest promowanie idei odpowiedzialnego biznesu. Tegoroczna, już 19 edycja Raportu, podsumowywała 2020 rok, czyli między innymi rolę biznesu w walce ze skutkami pandemii koronawirusa SARS-Cov-2. Po raz kolejny, w gronie firm, których dobre praktyki zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazła się firma Wawel. Premiera największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju odbyła się w formie online.

W ramach praktyk długoletnich, w kategorii „Zagadnienia konsumenckie” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu uzyskał program „Dobre Składniki”, który udowadnia, że słodycze Wawel nie zawierają sztucznych barwników oraz aromatów i mają dobry oraz krótki skład. W obszarze „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” doceniono także akcję „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chce być, kiedy dorosnę” – program oraz konkurs edukacyjny Fundacji „Wawel z Rodziną”, mający na celu wsparcie młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Fundację „Wawel z Rodziną” wyróżniono też za innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, w ramach którego firma realizowała cykliczne poruszające istotne tematy dla rozwoju młodego człowieka oraz inne angażujące akcje skierowane do domów dziecka w całej Polsce, takie jak ogólnopolski konkurs „Dobre uczynki” - w którym zadaniem podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych było przedstawienie jak wyobrażają sobie czynienie dobra i dobrych uczynków oraz akcja „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja”. Wśród wyróżnionych znalazła się dodatkowo świąteczna współpraca Fundacji „Wawel z Rodziną” z Frisco.pl. Do tej pory, dzięki cyklicznym akcjom dla domów dziecka, pracownicy marki Wawel w ramach wolontariatu przekazali aż 132 tony słodyczy ponad 440 placówkom opiekuńczo-wychowawczym w całej Polsce.

Firma Wawel może pochwalić się także wyróżnieniami, które dotyczą m.in. wsparcia pracowników handlu i zapewnienia im dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także przekazania wsparcia w postaci słodyczy do krakowskich szpitali, w ramach podziękowania pracownikom ochrony zdrowia za zaangażowanie. Kolejną docenioną praktyką, tym razem w kategorii „Środowisko” jest też projekt Carpoolingu. Wawel w tej kategorii wyróżniono także za wymianę oświetlenia w zakładach produkcyjnych na energooszczędne lampy LED oraz wprowadzenie modyfikacji do opakowań słodyczy marki.

 „Dzisiejszy świat to ogrom wyzwań społecznych, klimatycznych czy ekonomicznych. Wszyscy widzimy, że wysiłki pojedynczych osób, mimo że ważne, nie wystarczą, jeżeli zdecydowanych działań nie podejmie także biznes. To na największych firmach spoczywa ogromna odpowiedzialność za przyszłość kolejnych pokoleń i całej planety. Wawel ma tego świadomość i bardzo nas cieszy, że dostrzeżono nasze praktyki z tak szerokiego obszaru. To dla nas wielka motywacja, by szukać kolejnych sposobów i działań, dzięki którym możemy wspólnie reagować na globalne wyzwania, inspirować konsumentów i być dobrym sąsiadem w naszych najbliższych społecznościach.” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor marketingu firmy Wawel.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.