Punkty nadania i odbioru przesyłek nadal popularne
Punkty PUDO (Pick-Up Drop-Off) to wygodne miejsca nadania i odbioru przesyłek, które z powodzeniem działają w całej Polsce. Dzięki elastyczności i strategicznym rozmieszczeniu, często w lokalnych sklepach czy na stacjach benzynowych, stały się kluczowym ogniwem logistyki ostatniej mili. Szacuje się, że w Polsce funkcjonuje już około 30 tysięcy unikalnych punktów, a ich liczba stale rośnie. Z czego wynika ich niegasnąca popularność i dlaczego wciąż utrzymują swoją konkurencyjność wobec szybko rosnącej liczby automatów paczkowych?
Dlaczego PUDO?
Punkty PUDO umożliwiają łatwy odbiór i nadawanie paczek w dogodnych lokalizacjach, takich jak sklepy, lokale usługowe czy stacje benzynowe. Rozwiązanie to eliminuje problem nieobecności adresata czy konieczność oczekiwanie na kuriera. E-klient może odebrać paczkę w dogodnym dla siebie momencie, a jeśli zechce ją zwrócić, może to zrobić bezpośrednio w punkcie. To dobre rozwiązanie dla osób ceniących elastyczność i szybki dostęp do usług kurierskich.
Jeszcze więcej zalet
Punkty PUDO oferują także szereg innych zalet, które zwiększają ich konkurencyjność wśród innych usług kurierskich. To m.in. możliwość obsługiwania niestandardowych przesyłek (np. paczki o większych gabarytach), które nie zmieszczą się w skrytkach. Aspekt ekologiczny również odgrywa istotną rolę – punkty PUDO pozwalają na ograniczenie emisji CO2 dzięki konsolidacji przesyłek i redukcji liczby kursów doręczycieli. Nadawanie, zwracanie i odbieranie paczek za ich pośrednictwem jest ponadto korzystniejsze cenowo. Wynika to z faktu, że kurier nie musi dojeżdżać pod każdy adres z osobna. Dodatkowo coraz więcej placówek oferuje możliwość pozostawienia opakowań, które włączane są do tzw. drugiego obiegu, promując w ten sposób zrównoważone podejście do logistyki. Kluczowym atutem jest także aspekt ludzki – punkty zapewniają większą elastyczność, w tym możliwość przechowania paczki w przypadku nieobecności odbiorcy, co dodatkowo podnosi komfort i satysfakcję klienta.
Wsparcie w rozwoju sieci
Sieć PUDO rozwija się w Polsce dynamicznie. Aktualnie to ponad 30 tysięcy unikalnych punktów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Dzięki współpracy z zewnętrznymi partnerami, takimi jak, chociażby Furgonetka, sieć ma przed sobą nadal duży potencjał rozwoju. Stanowi wygodną alternatywę dostaw dla klientów, będąc jednocześnie cennym wsparciem dla lokalnych przedsiębiorców, ponieważ buduje rozpoznawalność, zwiększa ruch oraz generuje dodatkowy przychód.
– Mamy świadomość, jak istotny jest rozwój sieci PUDO, dlatego aktywnie wspieramy ten proces. Współpracujemy z 12 różnymi operatorami, takimi jak InPost, Allegro, DHL, FedEx, DPD czy UPS, korzystając z ich punktów kurierskich. Ponadto tworzymy własną sieć pod marką Furgonetka Punkt, do której można dołączyć na dwa sposoby, m.in. rozszerzając dotychczasową działalność. Sklepy – przynajmniej w naszym przypadku – otrzymują prowizję za każdą paczkę odebraną lub nadaną przez klientów. Dołączenie do sieci przyciąga nowych klientów do sklepu i pozwala zarobić na pokrycie stale rosnących kosztów prowadzenia firmy – mówi Michał Kamieniak, Product Owner w Furgonetka.pl.
Innym sposobem na dołączenie do sieci rozwijanej przez Furgonetkę jest stworzenie wyspecjalizowanej placówki kurierskiej. To dedykowane punkty, które koncentrują się wyłącznie na obsłudze przesyłek oraz powiązanych z nimi usługach, takich jak chociażby fulfilment, obsługa klientów indywidualnych i biznesowych czy sprzedaży materiałów paczkowych.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.