Wyborowa Pernod Ricard otwiera nowe centrum dystrybucyjne
Wyborowa Pernod Ricard uruchamia, w Nowym Kisielinie pod Zieloną Górą, centrum dystrybucyjne, z którego dostarczać będzie produkty odbiorcom w całym kraju. To najnowocześniejszy magazyn firmy w Polsce, spełniający najwyższe standardy branżowe.
- Nowe centrum dystrybucyjne znacząco rozszerza skalę naszego biznesu na polskim rynku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i urządzeń oraz automatyzacji wielu procesów, z nowego magazynu możemy wysyłać około 40 mln litrów naszych produktów rocznie, do odbiorców na terenie całego kraju. W centrum dystrybucyjnym, podobnie jak w naszych zakładach produkcyjnych, zastosowaliśmy rozwiązania pro środowiskowe – korzystamy m. in. z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, powiedział Artur Otta, dyrektor operacyjny w Wyborowa Pernod Ricard.
- To dla nas ważne, że firma Wyborowa Pernod Ricard, z długoletnią tradycją działalności w Zielonej Górze, cały czas się rozwija. Cieszymy się, że uruchamiając centrum dystrybucyjne, Wyborowa Pernod Ricard tworzy nowe, bezpieczne miejsca pracy, ale też dba o środowisko. Otwarcie tego nowoczesnego obiektu jest też kolejnym dowodem na to, że Lubuski Park Przemysłowy jest doskonałą lokalizacją inwestycyjną w naszym regionie, powiedział Dariusz Lesicki, Zastępca Prezydenta Zielonej Góry.
Nowa inwestycja Wyborowa Pernod Ricard obejmuje wybudowanie hali centrum dystrybucyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą (powierzchnie magazynowe, techniczne, biurowo-socjalne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń.
Centrum dystrybucyjne w Nowym Kisielinie będzie spełniało najwyższe standardy branżowe. Hala o pojemności 11.000 miejsc paletowych, ze zwiększoną powierzchnią rozładunkową i załadunkową oraz przepływowym układzie, zoptymalizuje proces obrotu towarów. System magazynowania ładunków na regałach paletowych wysokiego składowania został wyposażony w 4 paletomaty oraz samojezdne owijarki, które automatyzują operacje logistyczne i odciążą pracowników.
Nowy magazyn wykorzystuje też rozwiązania pro-środowiskowe - energia elektryczna wytwarzana jest w oparciu o źródła odnawialne, zmniejszone zostało zużycie prądu w godzinach nocnych, a wózki widłowe transportujące ładunki mają zasilanie elektryczne, nie emitują zatem spalin. Wszystkie te działania wpisują się w ogłoszony w kwietniu 2019 r. plan działań Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności - do roku 2030, który określa konkretne zobowiązania, zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w czterech najważniejszych obszarach: troski o miejsce pochodzenia (Nurturing Terroir), doceniania ludzi (Valuing People), wytwarzania w obiegu zamkniętym (Circular Making) i odpowiedzialnej gościnności (Resposible Hosting).
Nowe centrum dystrybucyjne to kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze, gdzie firma obecna jest od lat. Ma tu jeden ze swoich kluczowych zakładów produkcyjnych, który działa w mieście od ponad 75 lat, produkując ikoniczne marki, takie jak Wyborowa, Luksusowa czy OSTOYA i tworząc miejsca pracy dla kolejnych pokoleń Zielonogórzan.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.