Komunikaty PR

Wedel finalizuje największą od 100 lat inwestycję

2024-03-14  |  12:00
Biuro prasowe

Tuż obok Fabryki Czekolady E.Wedel w Warszawie, w której produkowane są kultowe słodycze, powstaje wyjątkowa przestrzeń. – Odwiedzający będą mogli odkrywać fascynujący świat produkcji czekolady, który dostarczy wrażeń angażujących wszystkie zmysły – zapowiada Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel. To jedyne miejsce o takiej skali w Europie Środkowo-Wschodniej i jedno z zaledwie kilku na całym świecie – dodaje Herman.

Największa inwestycja w historii firmy powstaje w zrewitalizowanym budynku przypominającym gigantyczne kostki czekolady – zlokalizowane tu silosy służyły niegdyś do przechowywania i przetwarzania kakao. Materiały i szare cegły ułożone w dekoracyjne motywy nawiązują do dawnych zdobień gmachu wedlowskiej fabryki i tradycji architektonicznej warszawskiego Kamionka. Z tarasu na szczycie sześciopiętrowego budynku roztacza się wyjątkowy widok na panoramę Warszawy i Park Skaryszewski.

Co kryje w sobie ta ogromna czekoladowa tabliczka? Potężna przestrzeń zajmuje powierzchnię ponad 8 tys. m2. Poza muzeum czekolady oraz Pijalnią Czekolady E.Wedel, do nowej fabryki, wyposażonej w nowoczesny park maszynowy, zostanie przeniesiona produkcja takich produktów marki E.Wedel jak Chałwa Królewska, Sezamki czy słynne Baryłki. Tutaj powstanie także nowe laboratorium R&D (badań i rozwoju) i rozbudowana pracownia Rarytasów, czyli manufaktura, w której ręcznie produkowane są wyroby dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel.

– Wedel nieustannie się rozwija, optymalizuje swoje procesy, zwiększa moce produkcyjne, rozbudowuje centrum R&D i opracowuje nowości produktowe. Ta przełomowa inwestycja jest elementem realizacji naszej długoterminowej strategii, w ramach której chcemy zaskakiwać naszych konsumentów nie tylko bogatą ofertą produktową, ale także zapraszać ich do doświadczania świata czekolady w zupełnie nowej formie – mówi Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.

Muzeum – Fabryka Czekolady E.Wedel otworzy swoje wnętrza dla turystów z Warszawy, Polski i całego świata jesienią. Na czele przyszłej słodkiej wizytówki stolicy stoi Robert Zydel, który przez ostatnie trzy lata kierował Państwowym Muzeum Etnograficznym.

– Marka E.Wedel od zawsze związana jest z moim rodzinnym miastem, dlatego cieszę się, że mogę być częścią projektu, który z pewnością dołączy do listy kultowych atrakcji na warszawskiej mapie. To jedyne miejsce o takiej skali w Europie Środkowo-Wschodniej, w dodatku nawiązujące do historii rodziny Wedlów, którzy byli jednymi z twórców czekoladowych dziejów w Polsce. Poprzez interaktywne wystawy, zapachy, smaki i tekstury, inspirujemy zmysły i dzielimy się pasją do czekolady, pozwalając naszym gościom odkrywać tajemnice wyjątkowego procesu jej tworzenia. – mówi Robert Zydel.

I dodaje, że nawigacją po powstającym muzeum będzie unoszący się w powietrzu zapach czekolady.

Wedel jest obecny na warszawskim Kamionku od lat 30-tych XX w., gdy Jan Wedel, syn Emila, wnuk Karola – założyciela firmy, zbudował tu zakład produkcyjny. Fabryka od tego czasu pozostaje sercem produkcji kultowych słodyczy.

Niewiele jest na świecie produktów spożywczych tak tradycyjnych i wyjątkowych, by zasługiwały na muzeum, bo to, co jemy niekoniecznie kojarzy się z muzealnymi eksponatami. Takie unikalne połączenie staje się możliwe i nabiera szczególnego sensu, gdy nowoczesna i jednocześnie bliska odbiorcom forma zostaje powiązana z marką tak bliską Polkom i Polakom od pokoleń, jaką jest E.Wedel – dodaje Maciej Herman.

Firma do współpracy przy swojej inwestycji zaprosiła renomowaną warszawską pracownię BiM Architekci, natomiast wykonawcą robót budowlanych jest HOCHTIEF Polska. Za projekt i realizację wystawy w Fabryce Czekolady E.Wedel odpowiada Pracownia WWAA, za treści multimedialne – Lunapark Motion Arts Collective, a za identyfikację wizualną – Studio Homework. Doradztwem inżynieryjno-technicznym zajmuje się firma ARUP, kwestie dostępności i inkluzyjności miejsca konsultowano z Fundacją Polska Bez Barier.

Tworząc nowe przestrzenie oraz część wystawienniczą Fabryki Czekolady E.Wedel, firma współpracowała z wieloma pasjonatami czekolady oraz historii rodziny Wedlów, w tym swoimi pracownikami, a także lokalnymi instytucjami kultury. Dodatkowo, w ramach otwartych konsultacji społecznych projekt prezentowany był na spotkaniach organizowanych przez Urząd Gminy Praga Południe, a także zatwierdzany przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.