Zero waste na co dzień
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
Światowy Dzień Żywności, który świętujemy 16 października, to idealna okazja, by zwrócić uwagę na ochronę środowiska i promowanie idei zero waste. Marka Diamant, od lat konsekwentnie realizuje działania w ramach strategii zrównoważonego rozwoju firmy, aktywnie promując zrównoważoną uprawę i odpowiedzialne podejście do konsumpcji.
Obchodzone 16 października święto, ma na celu zwrócenie uwagi na globalne problemy związane z marnowaniem żywności oraz bezpieczeństwem żywnościowym. To również okazja do promowania zrównoważonych praktyk, które mogą przyczynić się do walki z głodem, ochrony zasobów naturalnych i poprawy jakości życia na całym świecie. Marka Diamant, świadoma swojej odpowiedzialności jako producent wysokiej jakości cukru aktywnie wspiera te idee, zachęcając konsumentów do podejmowania codziennych działań na rzecz minimalizacji strat żywności i ochrony środowiska.
W ramach działań z zakresu zrównoważonego rozwoju Diamant kładzie duży nacisk na produkcję zgodną z zasadami minimalizowania wpływu na środowisko. Cukier produkowany przez markę powstaje z buraków cukrowych, uprawianych zgodnie z nowoczesnymi metodami rolniczymi, które zmniejszają zużycie nawozów i środków ochrony roślin, chroniąc jednocześnie glebę oraz wodę. Buraki nie tylko dostarczają surowca do produkcji cukru, ale również przyczyniają się do pochłaniania CO2 i wytwarzania tlenu, co pozytywnie wpływa na jakość powietrza.
- Naszym celem jest nie tylko dostarczanie wysokiej jakości produktów, ale również inspirowanie konsumentów do tego jak prowadzić bardziej zrównoważony styl życia. Wierzymy, że małe kroki każdego z nas, jak świadome zakupy czy ograniczanie marnotrawstwa, mogą przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego – mówi Kamila Sikorska, Marketing Manager marki Diamant w Pfeifer & Langen Polska.
Z myślą o konsumentach, marka Diamant zachęca do wprowadzenia prostych zmian w codziennym życiu, które mogą znacząco wpłynąć na ograniczenie marnowania żywności. W ramach działań #zerowaste firma podpowiada m.in. jak efektywnie wykorzystać dojrzałe owoce do przygotowywania dżemów oraz jak ograniczać zużycie plastiku poprzez wybór produktów wielorazowych. Na stronie internetowej marki dostępne są także przepisy i porady, które pomagają w świadomym gospodarowaniu żywnością w kuchni, minimalizując jej straty.
Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać w wydanym przez firmę raporcie:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.