Przyszłość projekcji immersyjnych
Autor: Thomas Vertommen, Business Development Manager for Immersive Experiences and Themed Entertainment – Panasonic Connect Europe
Immersyjne doświadczenia zyskują coraz większą popularność, co potwierdza ekspert Panasonic – Thomas Vertommen – który dokładnie przyjrzał się wpływowi mapowania projekcyjnego na świat sztuki oraz codzienne życie. Brzmi abstrakcyjnie, ale wystarczy wyobrazić sobie zastosowanie tego typu technologii w najnudniejszych aspektach naszego życia. Przykładowo, czy nie byłoby wspaniale widzieć na żywo mapy 3D, które pokazywałyby jeżdżące po mieście autobusy i ich aktualne postępy na trasie, kiedy czekamy na przystanku? Może rzutowanie ubrań na naszą sylwetkę w lustrze w celu sprawdzenia czy do nas pasują, zamiast przymierzać je?
Kilka lat temu projektory Panasonic stworzyły niezwykły pokaz, w trakcie którego restauracja stawała się miejscem nietuzinkowego widowiska. W Polsce tego typu doświadczenie oferuje restauracja Le Petit Chef w warszawskim Hiltonie przy Grzybowskiej. Najmniejszy kucharz świata ma tylko 6 centymetrów wzrostu, ale potrafi połączyć zabawny teatr 3D z wyśmienitymi potrawami. Każdy gość może spodziewać się niezwykłego spektaklu kulinarnego, podczas którego między posiłkami stół niepostrzeżenie zmienia się w ekran, na którym wirtualny szef kuchni bawi i umila czas oczekiwania swoimi popisami i śmiesznymi scenkami. Dziś branża immersyjnych restauracji rozwija się błyskawicznie. Nie jest to już tylko projekcja na talerzu, ale przeniesienie gości w wirtualny świat lokalu o określonej tematyce, kiedy oni delektują się pysznymi potrawami.
Co umożliwia zastosowanie technologii immersyjnej w szerszym zakresie?
Jest kilka czynników, które pozwalają na wzrost liczby zastosowań technologii immersyjnej. Najnowsze projektory są w stanie zapewnić znacznie lepszą jakość wyświetlanych obrazów. Kompaktowa obudowa urządzeń pozwala na ich łatwe umieszczenie w małych przestrzeniach. Innowacje takie jak obiektywy Panasonic Ultra Short Throw, pozwalają również na wyświetlanie obrazu w znacznie mniejszych i niewygodnych pomieszczeniach, w których normalne rzutniki nie dałyby sobie rady. Zastosowanie tego rozwiązania pomogło stworzyć realistyczne oraz pełne głębi i niezwykłych kolorów projekcje, bez zbędnych cieni, które w przeszłości były problemem tego typu pokazów.
W jakich jeszcze obszarach mapowanie projekcyjne może w przyszłości zmienić nasze spojrzenie na świat?
Nie tylko branża restauracyjna korzysta z innowacyjnych możliwości jakie dają projektory Panasonic, rozwiązaniem tym zafascynował się także świat sztuki. Na przestrzeni wieków artyści używali różnych materiałów do eksperymentowania i tworzenia niepowtarzalnych dzieł za pomocą farb, kamienia lub brązu. Dziś porzucają oni klasyczne surowce na rzecz eksperymentowania z projekcjami immersyjnymi i innymi technologiami, w celu stworzenia nowych i unikatowych dzieł sztuki. Przykładem pionierów w tej dziedzinie jest Bart Kresa ze swoją rzeźbą Sviatovid, w której wykorzystał szkło i mapowanie projekcyjne. Ogromną rolę w świecie artystycznym zaczyna odgrywać także sztuczna inteligencja, tworzy ona nowe rodzaje sztuki, które zdobywają coraz większą popularność i trafiają na pierwsze strony gazet! Wyobraźmy sobie połączenie najnowszych technik AI i projekcji immersyjnych z wyobraźnią współczesnego artysty. Efekty będą niesamowite!
Mapowanie immersyjne to zdecydowanie przyszłość nie tylko w branży rozrywkowej, ale też w kulinarnej i w świecie sztuki. Pojawia się coraz więcej ciekawych interaktywnych wystaw, takich jak Frameless w Londynie, gdzie dzięki projektorom Panasonic udało się stworzyć niezwykłe widowisko, które wręcz wciąga odbiorcę do świata sztuki.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.