Zero waste na co dzień
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
Światowy Dzień Żywności, który świętujemy 16 października, to idealna okazja, by zwrócić uwagę na ochronę środowiska i promowanie idei zero waste. Marka Diamant, od lat konsekwentnie realizuje działania w ramach strategii zrównoważonego rozwoju firmy, aktywnie promując zrównoważoną uprawę i odpowiedzialne podejście do konsumpcji.
Obchodzone 16 października święto, ma na celu zwrócenie uwagi na globalne problemy związane z marnowaniem żywności oraz bezpieczeństwem żywnościowym. To również okazja do promowania zrównoważonych praktyk, które mogą przyczynić się do walki z głodem, ochrony zasobów naturalnych i poprawy jakości życia na całym świecie. Marka Diamant, świadoma swojej odpowiedzialności jako producent wysokiej jakości cukru aktywnie wspiera te idee, zachęcając konsumentów do podejmowania codziennych działań na rzecz minimalizacji strat żywności i ochrony środowiska.
W ramach działań z zakresu zrównoważonego rozwoju Diamant kładzie duży nacisk na produkcję zgodną z zasadami minimalizowania wpływu na środowisko. Cukier produkowany przez markę powstaje z buraków cukrowych, uprawianych zgodnie z nowoczesnymi metodami rolniczymi, które zmniejszają zużycie nawozów i środków ochrony roślin, chroniąc jednocześnie glebę oraz wodę. Buraki nie tylko dostarczają surowca do produkcji cukru, ale również przyczyniają się do pochłaniania CO2 i wytwarzania tlenu, co pozytywnie wpływa na jakość powietrza.
- Naszym celem jest nie tylko dostarczanie wysokiej jakości produktów, ale również inspirowanie konsumentów do tego jak prowadzić bardziej zrównoważony styl życia. Wierzymy, że małe kroki każdego z nas, jak świadome zakupy czy ograniczanie marnotrawstwa, mogą przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego – mówi Kamila Sikorska, Marketing Manager marki Diamant w Pfeifer & Langen Polska.
Z myślą o konsumentach, marka Diamant zachęca do wprowadzenia prostych zmian w codziennym życiu, które mogą znacząco wpłynąć na ograniczenie marnowania żywności. W ramach działań #zerowaste firma podpowiada m.in. jak efektywnie wykorzystać dojrzałe owoce do przygotowywania dżemów oraz jak ograniczać zużycie plastiku poprzez wybór produktów wielorazowych. Na stronie internetowej marki dostępne są także przepisy i porady, które pomagają w świadomym gospodarowaniu żywnością w kuchni, minimalizując jej straty.
Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać w wydanym przez firmę raporcie:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.