Komunikaty PR

Przestronna limuzyna klasy premium za około 200 tys. zł - co oferują znane marki

2021-01-19  |  17:00
Biuro prasowe

Około 200 tys. złotych w kieszeni wystarczy, by kupić 5-metrową limuzynę klasy premium. Sprawdziliśmy, co w tym segmencie oferują najpopularniejsze marki premium nad Wisłą. Jest w czym wybierać.

 

Lexus ES

ES to zaprawiony gracz na rynku dużych sedanów premium – auto jest produkowane od 1989 roku. W Europie ten model jest obecny jednak od niedawna, bo od 2018 roku. W salonach Lexusa znajdziemy zupełnie nową, już 7. generację auta, która mierzy dokładnie 4,975 m.

Japońska limuzyna już w standardzie dysponuje wieloma układami bezpieczeństwa czynnego. Bez dopłaty otrzymujemy system przeciwzderzeniowy z wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w dzień, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola czy czujniki parkowania z funkcją automatycznego zatrzymania.

Do tego trzeba dodać kamerę cofania, 2-strefową klimatyzację, elektryczny szyberdach, podgrzewane przednie fotele czy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay. Standardem w Lexusie ES jest również pełny napęd hybrydowy o oznaczeniu 300h. Układ bazuje na 2,5-litrowym wolnossącym motorze benzynowym, który wraz z 120-konnym silnikiem elektrycznym wytwarza łącznie 218 KM. Takie połączenie przekłada się na wysoką oszczędność – zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 4,7 l na 100 km. Z racji obecności napędu hybrydowego Lexus ES w wersji podstawowej dysponuje też automatyczną skrzynią biegów.

Standardowa cena Lexusa ES wynosi obecnie od 224 900 zł. W ramach wyprzedaży rocznika 2020 japońska marka wyceniła jednak ten model na wyraźnie niższą kwotę. W cenniku znajdziemy cenę od 190 900 zł za wariant Business Edition, w standardzie wyposażony w nawigację satelitarną.

Mercedes-Benz Klasy E Limuzyna

Klasa E to auto świetnie znane Europejczykom. W najnowszej generacji niemiecki sedan mierzy 4,935 m, jest więc minimalnie krótszy od konkurenta ze znaczkiem Lexusa. Podstawowym silnikiem w ofercie tego modelu jest 4-cylindrowa, 160-konna jednostka Diesla połączona z 9-biegowym automatem. Klasę E – oznaczoną jako E 200 d – z takim motorem wg regularnego cennika można mieć od 194 100 zł.

W okolicach kwoty 200 tys. zł znajduje się również wersja benzynowa mild hybrid E 200 z jednostką benzynową o mocy 197 KM i 14-konnym dodatkowym silnikiem elektrycznym. Takie auto jest wyceniane na 214 700 zł.

W standardowym wyposażeniu Mercedesa Klasy E również znajdziemy systemy czynnie wspomagające kierowcę. Warto wymienić aktywnego asystenta układu hamulcowego, system Pre-Safe, który w krytycznej sytuacji przygotowuje kierowcę i pasażerów do wypadku, asystenta rozpoznawania znaków czy automatyczne światła drogowe.

Dopłaty nie wymagają też klimatyzacja automatyczna, system multimedialny MBUX, nawigacja na dysku twardym, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, kamera cofania i moduł komunikacyjny dla usług Mercedes Me. Wyposażenie auta w systemy Android Auto i Apple CarPlay – zgodnie z konfiguratorem Mercedesa – w przypadku modelu E 200 d wymaga dokupienia dodatkowego pakietu za 2 258 zł.

Audi A6 Limousine

Mocną pozycją na rynku limuzyn klasy premium może poszczycić się również Audi A6. W salonach znajdziemy już piątą generację tego modelu, zaprezentowaną w marcu 2018 roku. Niemiecka limuzyna mierzy dokładnie 4,939 m długości.

W najtańszej wersji auto jest wyceniane w oficjalnym konfiguratorze na stronie internetowej producenta na 207 800 zł. Za taką kwotę otrzymujemy wariant 35 TDI S Tronic ze 163-konnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 i automatyczną skrzynią biegów. Mocniejsza o ponad 40 KM odmiana 40 TDI S Tronic kosztuje natomiast od 219 800 zł.

Podstawowe wyposażenie Audi A6 obejmuje tempomat z regulacją prędkości i limiterem prędkości, system ostrzegający o zjechaniu z pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych i system przeciwzderzeniowy Audi Pre Sense Front. Do tego należy dodać reflektory przednie LED i asystenta świateł drogowych. Dopłaty nie wymagają też 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, komputer pokładowy z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z nawigacją satelitarną i ekranem o przekątnej 8,8 cala.

BMW serii 5 Limuzyna

Trójkę niemieckich limuzyn uzupełnia BMW serii 5. To kolejny sedan klasy premium mierzący niespełna 5 m, a dokładnie 4,963 m. Najtańszym wariantem napędowym tego auta jest wersja 518 d z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM. BMW wycenia takie auto na swojej stronie internetowej na minimum 197 700 zł. Za wersję benzynową z 4-cylindrową, turbodoładowaną jednostką 2.0 o mocy 184 KM trzeba natomiast zapłacić od 210 900 zł.

BMW Serii 5 w najtańszej wersji dysponuje 8-biegowym automatem, reflektorami LED, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu oraz systemem Active Guard, który ostrzega przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i jest wyposażony w asystenta uwagi. We wnętrzu znajdziemy klimatyzację automatyczną, cyfrowe zegary o przekątnej 5,7 cala i system multimedialny z 10,25–calowym wyświetlaczem oraz nawigacją satelitarną.

Volvo S90

Na koniec propozycja ze Szwecji. Liczące nieco ponad 4,96 m S90 to flagowy sedan Volvo. Tak jak konkurenci opracowani przez Lexusa i Audi – a w odróżnieniu od Mercedesa Klasy E i BMW serii 5 – w najtańszej wersji auto jest przednionapędowe. Bazową odmianą napędową jest benzynowy układ miękkiej hybrydy z silnikiem spalinowym o mocy 197 KM, 14-konną jednostką elektryczną i 8-biegowym automatem. Za V90 w takiej wersji trzeba zapłacić według standardowego konfiguratora minimum 205 900 zł.

Volvo V90 w standardzie otrzymuje system wspomagający unikanie kolizji, tempomat adaptacyjny, asystenta pasa ruchu czy układ informowania o znakach drogowych. Ciekawostką jest obecność systemu komunikacji pomiędzy pojazdami, który ostrzega o śliskiej drodze i włączeniu świateł awaryjnych.

Oprócz tego w szwedzkiej limuzynie otrzymujemy 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, statyczne reflektory przednie LED, czujniki parkowania z tyłu, a także elektrycznie składane zagłówki tylnych foteli i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. W przypadku najtańszego V90 Android Auto i Apple Carplay oraz nawigacja satelitarna są dostępne w ramach pakietu Navigation Tech za 5 500 zł.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu

W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.