Komunikaty PR

Złote i Zielone Listki ESG Polityki dla Danone i Żywiec Zdrój

2024-06-14  |  10:35
Biuro prasowe

Zaangażowanie grupy spółek DANONE na rzecz zrównoważonego rozwoju zostało ponownie dostrzeżone i nagrodzone. W ramach XIII edycji plebiscytu Listki ESG tygodnika Polityka spółki Danone oraz Żywiec Zdrój zostały podwójnie nagrodzone – obie zdobyły zarówno Złote, jak i Zielone Listki! Przyznane nagrody są dowodem na realizowanie przez grupę spółek DANONE wizji biznesu przyjaznego ludziom i planecie oraz potwierdzeniem, że przyjęta strategia zrównoważonego rozwoju DANONE – Droga Pozytywnego Wpływu to dobrze obrany kierunek.

Już po raz XIII tygodnik Polityka, firma doradcza Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżnili polskich liderów zrównoważonego rozwoju i ESG. Analizie poddano zarówno podejście przedsiębiorstw do kwestii działań prośrodowiskowych, jak i społecznych, a także dbałość o klienta, uczciwość biznesową czy kwestie ładu korporacyjnego.

Złote wyróżnienie

Spółki Danone oraz Żywiec Zdrój, będące częścią grupy spółek DANONE, zostały w tym roku wyróżnione przez Kapitułę konkursu najwyższą możliwą nagrodą – Złotymi Listkami ESG. Do ich zdobycia przyczynił się fakt, że spółki konsekwentnie kroczą drogą zrównoważonego rozwoju, który stanowi stały element strategii biznesowej organizacji, jak i relacji z interesariuszami. Podejmowane przez grupę spółek DANONE działania opierają się na najlepszych lokalnych i globalnych praktykach zarządzania, za wzór biorąc uznane międzynarodowe standardy. W ocenie Kapituły kluczowy był również fakt, że grupa spółek DANONE transparentnie informuje o podejmowanych działaniach w raportach pozafinansowych. Najnowszy raport ESG grupy spółek DANONE, który powstał zgodnie z Global Reporting Initiative (GRI) - międzynarodowym standardem raportowania odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju - dostępny jest na stronie www.danone.pl.

Zielone Listki

W tegorocznej edycji plebiscytu spółki Danone oraz Żywiec Zdrój zostały dodatkowo wyróżnione Zielonymi Listkami.

Cieszymy się, że dwie spółki z grupy spółek DANONE znalazły się w gronie 10 firm w Polsce nagrodzonych Złotymi Listkami. Jesteśmy także dumni, że otrzymaliśmy wyróżnienie  w kolorze Zielonym. To dla nas dowód, że działania uwzględnione w strategii zrównoważonego rozwoju DANONE – Droga Pozytywnego Wpływu, to odpowiedni kierunek. Jako DANONE zobowiązaliśmy się globalnie do redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku, konsekwentnie liczymy nasz ślad węglowy w trzech zakresach, stosując uznaną metodę liczenia GHG Protocol , a nasze cele dekarbonizacyjne zostały pozytywnie zweryfikowane zgodnie z międzynarodową metodyką SBTI. Świetnie być w gronie liderów, którzy realnie przyczyniają się do redukcji negatywnego wpływu na klimat, zapobiegania zmianom klimatu oraz skutecznej adaptacji do nich. Wierzymy, że działając wspólnie z naszymi partnerami, możemy realizować nasze cele biznesowe w sposób przyjazny dla środowiska – komentuje Paulina Kaczmarek, kierowniczka działu zrównoważonego rozwoju w grupie spółek DANONE.

Podwójne zobowiązanie

Działania na rzecz środowiska są wysoko na agendzie DANONE nie od dziś. Już w 1972 roku, ówczesny prezes Antoine Riboud, zapoczątkował realizację podwójnego zobowiązania na rzecz równoległego rozwoju gospodarczego i społecznego, stwierdzając, że „odpowiedzialność firmy nie kończy się w drzwiach biura, czy bramie fabryki”. To właśnie jego słowa stanowią podstawę ambicji DANONE do tego, by budować zdrowszą przyszłość dla planety i przyszłych pokoleń.

Podejście organizacji do zrównoważonego rozwoju znajduje odzwierciedlenie w realizowanej wizji DANONE: One Planet. One Health. To właśnie w jej ramach spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety. Potwierdzeniem jest także strategia zrównoważonego rozwoju DANONE – Droga Pozytywnego Wpływu. Oprócz ambitnych celów klimatycznych, zawiera ona m.in. zobowiązania w zakresie rozwoju praktyk rolnictwa regeneratywnego, ochrony zasobów wodnych, zapewnienia obiegu zamkniętego opakowań i ograniczania marnowania żywności.

Biznes w duchu B Corp

Podejście realizowane i rozwijane w DANONE już od ponad 50 lat, jest spójne z wizją założycieli organizacji B Lab, która w 2006 roku zapoczątkowała ideę B Corp. Tak narodził się ruch, dążący do zbudowania globalnej sieci firm, spełniających wysokie standardy w zakresie społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu. Ruch promujący nowy model biznesowy, łączący zyski z pozytywnym wpływem właśnie na społeczeństwo i planetę. Od 2022 roku do grona takich firm należy spółka Danone, a o 2018 roku marka Alpro. Obecnie trwają prace nad certyfikacją wszystkich spółek z grupy spółek DANONE w Polsce, w tym recertyfikacją Danone.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie Biuro prasowe
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a
Przemysł spożywczy Roślinna Instalacja Sferyczna w Lublinie na 75-lecie Herbapolu-Lublin
2024-06-24 | 11:10

Roślinna Instalacja Sferyczna w Lublinie na 75-lecie Herbapolu-Lublin

Świętując w tym roku 75. urodziny, Herbapol-Lublin szeroko podkreśla główne wartości firmy, którymi są przywiązanie i szacunek do natury, a także docenianie jej
Przemysł spożywczy Rynek miodu w UE rośnie
2024-06-24 | 06:31

Rynek miodu w UE rośnie

Unia Europejska jest drugim co do wielkości producentem miodu na świecie, ustępując jedynie Chinom. W 2023 roku kraje UE importowały 163,7 tys. ton naturalnego miodu spoza Unii, o wartości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polscy mali i średni przedsiębiorcy wciąż ostrożnie podchodzą do ekspansji zagranicznej. Potrzebują więcej wsparcia finansowego i doradczego

Chociaż relacja eksportu polskich wyrobów i usług do PKB stale rośnie – między 2012 a 2021 rokiem zwiększyła się z 44,3 do 60,7 proc. – to wciąż niewielki odsetek mikro-, małych i średnich firm współpracuje z zagranicą – wynika z danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Menedżerom brakuje wiedzy i pieniędzy do uruchomienia działalności eksportowej. Od 2008 roku wspiera ich w tym Enterprise Europe Network – powołana przy Komisji Europejskiej sieć organizacji otoczenia biznesu, której działalność w Polsce koordynuje PARP.

Bankowość

Zmiany w sektorze finansowym od 1 lipca. Będą dotyczyć ubezpieczeń oferowanych przez banki

Banki i oddziały instytucji kredytowych najpóźniej do 1 lipca br. muszą się w pełni dostosować do wymogów nowej rekomendacji U, przyjętej przez Komisję Nadzoru Finansowego w ubiegłym roku. To pakiet wytycznych opracowanych, aby uregulować sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w ramach współpracy zakładów ubezpieczeń z bankami. – Standardy działalności w obszarze bancassurance się zmienią – zapowiada Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego KNF. Jak ocenia, wprowadzenie nowej rekomendacji nie powinno jednak wpłynąć na koszty produktów ubezpieczeniowych oferowanych przez banki do kredytów. Klienci mogą się za to spodziewać ich szerszego zakresu i pokrycia większej liczby ryzyk.

Konsument

Przepisy dotyczące tzw. nowej żywności nie nadążają za tempem badań. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów opracowanych w laboratoriach

Tak zwane mięso z in vitro cieszy się dużym zainteresowaniem. Ma zbliżone właściwości sensoryczne i odżywcze do tradycyjnego mięsa, nie przyczynia się do degradacji środowiska i ocenia się, że za kilka–kilkanaście lat może być istotnym sposobem na pozyskiwanie białka zwierzęcego. Nad rozwojem takiego mięsa hodowanego komórkowo w laboratorium pracuje w tej chwili wiele start-upów i ośrodków naukowych, ale ten rynek wciąż jeszcze czeka wiele wyzwań. Te największe dotyczą budowania świadomości konsumentów oraz dalszego doprecyzowania przepisów, m.in. w obszarze novel food, czyli innowacyjnej, nowo opracowywanej żywności, która powstaje przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.