Zakład PepsiCo w Żninie uruchamia nowoczesną linię produkcyjną Pepsi

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Warszawa, 5 grudnia, 2023 r.
Zakład napojowy PepsiCo w Żninie stale się modernizuje, stawiając na wydajność przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Taka właśnie jest nowa linia produkcyjna zbudowana i uruchomiona w niespełna dwa miesiące. W zakładzie rozlewane są kultowe napoje Pepsi, Mirinda, 7UP i Mountain Dew.
Nowa linia produkuje już pierwsze butelki z napojami przy użyciu nowoczesnych technologii zgodnych ze strategiczną transformację firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju – PepsiCo Positive (Pep+). W porównaniu z wcześniej używaną w zakładzie linią, nowa bez zwiększania zużycia energii produkuje o 50% więcej napojów w jednostce czasu. Zużywa także o 20% mniej dwutlenku węgla oraz zmniejsza zużycie wody o 60% w przeliczeniu na litr wyprodukowanego napoju. Atutem nowej linii jest także zmniejszenie śladu węglowego o 8,6 tony dwutlenek węgla dzięki użyciu nowoczesnego tunelu grzewczego do formowania zgrzewek.
‒ Uruchomienie nowej linii produkcyjnej stanowi kluczowe wydarzenie dla zakładu w Żninie. Nowa linia nie tylko umożliwi nam bardziej efektywną produkcję, ale także pozwoli zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne ‒ powiedział Piotr Balcerzak, Kierownik ds . Produkcji i Utrzymania Ruchu PepsiCo w zakładzie w Żninie.
Linia napojowa w nowej odsłonie jest zaawansowana technologicznie i zautomatyzowana. Maksymalna prędkość napełniania nowej linii to 36 500 butelek o pojemności 2 l i aż 50 000 butelek o pojemności 0,5 l na godzinę. Zakład produkuje napoje z portfolio PepsiCo we wszystkich pojemnościach – od 0,5 l do 2,5 l.
‒ Ponieważ zakład w Żninie produkuje napoje nie tylko na polski, ale również i europejskie rynki, modernizacja linii to strategiczne posunięcie, które potwierdza jego pozycję jako jednego z najbardziej efektywnych zakładów napojowych w skali całej Europy – powiedziała Dagmara Piasecka Ramos, Dyrektor Generalna i Prezes Zarządu PepsiCo Polska.
W montaż i uruchomienie nowej linii zaangażowany był międzynarodowy zespół składający się aż ze 110 osób z PepsiCo – z Polski, Niemiec, Węgier, Ukrainy, Czech, Słowacji, Rumunii i Bułgarii, a także z 17 firm zewnętrznych. Uruchomienie nowej linii wymagało m.in. położenia 15 km przewodów oraz 1 km rur.
Obecnie zakład PepsiCo w Żninie zatrudnia 122 pracowników. Spośród nich 15 osób jest zatrudnionych na miejscu od samego początku istnienia zakładu. Łącznie 50% pracowników ma ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w zakładzie. Zakład nieprzerwanie cieszy się popularnością jako dobry pracodawca wśród poszukujących pracy i charakteryzuje się bardzo niską rotacją pracowników nieprzekraczającą 3%.
Nowa linia napojowa stanowi przykład wdrażania przez PepsiCo zaawansowanych technologii z dbałością o planetę i jej mieszkańców.
Film z prezentacją nowej linii: https://www.youtube.com/watch?v=eHm99-QTbqo
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
Kontakt dla mediów:
PepsiCo Polska
Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo
julian.krzyzanowski@pepsico.com
+ 48 782 892 258

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.