Wedel finalizuje największą od 100 lat inwestycję
Tuż obok Fabryki Czekolady E.Wedel w Warszawie, w której produkowane są kultowe słodycze, powstaje wyjątkowa przestrzeń. – Odwiedzający będą mogli odkrywać fascynujący świat produkcji czekolady, który dostarczy wrażeń angażujących wszystkie zmysły – zapowiada Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel. To jedyne miejsce o takiej skali w Europie Środkowo-Wschodniej i jedno z zaledwie kilku na całym świecie – dodaje Herman.
Największa inwestycja w historii firmy powstaje w zrewitalizowanym budynku przypominającym gigantyczne kostki czekolady – zlokalizowane tu silosy służyły niegdyś do przechowywania i przetwarzania kakao. Materiały i szare cegły ułożone w dekoracyjne motywy nawiązują do dawnych zdobień gmachu wedlowskiej fabryki i tradycji architektonicznej warszawskiego Kamionka. Z tarasu na szczycie sześciopiętrowego budynku roztacza się wyjątkowy widok na panoramę Warszawy i Park Skaryszewski.
Co kryje w sobie ta ogromna czekoladowa tabliczka? Potężna przestrzeń zajmuje powierzchnię ponad 8 tys. m2. Poza muzeum czekolady oraz Pijalnią Czekolady E.Wedel, do nowej fabryki, wyposażonej w nowoczesny park maszynowy, zostanie przeniesiona produkcja takich produktów marki E.Wedel jak Chałwa Królewska, Sezamki czy słynne Baryłki. Tutaj powstanie także nowe laboratorium R&D (badań i rozwoju) i rozbudowana pracownia Rarytasów, czyli manufaktura, w której ręcznie produkowane są wyroby dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel.
– Wedel nieustannie się rozwija, optymalizuje swoje procesy, zwiększa moce produkcyjne, rozbudowuje centrum R&D i opracowuje nowości produktowe. Ta przełomowa inwestycja jest elementem realizacji naszej długoterminowej strategii, w ramach której chcemy zaskakiwać naszych konsumentów nie tylko bogatą ofertą produktową, ale także zapraszać ich do doświadczania świata czekolady w zupełnie nowej formie – mówi Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.
Muzeum – Fabryka Czekolady E.Wedel otworzy swoje wnętrza dla turystów z Warszawy, Polski i całego świata jesienią. Na czele przyszłej słodkiej wizytówki stolicy stoi Robert Zydel, który przez ostatnie trzy lata kierował Państwowym Muzeum Etnograficznym.
– Marka E.Wedel od zawsze związana jest z moim rodzinnym miastem, dlatego cieszę się, że mogę być częścią projektu, który z pewnością dołączy do listy kultowych atrakcji na warszawskiej mapie. To jedyne miejsce o takiej skali w Europie Środkowo-Wschodniej, w dodatku nawiązujące do historii rodziny Wedlów, którzy byli jednymi z twórców czekoladowych dziejów w Polsce. Poprzez interaktywne wystawy, zapachy, smaki i tekstury, inspirujemy zmysły i dzielimy się pasją do czekolady, pozwalając naszym gościom odkrywać tajemnice wyjątkowego procesu jej tworzenia. – mówi Robert Zydel.
I dodaje, że nawigacją po powstającym muzeum będzie unoszący się w powietrzu zapach czekolady.
Wedel jest obecny na warszawskim Kamionku od lat 30-tych XX w., gdy Jan Wedel, syn Emila, wnuk Karola – założyciela firmy, zbudował tu zakład produkcyjny. Fabryka od tego czasu pozostaje sercem produkcji kultowych słodyczy.
Niewiele jest na świecie produktów spożywczych tak tradycyjnych i wyjątkowych, by zasługiwały na muzeum, bo to, co jemy niekoniecznie kojarzy się z muzealnymi eksponatami. Takie unikalne połączenie staje się możliwe i nabiera szczególnego sensu, gdy nowoczesna i jednocześnie bliska odbiorcom forma zostaje powiązana z marką tak bliską Polkom i Polakom od pokoleń, jaką jest E.Wedel – dodaje Maciej Herman.
Firma do współpracy przy swojej inwestycji zaprosiła renomowaną warszawską pracownię BiM Architekci, natomiast wykonawcą robót budowlanych jest HOCHTIEF Polska. Za projekt i realizację wystawy w Fabryce Czekolady E.Wedel odpowiada Pracownia WWAA, za treści multimedialne – Lunapark Motion Arts Collective, a za identyfikację wizualną – Studio Homework. Doradztwem inżynieryjno-technicznym zajmuje się firma ARUP, kwestie dostępności i inkluzyjności miejsca konsultowano z Fundacją Polska Bez Barier.
Tworząc nowe przestrzenie oraz część wystawienniczą Fabryki Czekolady E.Wedel, firma współpracowała z wieloma pasjonatami czekolady oraz historii rodziny Wedlów, w tym swoimi pracownikami, a także lokalnymi instytucjami kultury. Dodatkowo, w ramach otwartych konsultacji społecznych projekt prezentowany był na spotkaniach organizowanych przez Urząd Gminy Praga Południe, a także zatwierdzany przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.