Komunikaty PR

Większość Europejczyków zmniejsza konsumpcję mięsa. Badanie finansowane przez UE

2023-11-16  |  14:15
Biuro prasowe
Kontakt

Marlena Kozłowska
Fundacja ProVeg

Generała Jόzefa Zajączka 11/92
01-510 Warszawa
marlena.kozlowska|proveg.com| |marlena.kozlowska|proveg.com
+48 573 679 205
www.proveg.pl

Ogólnoeuropejskie badanie zatytułowane „Rosnący apetyt: kompleksowa analiza postaw Europejczyków wobec żywności roślinnej", sfinansowane w ramach unijnego projektu Smart Protein, wykazało, że 51% osób jedzących mięso w Europie twierdzi, że aktywnie ogranicza roczne spożycie mięsa, w porównaniu z 46% w 2021 r.

Badanie objęło 7500 osób w 10 krajach Europy i zostało przeprowadzone przez ProVeg we współpracy z Uniwersytetem w Kopenhadze i Uniwersytetem w Gandawie.

Łącznie 27% europejskich konsumentów identyfikuje się jako fleksitarianie, co oznacza 10% spadek w porównaniu do wartości odnotowanej w 2021 r. (30%)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja ProVeg
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Wszystkie spółki DANONE w Polsce dołączają do ruchu B Corp Biuro prasowe
2024-10-01 | 11:20

Wszystkie spółki DANONE w Polsce dołączają do ruchu B Corp

Wszystkie podmioty wchodzące w skład grupy spółek DANONE w Polsce dołączyły właśnie do międzynarodowego ruchu Benefit Corporations i otrzymały certyfikat B Corp.
Przemysł spożywczy Polacy sprawdzają, jak powstają produkty spożywcze?
2024-09-24 | 13:40

Polacy sprawdzają, jak powstają produkty spożywcze?

78,1% Polaków deklaruje, że ważne jest dla nich, czy producent prowadzi swoją działalność z poszanowaniem ludzi i środowiska – wynika z badania „Zrównoważony
Przemysł spożywczy Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz
2024-09-10 | 14:00

Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz

Wegańskie, z ilością tłuszczu obniżoną o 30% – to główne wyróżniki Curly Light, nowej wersji popularnych chrupek orzechowych Curly. Właściciel marki, firma Lorenz,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.