Punkt Spisowy w Atrium Copernicus
Pamiętasz o obowiązku spisu powszechnego? Masz na to czas do końca września. Aby ułatwić torunianom udział w spisie, Atrium Copernicus we współpracy z Urzędem Miasta Toruń udostępnia Punkt Spisowy, z którego mogą skorzystać w każdą sobotę września. Punkt zlokalizowany jest na parterze, niedaleko głównego wejścia do centrum, w sąsiedztwie stoiska Piekarni Bartkowscy i salonu Time Trend. Inicjatywa przeprowadzana jest w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021.
Do 30 września 2021 r. na terenie całego kraju przeprowadzany jest Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Spis obejmuje wszystkich obywateli, a udział w nim jest obowiązkowy. Dlatego każda osoba, która jeszcze nie wypełniła obowiązku spisowego, będzie miała możliwość zrobić to w dowolną sobotę września, podczas wizyty w centrum handlowym Atrium Copernicus.
Punkt obsługiwany jest przez rachmistrzów, którzy na miejscu pomogą chętnym dokonać spisu powszechnego. Do poprawnego wypełnienia formularza potrzebny jest jedynie dowód osobisty, a sama czynność trwa około 10 minut. Więcej informacji na temat spisu znajduje się na stronie spis.gov.pl oraz na stronie Urzędu Miasta Toruń.
Z Punktu Spisowego w Atrium Copernicus będzie skorzystać w każdą sobotę września, w godz. 10.00 – 16.00.
- Wspólnie z Urzędem Miasta udostępniamy dla mieszkańców punkt spisowy, aby ułatwić im w ten sposób wywiązanie się z obowiązku przekazania danych w ramach NSP. Atrium Copernicus to popularne miejsce na mapie Torunia, w którym przy okazji zakupów, można sprawnie wypełnić obowiązek spisowy. Pomogą w tym rachmistrzowie, którzy chętnie udzielą informacji i rozwieją wszelkie wątpliwości – mówi Ewa Machowska-Górna, dyrektor Atrium Copernicus.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.